شرکت ایرلندی اولون، اجاره دهنده هواپیما، به تملک کمپانی چینی بوهای درآمد

کمپانی چینی بوهای، اجاره دهنده هواپیما و تجهیزات مهندسی با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار شرکت ایرلندی اولون فعال در همین بخش را به تملک خود درآورد. اخیرا دولت چین برای شتاب بخشیدن به آهنگ رشد اقتصادی کشور شرکتها در این کشور را برای سرمایه گذاری در خارج تشویق می کند. در این راستا شرکت بوهای از مساعدت بانکهای دولتی نیز برخوردار است.

شکارچی پیشرفته ترین جنگنده دنیا رونمایی شد

درحالی که آمریکا از جنگنده فوق مدرن F-۳۵ خود رونمایی می کند، در آن سوی دنیا دانشمندان روسیه هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته ای می سازند که قابلیت شکار محصول جدید آمریکا را دارد.

ساخت عمودپرواز با قابلیت امداد و نجات

پژوهشگران ایرانی موفق به طراحی و ساخت عمود پروازی برای تصویربرداری شدند که علاوه بر اینها قابلیت گشت، شناسایی و امداد و نجات نیز دارد.

10 اختراع برتر ناسا را بشناسيم

اداره ملي هوانوردی و فضایی آمريکا، ناسا، اجراي برنامه‌هاي فضايي غيرنظامي اين کشور را به‌عهده دارد. جمع کثيري از نخبگان علمي در رشته‌هاي مختلف از نجوم، فيزيک و شيمي گرفته تا زيست‌شناسي و علم مواد در اين مجموعه فعاليت مي‌کنند و از زمان تاسيس آن در سال 1958 توانسته‌اند به پيشرفت‌هاي شگرفي دست يابند

گفتگوی ایران و روسیه در مورد طرح مشترک بالگردها

منطقی افزود: «ما در این سفر علاوه بر مسئله طرح مشترک بالگردها همچنین قصد داریم درباره مسئله استفاده از زیرساخت کنونی برای تعمیر و نگهداری بالگردها در خاک جمهوری اسلامی ایران گفتگو کنیم.»

شبیه‌سازی سازه‌‌های نانو کامپوزیتی برای کاربرد در هوافضا و خودروسازی

پژوهشگران ایرانی با همکاری محققان هنگ کنگی با شبیه سازی و بررسی رفتار مکانیکی سازه های متشکل از نانوکامپوزیت ها، یک مدل ریاضی ارایه کردند که می تواند رفتار این سازه ها را به منظور کاربرد در هوافضا، خودروسازی، عمران و تجهیزات پزشکی پیش بینی کند.

تکمیل آزمايش‌هاي موتور موشكي RS-25 کپسول فضایی اوریون

آزمایش‌های ناسا که روز پنجشنبه (پنجم شهریور) به پایان رسیدند، هفتمین آزمایش‌های عملیاتی‌کردن قوی‌ترین موتور دارای سوخت مایعی به شمار می‌آیند که کپسول فضایی اوریون را در نخستین ماموریت سرنشین‌دار خود عازم فضا می‌کنند.

واکنش‌ رسانه‌ها به کپی‌برداری سفینه تازه روس‌ها از روی سفینه ناسا

تازه‌ترین سفینه نفربر روسی به فضا در دوازدهمین نمایشگاه هوافضای ماکس رونمایی شد و برای نخستین‌بار در معرض دید عموم قرار گرفت. این فضاپیما که برای انتقال انسان به مأموریت‌های فرود فضایی طراحی شده است، هنوز نامی ندارد و حتی هنوز آزمایش هم نشده است؛ اما رسانه‌ها به نکته جالبی درباره آن پی بردند.

سود سالانه شرکت هواپیمایی ایزی جت بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه خواهد بود

افزایش شمار مسافران شرکت هواپیمایی ایزی جت در ماه اوت سال جاری موجب شده این کمپانی نسبت به پیش بینی سود سالانه خود تجدیدنظر کند.

پرتاب فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی

فضاپیمای روسی سایوز امروز (چهارشنبه) سه فضانورد را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی برد. بر روی فضایپیمای سایوز، سه فضانورد به نام‌های «سرگئی ولکوف» از آژانس فضایی روسیه، «آندریاس موگنسن» از آژانس فضایی اروپا و «آیدین آیمبتوف» از آژانس فضایی قزاقستان حضور دارند.

استفاده از اصوات برای عیب‌یابی در هواپیما

پژوهشگران همواره در تلاشند تا ایمنی را در سفرهای هوایی افزایش دهند و با عیب یابی سریع، از وقوع هرنوع مشکلی در سفرها پیشگیری کنند. اما عموما شناسایی عیبها در هواپیما کار آسانی نیست.

کاربردها و تاثیرات فناوری‌های پیشرفته ژاپن/آشنایی با هواپیمای شینمایوا

هواپیمای شینمایوا توسط نیروی دریایی ژاپن استفاده می شود و تنها هواپیمایی است که می تواند در فاصله های بسیار کوتاه (فاصله هایی بین ۲۸۰ تا ۳۳۰ متر) روی آب فرود بیاید و مجددا به پرواز دربیاید. بر روی آب این هواپیما می تواند در فضایی به ارتفاع سه متر قرار بگیرد که تنها اندازه ارتفاع یک کامیون است.

شرکت هواپیمایی «ایرفلوت» «ترانسایرو» را می‌خرد

ایرفلوت آماده است ۷۵ درصد از سهام ترانسایرو را بخرد. ترانسایرو که دومین شرکت هواپیمایی بزرگ روسیه و نخستین شرکت خصوصی هواپیمایی در این کشور است، مدتی است دچار بحران مالی است که بخش های مختلف اقتصاد روسیه را در برگرفته است.

چشم انداز فصل جدید فناوری هوایی در ایران/ روس‌ها پیشقدم شدند

سفر معاون رئیس جمهور به روسیه و بازدید از نمایشگاه هوافضای این کشور که منتج به دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شد، فصل جدیدی از مناسبات علمی فناوری پیش روی تهران و مسکو گشود.

ابراز تمایل چین و شرکت «لوفت‌هانزا» برای همکاری با ایران در زمینه‌های فضایی و هوایی

شرکت‌های مختلف خارجی در جریان برپایی نمایشگاه هوافضای ماکس ٢٠١٥ با مراجعه به غرفه های جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری روابط علمی و همکاری های گوناگون در زمینه های فناوری هستند که برای نمونه می توان به کشورهای آلمان، چین، روسیه، هند، ایتالیا، فرانسه، امارات و ... اشاره کرد.

آزمایش موفق پهپاد عمود پرواز سونی

بازار پهپادهای کوچک و رقابت در آن بسیار داغ است و اکنون شرکت ژاپنی سونی با همکاری یک شرکت دیگر به وعده خود برای ارائه یک پهپاد متفاوت عمل کرده است.
شرکت سونی با همکاری یک شرکت ژاپنی فعال در زمینه رباتیک، پهپاد نمونه خود را با موفقیت آزمایش کردند.

تمرینات شبیه سازی زندگی در مریخ آغاز شد

اسکان دادن انسان در کره مریخ دستمایه گمانه‌ زنی و مطالعات جدی بوده‌ زیرا شرایط سطحی این سیاره و وجود آب در آن باعث شده تا بتوان آن را قابل زیست‌ ترین مکان خارج از کره زمین در منظومه خورشیدی دانست.

توربوپمپ موتور موشکی چاپ سه‌بعدی ناسا با موفقیت آزمایش شد

ناسا به تازگی نوعی توربوپمپ موتور موشک چاپ سه‌بعدی را با موفقیت در مرکز پرواز فضایی مارشال واقع در آلاباما آزمایش کرده است. این توربوپمپ پیچیده‌ترین بخش موتور موشک چاپی سه‌بعدی لقب گرفته که تاکنون ساخته شده است.

پروژه جدید دارپا برای ماموریت‌های هوایی آینده

آژانس پروژه‌های پیشرفته تحقیقاتی آمریکا (دارپا) به دنبال ارائه ارتشی از سامانه‌های هوایی است که در میان آسمان، قابل‌آرایش و جمع‌آوری باشند. دارپا برنامه Gremlins را آغاز کرده که هدف از آن ارائه ارتشی از سامانه‌های هوایی هوشمندتر و ارزان‌تر است که وسط هوا آرایش و جمع‌ شوند.

ماموریت روزتا؛ فصل جدیدی از دانش بشر درباره شکل گیری حیات

ماموریت روزتا نگاه ما را نسبت به دنباله دارها تغییر داده و چشم انداز جدیدی از منشاء حیات را ایجاد کرده است. کاوشگر فیله موفق به کشف مولکولهای آلی روی سطح دنباله دار «چوری» شده است.

برنامه ریزی دوباره مغز فضانورد پس از بازگشت به زمین

وی می افزاید: «حالت بی وزنی، خوب و خوشایند است. بالا و پایین دیگر وجود ندارد. ماهیچه قلب دیگر نباید برای رساندن خون به مغز، خون را با فشار به سمت بالا بفرستد، در نتیجه ماهیچه های بدن از جمله ماهیچه قلب تباه می شود، چون دیگر تحت فشار نیست.»

گنبد نامرئی برای شناسایی پهپادهای جاسوسی

با توجه به گسترش روز افزون استفاده از پرنده‌های بی‌سرنشین کنترل از راه دور ارزان‌قیمت مثل پهپاد‌های رایج، خطرات ناشی از استفاده غیرقانونی آنها نیز رو به افزایش است. اکنون یک شرکت آلمانی، نوعی سیستم ارائه کرده که حضور پهپادها را در محدوده مشخص از حریم هوایی نشان می‌دهد.

مریخ نورد اتمی ناسا در راه فضا

ناسا مریخ نورد بعدی خود را که البته با سوخت اتمی کار می کند برای پرتاب در سال ۲۰۲۰ آماده می کند. این مریخ نورد جدید Mars ۲۰۲۰ نام دارد و مبنای ساخت و طراحی آن شباهت زیادی با مریخ نورد موفق کنجکاوی دارد. این مریخ نورد همچنان در حال توسعه کشفیات خود در سیاره سرخ است.

آیا انسان باید به مریخ برود؟

اگر روزی یک فضانورد برای نخستین بار بر خاک مریخ فرود بیاید، با منظره ای از دره ها و دشت های سیاره قرمز روبرو خواهد شد. رفتن به مریخ، الهام بخش، نگران کننده و در نهایت گامی مهم برای انسان و همزمان شروع عصر تازه ای در علم است.

نمایش کاوشگرهای فضایی ایران در نمایشگاه ماکس 2015

نمایشگاه هوایی «ماکس»، که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هوایی و فضایی جهان به حساب می‌آید، هر دو سال یکبار در اواخر ماه آگوست در شهر «ژوکوفسکی» روسیه برگزار می‌شود. بنابراین، این روزها روسیه میزبان مهمانانی از سرتاسر جهان جهت حضور در این نمایشگاه است.

فراهم شدن زمینه همکاری هوافضایی شرکت‌های ایرانی و روسی

رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی هوایی ماکس- 2015 مسکو، زمینه ساز همکاری شرکت های ایرانی با شرکت های هوایی روسی و آسیایی شد.

هدایت پهپادها با الهام از چشم حشرات

پهپادهای کوچک با استفاده از چشم‌های مصنوعی که با الهام از سیستم بینایی حشرات طراحی شده، خواهند توانست بدون برخورد با موانع اطراف، در محیط‌های کوچک و محدود و فضاهای در هم ریخته و پر از مانع پرواز کنند.

در سال 2017 نسل جدید ماهواره‌های پیش‌بینی توفان به فضا می‌روند

نسل جدید ماهواره‌های پیش‌بینی توفان با نام اختصاری CYGNSS بسیار کوچک و سبک‌وزن طراحی شده تا میلیون‌ها دلار هزینه‌های سنگین پرتاب ماهواره‌های معمولی را کاهش دهد.

ساخت بزرگترین قطعات موشک برای ماموریت مریخ توسط ربات ناسا

رباتی غول‌پیکر در تاسیسات ناسا به کمک مهندسان آمده تا قطعات سبک کامپوزیتی موشک را در ابعادی بسیار بزرگ و بی‌سابقه برای فضاپیماهای آینده در ماموریت‌های طولانی تر ازجمله ماموریت مریخ بسازد.

برگزاري اجلاس مديريت اطلاعات هوانوردي (AIM) ايكائو در جزيره كيش

سرپرست دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري، گفت: دو اجلاس پايگاه داده اطلاعات هوانوردي خاورميانه (MID Region AIM Database-MIDAD) و مديريت اطلاعات هوانوردي (AIM Sub-Group) دفتر منطقه‌اي ايكائو، 7 شهريور ماه 94 به مدت 5 روز در جزيره كيش به ميزباني سازمان هواپيمايي كشوري برگزار مي شود.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری