دبی به دنبال ساخت بزرگترین فرودگاه مسافربری جهان+نگاره‌

مبلغ 32 میلیارد دلار برای ساخت دومین فروگاه این شهر که گفته می شود به بزگترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد شد، اختصاص داده است. این فرودگاه بزرگ که فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم نام گرفته است سالانه ظرفیت نقل و انتقال 200 میلیون مسافر را دارد. مرحله نخست این فرودگاه با هدف نقل و انتقال 120 میلیون مسافر در سال و پرواز 100 هواپیمای ای 380 در هر زمان ممکن طراحی شده است. ادامه نوشتار

 

فراخوان تدوین طرح ملی ناوبری هوایی کشور


ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی
به منظور تدوین برنامه جامع و بلند مدت کشور متناسب و همگام با روند جهانی هوانوردی و سیاست‌های دفتر منطقه‌ای خاورمیانه، با اعلام فراخوان جهت تدوین «طرح ملی ناوبری هوایی کشور»، از پژوهشگران، متخصصان و فعالان این حوزه برای ارائه طرح پیشنهادی دعوت به همکاری می‌نماید. برای آگاهی بیشتر به تارنمای این ستاد به نشانی iatdh.isti.ir مراجعه فرمایید.

تشکیل شبکه آزمایشگاهی فناوری هوایی و هوانوردی


ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی
به منظور هدفمند کردن حمایت‌های خود تنها از آزمایشگاه‌های فعال در حوزه هوایی و هوانوردی کشور، از ابتدای نیمه دوم سال 1393، از آزمایشگاه‎هایی که به شبکه آزمایشگاهی هوایی پیوسته‎اند، مطابق با دستورالعمل حمایتی ستاد، حمایت به‎عمل می آورد.
برای آگاهی بیشتر به تارنمای این ستاد به نشانی iatdh.isti.ir مراجعه فرمایید.

آغاز فاز دوم رقابت طراحی هواپیمای فضایی نظامی

ماه گذشته میلادی آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) با هدف سرعت بخشیدن به برنامه XS-1، قرارداد مطالعاتی 12 ماهه‌ای را با سه شرکت نورتروپ گرومان، بوئینگ و ماستن منعقد کرد.
فاز نخست این رقابت شامل ارائه طرح مفهومی، با ارائه طرح شرکت نورتروپ گرومان طی هفته گذشته پایان یافت؛ این در حالیست که دو شرکت دیگر طرح‌های خود را در ماه ژوئیه (تیر ماه) ارائه کردند. ادامه نوشتار

رونمایی نخستین قطعه فضاپیمای دریم چیسر

ناسا با توجه به بازنشسته شدن برنامه شاتل فضایی در سال 2011 و وابستگی به کپسول فضایی سایوز روسیه برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، بودجه ویژه‌ای را برای توسعه تاکسی‌های فضایی توسط شرکت‌های خصوصی در نظر گرفته است. کپسول سرنشین‌دار دراگون شرکت اسپیس‌ایکس، کپسول CST-100 شرکت بوئینگ، به همراه فضاپیمای دریم چیسر شرکت سیرا نوادا از جمله طرح‌هایی هستند که می‌توانند بخشی از نیاز ناسا برای انتقال فضانوردان را تأمین می‌کنند.

فراخوان طراحی و ساخت هواپیمای خورشیدی

 

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی در نظر دارد در راستای تولید و حمایت از فناوری‌­های نوین از طرح‌­های برتر در زمینه طراحی و ساخت هواپیمای خورشیدی با سرنشین و بی‌سرنشین، با مداومت پروازی بالا حمایت به عمل آورد.
برای آگاهی بیشتر به تارنمای این ستاد به نشانی iatdh.isti.ir مراجعه فرمایید.

دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی ارومیه

اين دانشکده در دوره کارشناسی هوافضا در گرايش هوافضا راه اندازی شده است.

گروه مهندسی هوافضا، دانشگاه آزاد رامسر

دانشگاه آزاد واحد رامسر از سال 1390 به عنوان نخستین واحد دانشگاهی شمال کشور آغاز به جذب دانشجو در رشته مهندسی هوافضا نموده است.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران

انجمن شركتهای هواپيمايي فعالیت خود را به طور غیر رسمی در سال 1376 آغاز کرد و یک سال بعد، پس از دریافت مجوز تشکیل از وزارت کار و امور اجتماعی به یک تشکل رسمی تبدیل شد.

آغاز ساخت بزرگترين فرودگاه جهان در ترکيه

 

ترکیه نخستین مرحله ساخت آنچه را بزرگترین فرودگاه جهان نام گرفته است، رسما در شمال استانبول دنبال می کند. این طرح چند میلیارد دلاری قرار است یک جاذبه جهانی برای این کشور باشد و زمینه ایجاد هزاران فرصت شغلی را نیز فراهم کند. در عین حال به علت نگرانی‌های زیست محیطی که درباره این طرح وجود دارد، انتقادهایی نیز با آن همراه است. ادامه نوشتار

رکوردشکنی یک گلایدر با اوج‌گیری به لبه فضا

در تلاشی جاه‌طلبانه برای شکستن رکورد ارتفاع پرواز پایدار یک هواپیمای بالدار سرنشین‌دار، پروژه Perlan ll به دنبال ساخت و پروازدادن یک هواپیمای بی‌موتور (گلایدر) تا بالاترین ارتفاع ممکن است. تیم علمی قصد دارند با پرواز از روی امواج غول‌آسای استراتوسفر که بر فراز کوه‌ها تولید می‌شود، بسامانه ابداعی‌ خود را نت بیش از 27 هزار متر بالا ببرند. این موفقیت رکورد کنونی این گروه را خواهد شکست. ادامه نوشتار

شرکت هواپیمایی متحد (یونایتد ایرکرفت کورپوریشن)

شرکت هواپیمایی متحد (یونایتد ایرکرفت کورپوریشن) (به روسی: OAK و به انگلیسی: UAC) شرکت هوافضا و صنایع دفاعی روسی است، که در زمینه طراحی، تولید و فروش هواپیماهای جت مسافربری، هواپیماهای ترابری و هواگردهای نظامی فعالیت می‌نماید.

شرکت میگ (MiG)

میگ (به روسی: МиГ؛ به انگلیسی MiG) یک شرکت هوانوردی، هوافضایی و دفاعی روسی است و دفتر اصلی آن در شهر مسکو قرار دارد.

شرکت سوخو (Sukhoi)

سوخو، (به روسی: Сухой و به انگلیسی: Sukhoi) شرکت هوافضای روسی است، که در سال ۱۹۳۹ توسط پاول سوخو بنیان گذاشته شد.

کتاب‌های مرجع درس مقاومت مصالح+دریافت نسخه الکترونیکی

مقاومت مصالح یکی از دروس مهم رشته‌های مهندسی هوافضا، مهندسی مکانیک و مهندسی عمران است. مقاومت مصالح بخشی از علم مواد است که به مطالعهٔ استحکام مواد مهندسی و رفتار مکانیکی آن‌ها در حالت کلی (مانند تنش، کرنش، تغییر شکل و رابطه‌های میان تنش و کرنش) می‌پردازد.

چه‌کسانی فضانورد می‌شوند؟

به‌طور کلی عنوان «فضانورد» را به کسی اطلاق می‌کنند که بتواند تا ارتفاع 100 کیلومتری زمین سفر کند و به مرز فضا برسد. واقعیت این است که بیشتر فضانوردها رشته‌های تحصیلی مختلفی داشته‌اند؛ از هوانوردی گرفته تا مکانیک و علوم فضایی و رشته‌های مهندسی دیگر و حتی علوم پایه مثل فیزیک و ریاضی. ادامه نوشتار

فناوری چاپگرهای سه‌بعدی

ساخت افزایشی و چاپ سه‌بعدی به طور چشمگیری در حال رشد است. فناوری جدیدی که به عنوان آغازی برای ساخت سریع نمونه‌های اولیه از محصولات پزشکی، دندان‌پزشکی، هوافضا و یا صنایع خودرو به کار می‌رود. چاپگرهای سه‌بعدی همچنین گذری هم بر دنیای اسباب‌بازی، مبلمان، هنر و مد داشته‌اند.

بلندپروازی عربی در فضا


امارات متحده عربی اعلام کرده به زودی سازمان فضایی خود را به منظور اجرای پروژه‌ای بسیار بلندپروازانه ایجاد خواهد کرد؛ طرحی جاه‌طلبانه و بزرگ که حتی بسیاری از قدرت‌های برتر فضایی امروز جهان نیز درباره آن با احتیاط سخن به میان می‌آورند. آنها می‌خواهند تا هشت سال دیگر، نخستین کاوشگر بی‌سرنشین دنیای عرب را بر سطح سرخ سیاره بهرام (مریخ) فرود آورند. ادامه نوشتار

گروه هوانوردی داسو (Dassault Aviation)

گروه هوانوردی داسو (به فرانسوی: Dassault Aviation) یک شرکت فرانسوی تولیدکننده هواگردهای نظامی و جت‌های شخصی است که از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی داسو به شمار می‌رود.

شرکت آنتونوف (Antonov)

آنتونوف (به روسی: Антонов ؛ به انگلیسی: Antonov) شرکت فناوری هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری اوکراینی است.

دکتر منوچهر منطقی: با اجرای سند جامع هوافضا می‌توانیم به جمع بازیگران هوایی در جهان بپیوندیم

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سند جامع توسعه هوا و فضای کشور که از اردیبهشت تا آذر 91 در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و با اصلاحات انجام شده تصویب شد، بهمن همان سال به تصویب نهایی رییس شورای انقلاب فرهنگی رئیس جمهور رسید و بر اساس آن 4 کارگروه فضایی، هوانوردی، هوایی و موشکی تا سال 1404 دارای سند جامع فناوری شدند. ادامه نوشتار

ماهنامه اویونیک+دریافت نسخه الکترونیکی

دوره‌ی انتشار: ماهنامه
موضوع: برق و الکترونیک هوانوردی
صاحب امتياز: پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان

پژوهشکده اویونیک، دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه به زیرساخت‌های موجود و در اختیار داشتن نیروی متخصص مربوطه، اقدام به تأسیس پژوهشکده برق و الکترونیک هوانوردی (اویونیک) جهت نیل به اهداف فوق نموده است.

دومین کنفرانس ملی اویونیک ایران

دومین کنفرانس ملی اویونیک ایران به همت پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان صنایع هوایی و همچنین حمایت دانشگاه ها و صنایع بزرگ کشور در تاریخ 14 و 15 بهمن ماه 1393 در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد گردید. این کنفرانس 2 سال یکبار و به صورت ملی برگزار خواهد گردید.

تبدیل طرح‌های رویایی فضایی به واقعیت


ناسا 12 طرح پیشنهادی برای بررسی فاز 1 برنامه طرح‌های پیشرفته نوآورانه ناسا با نام NIAC انتخاب کرده است. NIAC برنامه‌ای است که سازمان فضایی آمریکا برای توسعه طرح‌های نوآورانه و تبدیل آن‌ها به واقعیت در نظر گرفته است. برنامه NIAC در واقع پرورش ایده‌های جدید و رویایی است که می‌تواند جزء ماموریت‌های آینده ناسا باشند.
.

کتاب‌های مرجع درس ترمودینامیک+دریافت نسخه الکترونیکی

کتاب اصول ترمودینامیک که به ترمودینامیک ون وایلن شناخته می‌شود یکی از مهمترین کتاب‌های مرجع درس ترمودینامیک است. آخرین چاپ این کتاب ویرایش هفتم و مربوط به سال 2009 می‌باشد.

کتاب‌های مرجع درس دینامیک+دریافت نسخه الکترونیکی

کتاب دینامیک تالیف مریام یکی از مهمترین و شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های مرجع درس دینامیک است. آخرین چاپ این کتاب ویرایش هفتم و مربوط به سال 2012 می‌باشد.

کتاب‌های مرجع درس استاتیک+دریافت نسخه الکترونیکی

کتاب استاتیک تالیف مریام یکی از مهمترین و شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های مرجع درس استاتیک است. آخرین چاپ این کتاب ویرایش هفتم و مربوط به سال 2012 می‌باشد.

دریافت نسخه‌ی الکترونیکی ویژه‌نامه‌ جنگنده اف-۳۵


لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲ (به انگلیسی: Lockheed Martin F-35 Lightning II) هواپیمای جنگنده عمود پرواز ساخت شرکت لاکهید مارتین و تحت کاربری نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا است.
برای دریافت نسخه‌ی الکترونیکی ویژه‌نامه‌ی جنگنده‌ی اف-35 به ادامه نوشتار مراجعه نمایید. این ویژه‌نامه به زبان انگلیسی و همراه با تصاویر بسیار زیبا است. ادامه نوشتار

انجمن صنايع هوافضايي و دفاعي اروپا (ASD)

انجمن صنايع هوافضايي و دفاعي اروپا موسوم به ASD، اطلاعات مربوط به صنايع هوايي، فضايي، دفاع و امنيتي اروپا را با نگاهي ويژه به اطلاعات آماري و با هدف توسعه‌ي رقابت در اين صنايع ارائه مي‌كند.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری