چگونه دانش بنیان شوید + مستندات مورد نیاز

شرکت های متقاضی دانش بنیان شدن باید مراحلی را با ارائه مدارک خاصی پشت سر بگذارند تا در نهایت شرکت دانش بنیان شناخته شوند و از تسهیلات مربوط به دانش بنیان شدن بهره ببرند.

نمایشگاه هوافضای ماکس 2015 روسیه

نمایشگاه تخصصی هوافضای روسیه با عنوان سالن بین‌المللی هوانوردی و فضا (MAKS) یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های هوافضا می‌باشد که هر دو سال یک بار در حومه مسکو در شهر ژوکوفسکی برگزار می‌گردد. در نمایشگاه‌های گذشته‌ی MAKS 2013 در حدود 850 شرکت هوافضایی از 40 کشور جهان حضور داشتند که از این تعداد، 30 شرکت از ایران شرکت داشتند.

این هواپیمای بومرنگی در آسمان مریخ پرواز خواهد کرد

ناسا از دهه 1990 تاکنون با ماموریت‌های مختلف سعی در کاوش در سطح سیاره قرمز مریخ داشته است اما این بار این آژانس فضایی قصد دارد با کمک یک هواپیما شبیه به بومرنگ به بررسی آسمان این سیاره بپردازد.
مرکز پژوهش‌های پرواز آرمسترانگ ناسا در حال آزمایش نمونه اولیه از یک هواپیمای بال‌دار با نام Prandtl-m است که نخستین ابزار دست‌ساز برای پرواز به سوی مریخ به شمار می‌رود و بسیار شبیه به بومرنگ است.

کاوشگر «افق‌های نو» در ۵۱۰۰ کیلومتری پلوتو

 

ناسا اعلام کرد کاوشگر «افق‌های نو» با چنان سرعتی در حال نزدیک شدن به پلوتو است که درصورت برخورد با جرم فضایی به اندازه دانه برنج منفجر می شود. ناسا همچنین اعلام کرد کاوشگر افقهای نو ۶ روز دیگر به فاصله ۵۱۰۰ کیلومتری پلوتو، آخرین عضو شاخص منظومه خورشیدی می رسد.

کوادکوپتر چیست؟

کوادکوپتر (به انگلیسی: Quadcopter یا Quadrotor) بالگرد گردنده بالی است که نیروی بَرآ (بالابرنده)ی آن به کمک چهار پروانه عمودی عمل می کند. این پهپاد کوچک دارای مصارف متعدد است و برای مطالعات تحقیقی و جستجو کاربرد دارد.

سولار ایمپالس رکورد پرواز با هواپیماهای خورشیدی را شکست

 

هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس ۲» پس از ثبت یک رکورد تاریخی و عبور از سخت ترین مرحله سفر به دور زمین، در هاوایی فرود آمد. این هواپیمای خورشیدی سفر به دور زمین خود را در ماه مارس و از ابوظبی امارات آغاز کرده و با گذراندن مراحل مختلف این بار به سخت ترین بخش از مأموریت خود رسید: عبور از اقیانوس آرام.

نمونه کارنامه داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا ( + اطلاعات درصد و رتبه)

در این بخش اطلاعات کارنامه داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در سال‌های گذشته ارائه می‌شود.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصيلی آزمون کارشناسی ارشد سال 1394 (+ظرفیت دانشگاه‌ها)

برای دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصيلی آزمون ورودی تحصيلات تکميلی (دوره های کارشناسی ارشد ناپيوسته داخل) سال  1394 و آگاهی از ظرفیت دانشگاه‌ها کلیک کنید.

پرتاب موفقیت‌آمیز فضاپیمای باری روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی

یک فضاپیمای باری روسی به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی به منظور تامین مجدد تدارکات امروز (جمعه) ارسال شد.
فضاپیمای پروگرس (M-28Mپروگرس 60) روسیه با موفقیت بر روی موشک سایوز U در ساعت 4:55 صبح به وقت گرینویچ از ایستگاه فضایی بایکنور روسیه به فضا پرتاب شد و 10 دقیقه بعد در مدار قرار گرفت.

راه‌اندازی خط تولید نانوحسگرهای اینرسیال توسط شرکت ترونیکز

 

شرکت فرانسوی ترونیکز (tronics) خط تولید نانوحسگر اینرسیال خود را راه‌اندازی می‌کند. این شرکت به دنبال همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه هوافضاست تا محصول خود را برای به کارگیری در این حوزه توسعه دهد.

هواپیمای خورشیدی ایمپالس از نقطه بی‌بازگشت گذشت

یک هواپیمای خورشیدی دومین تلاش برای پرواز بر فراز اقیانوس آرام که یک رکورد تازه خواهد بود را شروع کرده است.
هواپیمای موسوم به "سولار ایمپالس" ساعت ۱۸:۰۳ گرینویچ از پایگاه ناگویا در ژاپن راه افتاد و قرار است حدود ۱۲۰ ساعت بعد در ایالت هاوایی آمریکا به زمین بنشیند.
تیم پرواز تقریبا ۲ ماه منتظر صاف شدن هوا برای عبور از فراز این اقیانوس بوده است.

پروژه کوپرنیک اروپا؛ ماهواره رصدگر در مدار زمین قرار گرفت


این ماهواره بخشی از پروژه 8.4 میلیارد یورویی رصد و مشاهده زمین موسوم به کوپرنیک است و از پیش بینی فصل و موقع برداشت محصولات کشاورزی گرفته تا مواجه با بحران های زیست محیطی و بلایای طبیعی در خدمت بشر خواهد بود.

لاکهید مارتین به دنبال دومین «پرنده سیاه»

پرنده سیاه SR-72 یک هواپیمای جاسوسی با سرعت نزدیک به 6500 کیلومتر در ساعت است که از قابلیت حمله برخوردار است. این هواپیما نیازمند سیستم رانش هیبریدی است: یک توربو جت معمولی که سرعت هواپیما را از روی باند به سه ماخ می‌رساند، و یک رم‌جت/اسکرم‌جت فراصوت که در ادامه مسیر آن را به سرعتهای بالاتر خواهد رساند.

کاوشگرهای «تیر» و «مهر» آماده پرتاب

 

رئیس پژوهشگاه هوافضا از آمادگی این پژوهشگاه برای تست زیرمداری ماهواره‌های ایرانی با دو کاوشگر «تیر» و «مهر» خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه شورای‌ عالی اداری مبلغ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای پژوهشگاه اختصاص داده شده که تاکنون این مبلغ محقق نشده است.

آشنایی با شیوه‌ی ساخت موتور پرتابه فضاپیماها (+فیلم)

موتور پرتابه فضاپیماها ماشین‌هایی پرقدرت با مهندسی دقیق هستند که فضانوردان و ماهواره ها را به مدار زمین می فرستند.
نیروی قرار دادن فضانوردان و ماشین‌های فضایی در فضا از موتورهای پرتابه فضاپیما صادر می شود. موتورهایی که با سوخت جامد یا مایع، یا هر دو کار می‌کنند.

درخواست رییس سازمان فضایی اروپا برای حضور هند و چین در ایستگاه فضایی

 

رییس جدید سازمان فضایی اروپا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ایستگاه فضایی بین‌المللی باید فضانوردان چینی و هندی را نیز در خود جای دهد. یوهان دیتریش وورنر، رییس جدید سازمان فضایی اروپا در گفت‌وگو با روزنامه اشپیگل آلمان گفت: ما باید از اکتفا کردن به یک انجمن محصور دوری کنیم.

برنامه‌های آینده سازمان فضایی اروپا در گفتگو با دو مدیرعامل این نهاد

سازمان فضایی اروپا، برخی از بهترین دستاوردهایش را در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش گذاشته است. در غرفه این نهاد می تواند محصولاتی چون آی ایکس وی (حمل کننده واسط آزمایشی) و البته فیله مشهور را که سال گذشته روی ستاره دنباله دار فرود آمد و در حال حاضر از خواب بیدار شده و آماده خدمت به جهان دانش است، مشاهده کرد.

ساخت سریع‌ترین نانوپهپاد جهان

دانشمندان یک شرکت فناورانه در نیویورک، سریع‌ترین نانوپهپاد جهان را ارائه داده‌اند که می‌تواند با سرعت 48.28 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. این پهپادکه Axis Turbo-X نام دارد، به اندازه‌ای کوچک است که در کف دست جای می‌گیرد.
پهپاد جدید که توسط شرکت «نوآوری‌های موریسون» ساخته شده، دارای سه دنده برای ارائه نیروی پایین، متوسط و کامل است.

بیداری «فیله» و فرصتی دوباره برای کاوش بر روی ستاره دنباله‌دار «چوری»

 

کاوشگر فیله پس از چند ماه خاموشی موقت دوباره بیدار شد و نخستین پیام خود را به زمین ارسال کرد. این کاوشگر دوازده نوامبر سال 2014 ، پس از سفری یازده ساله بر روی فضاپیمای روزتا، نهایتا در پانصد و ده میلیون کیلومتری زمین موفق به فرود بر روی ستاره دنباله دار «چوری» شد.

فناوری نانو در صنعت هوافضا

یکی از کاربردهای فناوری نانو در حیطه های هوایی ساخت پهپادها است. پهپاد مخفف ترکیب اسمی پرنده هدایت پذیر از دور است. صرف نظر از کاربردهای نظامی پهپاد می تواند یک ابزار بسیار موثر در پایش آلودگی هوا، سمپاشی زمین های وسیع کشاورزی و مصارف دیگر باشد.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری