سفینه فضایی مدیر عامل آمازون آماده حرکت است!

 

آقاي Jeff Bezos به عنوان مدير عامل مجموعه بزرگ آمازون با توليد و تست نهايي موتور BE-3 قصد دارد تا در صنعت هوافضا گام بردارد و ماموريت هاي ويژه اي را بر عهده گيرد. اين موتور به سادگي مي تواند سفينه هاي فضايي را با خود حمل کند يا محموله هاي مهم و حياتي براي ايستگاه فضايي ارسال کند.

نرم‌افزار فلومستر (Mentor Graphics Flowmaster)

فلومستر (Flowmaster) یک نرم‌افزار شبیه‌سازی سیستم‌های حرارتی و سیالی است که در حال حاضر صاحب امتیاز آن شرکت Mentor Graphics است. این نرم‌افزار قادر است بسیاری از سیستم‌های هیدرولیک، سوخت رسانی و سیستم‌های جانبی توربین گاز (Secondary air system) را شبیه‌سازی نماید.

نرم افزار آموزشی توربین گاز (Oxford ATPL Gas Turbine Engines)

نرم‌افزار آموزشی توربین گاز Oxford ATPL Gas Turbine  Engines نرم‌افزاری جامع و کامل است که از آن برای آموزش خلبان ها در اروپا استفاده می‌شود.

هفتمین دوره مسابقات ملی هوافضا 9تا 12 اردیبهشت 94 برگزار می‌شود

هفتمین دوره مسابقات ملی هوافضا ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در ۲ بخش دانشجویی و دانش آموزی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
سید حسین کیایی، دبیر کمیته اجرایی هفتمین دوره مسابقات ملی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در بخش دانش آموزی این مسابقات لیگ‌های طراحی و ساخت گلایدر دست پرتاب، هوانا و (هاورکرافت)، موشک آبی هوای فشرده، ربات‌های پرنده و ایده‌های نو برگزار می‌شود.

Turbine Aerodynamics + خرید

نام فارسی: آیرودینامیک توربین
نویسنده:
Ronald H. Aungier
ناشر:
ASME
سال چاپ: 2005
شمار صفحات:
385

نرم‌افزار سی‌اف‌توربو (CFturbo)

CFturbo ابزاری قدرتمند برای طراحی توربوماشین‌ها است. استفاده از آن بسیار راحت است که امکان اصلاح و بهبود طرح‌های موجود را به سادگی ممکن می‌کند.

معارفه رئیس سازمان فضایی ایران با هدف توسعه فناوری صلح‌آمیز فضایی


در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس جدید سازمان فضایی ایران معارفه شد. توسعه فناوری صلح‌آمیز فضایی و حفظ و بهره‌برداری حداکثری از نقاط مداری کشور از جمله انتظارات از رئیس جدید سازمان فضایی ایران است.

بررسی به‌کارگیری قارچ فضایی به جای ایستگاه فضایی بین‌المللی

بسیاری از دانشمندان ناسا بر این باورند که ایستگاه فضایی بین‌المللی به دلیل برخی کمبود‌ها نظیر عمر بالا و بروز اشکالات فنی باید در آینده نزدیک جایگزین شود.
پژوهشگران یک شرکت آمریکایی به دنبال جایگزین کردن ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) با یک سازه غول‌پیکر به شکل قارچ هستند.

سفر به مریخ تنها در ۳۹ روز!

کارشناسان فضایی به دنبال ساخت راکت جدیدی هستند که مدت زمان سفر انسان به مریخ را از ۶ ماه به ۳۹ روز تغییر خواهد داد.
این پروژه جدید راکت VASIMR نام دارد که انرژی الکتریکی برای تبدیل سوخت هایی مانند هیدروژن، هلیوم یا دیوتریوم را به گازهای پلاسمایی که حرارت آنها تا ۱۹.۸ میلیون درجه فارنهایت افزایش پیدا می کند، مورد استفاده قرار می دهد.

ماهواره‌های مکعبی ناسا در راه فضا

نسل بعدی سیستم پرتاب های فضایی ناسا موسوم به SLS که قرار است در سالهای آینده فضاپیمای سرنشین دار "اوریون" را به ماه و سپس مریخ برساند روز به روز مراحل تکمیلی و آزمایشی خود را از انجام می دهد. بر این اساس قرار است در سال ۲۰۱۸ مرحله بعدی پرتاب آزمایشی آن انجام شود و بر اساس اعلام ناسا با هدف به کارگیری از تمام ظرفیت های آن قرار است ۱۱ ریزماهواره را نیز با خود به فضا ببرد.

ساخت سازه‌های فضایی در مدار زمین با روبات عنکبوتی

پژوهشگران به دنبال طراحی و ارسال روبات‌های شبه‌عنکبوتی برای ساخت سازه‌های فضایی غول‌پیکر در مدار زمین هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، محققان شرکت Tethers Unlimited در حال طراحی سیستمی موسوم به SpiderFab هستند که از ربات‌های شبه‌عنکبوتی برای ساخت و مونتاژ سازه‌های غول‌پیکر در مدار زمین و فراتر از آن در هر نقطه‌ای از منظومه شمسی استفاده می‌کند.

یافته‌های کاوشگر چینی بر روی ماه

فضاپیمای Chang'E-3 در 14 دسامبر سال 2013 بر روی سطح ماه نشست و اندک ساعاتی پس از این فرود، مدارگردی به نام Yutu از این فضاپیما خارج شد و در مسیری زیگزاگی شروع به حرکت بر روی سطح ماه کرد.
بر روی این مدارگرد، تجهیزات حسگری مختلفی وجود داشت که یکی از آن‌ها رادار نفوذکننده ماه (LPR) نام داشت که قادر به کنکاش 400 متری زیر سطح این قمر بود.

انتقال سپر حرارتی کپسول اوریون برای تحقیقات تکمیلی

 

سپر حرارتی کپسول فضایی اوریون برای انجام تحقیقات بیشتر و حذف بقایای موجود بر سطح آن، به مرکز پرواز فضایی مارشال در آلاباما منتقل شد.
مهندسان ناسا در حال بررسی و گردآوری داده برای ارزیابی عملکرد سپر حرارتی و تعمیر آن برای آزمایش‌های بعدی هستند.

فراز و نشیب‌های هوافضای ایران در سال ۹۳

سال ۹۳ را می توان سال تغییر ساختار سازمان فضایی ایران نامید که این تصمیم بر سایر برنامه ها و پروژه های حوزه فضا نیز تاثیر گذاشت و بسیاری از پروژه های فضایی کشور تحت تاثیر این تغییرات، دچار تغییر در برنامه زمان بندی شدند.
عمده اتفاقات مهم حوزه فضای کشور در نیمه دوم سال ۹۳ و پس از نهایی شدن تصمیمات برای ساختار جدید سازمان فضایی ایران به عنوان متولی عرصه فضای کشور اتفاق افتاد و در این سال پروژه‌هایی چون پرتاب ماهواره و انجام مقدمات اعزام انسان به فضا دستخوش این تغییرات قرار گرفت.

نخستین ماهواره نسل جدید و بومی چین در سال 2015 به فضا پرتاب شد

 

مسوولان شرکت هوافضای چین اعلام کردند: این ماهواره با نام «بیدو» دوشنبه شب از پایگاه ماهواره ای «شی جانگ» در مرکز «سی چوان» در جنوب غرب این کشور به فضا پرتاب شده است.
سامانه ماهواره‌ای ناوبری بیدو، از جمله طرح‌های تحقیقاتی - فضایی چین به منظور توسعه سامانه ناوبری ماهواره ای مستقل به شمار می‌رود.

آمریکا و روسیه نسل بعدی ایستگاه فضایی بین‌المللی را تأسیس می‌کنند

بر اساس گفته های مدیران سازمان های فضایی آمریکا و روسیه، این دو کشور در ایجاد ایستگاه فضایی بین المللی بعدی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
سازمان فضایی روسیه
در ماه فوریه و به دنبال وضع تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تهدید کرده بود که از ماژول‌های ایستگاه فضایی بین المللی برای ایجاد ایستگاه فضایی اختصاصی خود استفاده خواهد کرد. اما بر خلاف این اظهارنظر امروز خبرها از همکاری بزرگ‌ترین سازمان‌های فضایی دنیا خبر می‌دهد.

سازمان فضایی کانادا (Canadian Space Agency)

آژانس فضایی کانادا (به انگلیسی: Canadian Space Agency و به فرانسوی: Agence Spatiale Canadienne) سازمان ملی فضایی کشور کانادا است.

طولانی‌ترین اقامت انسان در ایستگاه فضایی آغاز شد

سکات‌ کلی فضانورد آمریکایی و میخاییل کورنینکو فضانورد روس ماموریت یکساله خود را در مدار زمین آغاز کردند، ماموریتی که رکوردی جدید از اقامت مداوم انسان در فضای خارج از سیاره را به ثبت خواهدرساند.
این ماموریت طولانی‌ترین اقامت انسان در خارج از زمین در ارتفاع 400 کیلومتری از سیاره خواهد‌ بود. فضاپیمای حامل این دو فضانورد امروز با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی وصل شد.

آشنایی با فضاپیمای سرنشین‌دار ایرانی

پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران در حال طراحی و ساخت فضاپیمای سرنشین‌داری برای انتقال و بازگرداندن فضانورد تا محدوده ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتری سطح زمین هستند.

انتشار ماهنامه فضانورد شماره 169، اسفند 1393


یکصد و شصت و نهمین شماره ماهنامه فضانورد با ده‌ها مطلب جذاب و خواندنی در ۵۴ صفحه منتشر شد. رونمایی از پیکره‌نمای نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار ایرانی به همراه گفتگو با گئورگی گرچکو، فضانورد نامدار روسی و بررسی اقامت یکساله دو فضانورد روس و آمریکایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی، از مهم‌ترین عناوین مطالب و مقالات شماره جدید ماهنامه فضانورد است.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری