مشارکت ناسا برای تولید اکسیژن روی مریخ

 

امکان‌پذیر شدن و حفظ حضور انسان در مریخ یکی از بزرگترین چالش‌های تکنولوژی است که انسان‌ها تاکنون با آن مواجه‌شده‌اند،‌ چالشی که اصلی‌ترین فاکتور آن ایجاد محیطی قابل سکونت و قابل زندگی در این سیاره‌ است.

ساخت مدل موتور جت به کمک فناوری چاپ سه‌بعدی

مهندسان شرکت جنرال‌الکتریک نوعی موتور جت ساده ارائه داده‌اند که کاملا از اجزای چاپ سه‌بعدی ساخته شده است. به گزارش ایسنا، این موتور، 30 سانتی‌متر طول و 20 سانتی‌متر ارتفاع دارد و توسط «مرکز توسعه افزودنی هوانوردی» جنرال الکتریک در خارج از شهر سینسیناتی امریکا ساخته شده است.

سه کشور اروپایی به صورت مشترک هواپیمای بدون سرنشین می سازند

 

سه کشور اروپایی به صورت مشترک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) می سازند.
احتمالا شرکت‌های ایرباس، داسو و النیا ایرماچی در تولید این هواپیمای بدون سرنشین مشارکت خواهند کرد.

پروژه جاه‌طلبانه نوتروپ گرومن برای پرواز هواپیما به سمت سیاره زهره

شرکت نورتروپ گرومن آمریکا قصد دارد هواپیمای ملخی قابل تورم بسازد تا در سال 2021 در میان جو سیاره زهره به پرواز درآید. به گزارش ایسنا، این پروژه جاه‌طلبانه شامل پرواز یک هواپیما در آسمان سولفوری زهره برای چندین سال، نمونه‌برداری مستقیم از جو اسیدی بیگانه این سیاره و مشاهده سطح آن از ارتفاع 50 کیلومتری است.

پرتاب نافرجام ماهواره مکزیکی به فضا

آژانس فضایی روسیه از پرتاب ناموفق یک موشک حامل ماهواره‌ مکزیکی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «تله‌سور»، پس از پرتاب ناموفق موشک حامل ماهواره مکزیکی «روسکاسموس» آژانس فضایی روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماهواره مکزیکی «مکزست سنتناریو» (مکزست1) ساعاتی پس از پرتاب از پایگاه فضایی بایکونور (قزاقستان) در جو از هم جدا شد.

اسپیس‌ایکس شکست را با موفقیت آزمایش کرد + تصویر

شرکت اسپیس‌اکس (SpaceX)، براساس برنامه از پیش اعلام‌شده خود، صبح پنجشنبه به وقت فلوریدای آمریکا، کپسول اسپیس‌دراگون را برای تست وضعیت پرتاب ناموفق، با موفقیت مورد آزمایش قرارداد. در این آزمایش قرار بود وضعی را که در آن خدمه ناگزیر به جدا شدن سریع از 8 موتور فضاپیما می‌شوند، شبیه‌سازی کند.

ساخت نخستین موتور موشکی باتری‌محور چاپی جهان

 

یک شرکت هوافضای خصوصی در نیوزلند، از نوعی موتور کاملا جدید رونمایی کرده که نخستین موتور موشکی باتری‌محور لقب گرفته و کاملا از اجزای چاپ سه‌بعدی ساخته شده است.

برنامه های فضایی دنیا در ۲۰۱۵

امسال یکی از پرکارترین سالها در عرصه اکتشافات فضایی به شمار می آید تا آنجا که برخی از نخستین مأموریتهای فضایی در ماههای پیش رو صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، از پرتاب انواع ماهواره ها گرفته تا ارسال نسل پیشرفته ای از کاوشگرها به فضا، همگی نشان از سالی پرکار در عرصه اکتشافات فضایی دارند.

پرتاب موفقیت‌آمیز راکت بنیان‌گذار آمازون

 

ثروتمندان بسیاری مانند الون ماسک موسس شرکت تسلا موتورز بخش زیادی از سرمایه خود را به پروژه های فضایی یا کارهای نوآورانه اختصاص می دهند. اکنون پس از موسس تسلاموتورز نوبت به «جف بزوس» موسس آمازون رسیده تا وارد چنین پروژه هایی شود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی گرانترین شی‌ء ساخت دست بشر

ایستگاه فضایی بین‌المللی تا آوریل 2015، به عنوان گرانترین شیء ساخت دست بشر شناخته شده که نزدیک به 160 میلیارد دلار تا این زمان هزینه در بر داشته است.

ایستگاه فضایی با هزینه 100 میلیارد دلاری آمریکا ساخته شد و اروپا، روسیه، ژاپن و کانادا مابقی هزینه را پرداخت کرده‌اند.

دومین دوره مسابقات راکت آبی در دانشگاه خواجه نصیر، اردیبهشت 94

دومين دوره از مسابقات راكت آبي دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي با تغييراتي كلي توسط انجمن علمي دانشكده مهندسي هوافضا و با همكاري مسئولين دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي در تاریخ اردیبهشت 94 برگزار مي گردد.

تیم‌های برتر هفتمین دوره مسابقات هوافضا معرفی شدند

دکتر مانی - دبیر هفتمین مسابقات هوافضا در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با بیان اینکه در دروره‌های گذشته نتایج مسابقات ۲ هفته پس از برگزاری مسابقات اعلام می‌شد، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از تیم‌ها از سایر استان‌ها در این مسابقات شرکت می‌کردند از این رو در این دوره از مسابقات نتایج لیگ‌ها در مراسم اختتامیه اعلام شد.

سرانجامی تلخ برای کپسول باری روسیه

 

تلاش‌های پی‌در‌پی پژوهشگران روس برای نجات‌دادن کپسول باری پروگرس 59 ناکام مانده و انتظار می‌رود که این فضاپیمای بدون‌سرنشین، طی هفته‌های آینده دوباره وارد جو زمین شده و در آنجا به طور کامل نابود شود.

طراحی ساعت اتمی عمق فضا توسط پژوهشگران آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا

ناسا قصد دارد به منظور انجام به‌هنگام مأموریت‌های فضایی، ساعت اتمی عمق فضا (DSAC) را به زودی مورد آزمایش قرار دهد.

به گزارش ایسنا، ناوبری دقیق و سایر عملکردهای فضاپیما، به سیگنال‌های رادیویی بسیار دقیق وابسته هستند و برای این کار به ساعت‌های اتمی فوق‌دقیق نیاز است.

تصاویر اینستاگرامی یک فضانورد از ایستگاه فضایی

 

اسکات کلی فضانورد آمریکایی در کنار میخائیل کورنینکو فضانورد روس طولانی ترین حضور انسان در جاذبه صفر را در ایستگاه بین المللی فضایی تجربه می کنند.

تمرینات آماده‌سازی جسمانی برای ماموریت‌های فضایی

بدن انسان با سفر فضایی سازگاری چندانی ندارد و در نتیجه پیش از انجام این سفرها باید به تمرینات آماده سازی جسمانی پرداخت. یورونیوز با توما پسکه، فضانورد و آندره روزنبرگر، دانشمند ورزشی که به مربیگری فضانوردان می پردازد در باشگاه مجهز مرکز فضانورد اروپایی گفتگو کرده است.

دومین ماهواره دانشگاه شریف به سازمان فضایی تحویل شد

 

رییس دانشگاه صنعتی شریف از تکمیل و تحویل دومین ماهواره این دانشگاه به سازمان فضایی کشور طی روزهای اخیر خبر داد.
فتوحی به قول مسوولان سازمان فضایی کشور مبنی بر پرتاب ماهواره شریف ست در آینده نزدیک اشاره کرد و ارائه جزییات بیشتر درباره این ماهواره بومی را به مجری طرح ارجاع داد.

برنامه‌های روسیه برای ساخت یک ایستگاه فضایی ملی تا سال 2023

رئیس‌جمهور روسیه طی یک برنامه پرسش و پاسخ زنده، از برنامه‌های کشورش برای ساخت یک ایستگاه فضایی مداری تا سال 2023 خبر داد. به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین در این برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در سال 2023 قصد داریم ایستگاه فضایی ملی را در مدار ایجاد کنیم. اگرچه این برنامه‌ای برای آینده است، اما از نقطه نظر اقتصاد ملی کشور یک کار ضروری به شمار می‌رود.

آزمایشگاه تونل باد، دانشگاه شیراز

تونل باد حدود صوت دانشگاه شیراز از دی ماه سال ۹۱ شروع به کار کرد و به محققان آیرودینامیک این امکان را داد تا در رژیم گذر صوتی که پیچیدگی های زیادی دارد،اقدام به آزمایشات مختلف کنند. این آزمایشات کمک خوبی به تحلیل پروژه های دفاعی و علمی کشور خواهد کرد.

ناکامی اسپیس‌ایکس در فرود نرم فالکون بر روی کشتی رباتیک

آخرین تلاش شرکت اسپیس‌ایکس برای بازیابی موشک فالکون 9 و فرود آوردن عمودی آن بر روی یک کشتی رباتیک، بار دیگر و پس از پرتاب موفق کپسول باری دراگون بسمت ایستگاه فضایی، با شکست مواجه شد.
کپسول باری دراگون توسط فالکون 9 به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بدرقه شد، اما خود موشک در فرود بر روی کشتی رباتیک بار دیگر ناکام ماند. قطعات موشک پس از برخورد با کشتی رباتیک، در درون اقیانوس آتلانتیک سقوط کردند و دیگر برای انجام پرواز قابل‌بازیابی نیستند.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری