Statics+دریافت نسخه الکترونیکی

نام فارسی: استاتیک
نویسنده:
J.l. Meriam; L. G. Kraige
ناشر:
John Wiley & Sons
سال چاپ: 2012، ویرایش هفتم
شمار صفحات:
550

Dynamics+دریافت نسخه الکترونیکی

نام فارسی: دینامیک
نویسنده:
J.l. Meriam; L. G. Kraige
ناشر:
John Wiley & Sons
سال چاپ: 2012، ویرایش هفتم
شمار صفحات:
748

تشکیل یخ بر روی بال و مسئله ایمنی پرواز

الی که طراحی آن به گونه ای بوده تا ابتدا از لبه‌ی فرار دچار واماندگی شود٬ ممکن است این خصوصیت را با پرواز در شرایط یخبندان از دست بدهد. یخ بر روی هواپیماهای که در هوای مرطوب و در یک گستره‌ی دمایی پرواز می‌کنند به وجود می‌آید.

تصاویر کمتر دیده شده از فرود انسان بر ماه


همزمان با چهل و پنجمین سالگرد مأموریت تاریخی آپولو 11، مجموعه‌ای از تصاویر کمتر دیده شده‌ این مأموریت با استفاده از فیلم‌های ویدئویی تهیه و منتشر شده است. به گزارش ایسنا، 20 ژوئیه 1969 فضاپیمای آپولو 11 حامل «نیل آرمسترانگ»، «باز آلدرین» و «مایکل کالینز» بر سطح ماه فرود آمد. ادامه نوشتار

هزینه خرید هواپیمای شخصی در ایران

تقریبا می‌توان گفت اجازه خرید و در اختیار گرفتن هواپیما به صورت خصوصی از سال 79 صادر شد و از این تاریخ به بعد مانند خریدن خودرو شخصی هر فردی از جامعه در صورت داشتن امکانات مالی می‌تواند مالک هواپیمای خصوصی باشد.

سازمان فضایی فدرال روسیه (ФКА)

سازمان فضایی فدرال روسیه (به انگلیسی: Russian Federal Space Agency و به روسی: Федеральное космическое агентство России) سازمان ملی فضایی کشور روسیه است. این سازمان با نام کوتاه روسکوسموس (به انگلیسی: Roscosmos و به روسی: Роскосмос Russpace) نیز شناخته می‌شود.

انجمن علمی گروه هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران

در دي ماه 1391، انجمن علمي هوافضا در دانشكده‌ي علوم و فنون نوين دانشگاه تهران پایه‌گذاری شد و در تاريخ 28 بهمن 1391 نخستین نشست مجمع عمومي تشكيل شد و پس از برگزاري انتخابات، نخستين شوراي مركزي انجمن علمي هوافضا برگزیده شدند.

تصویربرداری از روند تخریب و سوختن فضاپیماها از نمای درون

سازمان فضایی اروپا، اِسا (ESA) با سفینه‌ی بدون سرنشین و هوشمند خود، ATV-5 Georges Lemaître، قصد دارد از منظره سوختن فضاپیما در هنگام ورود به جو زمین، فیلم‌برداری کند. اِسا در این فضاپیما، سیستم "جعبه سیاه" از دوربین‌ها تعبیه کرده است که پس از پایان رسیدن ماموریت شش‌ماهه‌ی این فضاپیما در ایستگاه فضایی بین‌المللی، از صحنه‌ی ورود آن به جو زمین و سوختن فضاپیما، فیلم‌برداری می‌کند.

نرم‌افزار RC CAD

نرم‌افزار RC CAD که کوتاه‌شده‌ی عبارت Radio Control-Computer Aided Design است، برنامه‌ای سریع‌ و آسان برای کمک به طراحان هواپیماهای مدل رادیو کنترل می‌باشد.

شرکت فن‌آوری هوایی شاهین

شرکت فن‌آوری هوایی شاهین در سال 1378 تاسیس شده است و مهمترین فعالیت این شرکت در زمینه‌ی طراحی و ساخت شبیه‌سازهای پرواز (سیمولاتور) و سیستم‌های هدایت و کنترل می‌باشد.

Introduction to Unmanned Aircraft Systems

نام فارسی: آشنایی با سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین
نویسنده:
Richard K. Barnhart
ناشر: CRC Press
سال چاپ: 2012
شمار صفحات:
214

Guidance of Unmanned Aerial Vehicles

نام فارسی: راهنمای هواپیماهای بدون سرنشین
نویسنده:
Rafael Yanushevsky
ناشر: CRC Press
سال چاپ: 2011
شمار صفحات:
371

سازمان فضایی ایتالیا (ASI)

سازمان فضایی ایتالیا (به ایتالیایی: Agenzia Spaziale Italiana) سازمان ملی فضایی کشور ایتالیا است که در سال ۱۹۸۸ بنیان‌گذاری شد و وظیفه تهیه و اجرای سیاست‌های هوافضا را به عهده دارد.

سازمان فضایی بریتانیا (UK Space Agency)

سازمان فضایی بریتانیا یا سازمان فضایی پادشاهی متحد (UK Space Agency) سازمان فضایی کشور بریتانیا و عهده‌دار و مجری برنامه‌های فضایی غیرنظامی این کشور است.

دوره‌های طراحی و ساخت هواپیمای مدل

دوره‌های عمومی طراحی و ساخت هواپیمای مدل قابل پرواز ویژه عموم علاقمندان  به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان اولین مرحله ورود به دنیای هواپیمای مدل بصورت علمی و آکادمیک می‌باشد.

دوره‌های هوافضا ویژه مدارس

آکادمی علوم هوافضایی مدل دوره‌های هوافضا ویژه مدارس را طراحی کرده است. درخواست نام‌نویسی در این دوره‌ها فقط از طریق مدیریت مدارس یا مرکز آموزشی می‌باشد. دوره‌ها در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود.

دوره مربيگری هواپیمای مدل - سطح یک

دوره مربيگری هواپیمای مدل - سطح یک توسط قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

Gas Turbine Theory

نام فارسی: تئوری توربین گاز
نویسندگان:
P. Straznicky, H. I. H. Saravanamuttoo, G. F. C. Rogers, H. Cohen
ناشر: Pearson Education Ltd
سال چاپ: 2008، ویراست ششم
شمار صفحات:
608

کتاب‌های مرجع درس اصول جلوبرنده و پیشرانش

کتاب تئوری توربین گاز یکی از کتاب‌های مرجع درس اصول جلوبرنده‌ها و پیشرانش است که به نام یکی از نویسندگان آن یعنی کوهن (Cohen) شناخته می‌شود.

پس از سه تلاش نافرجام، فالکن 9 به فضا رفت

موسسه هوافضای اسپیس‌ایکس پس از سه تلاش نافرجام، موشک فالکن 9 را به فضا پرتاب کرد. این موشک که 6 ماهواره ارتباطی اُربکوم را با خود حمل می‌کرد، دومین ماموریت پروازی خود را از مجموعه شماره 40 پرتاب‌های فضایی در ایستگاه نیروی هوایی واقع در فلوریدا، در روز چهاردهم جولای، آغاز کرد. این پرتاب، پس از پرتاب‌های ناموفق 10 مه، به دلیل نشت هلیوم، 20 ژوئن به دلیل هشدار افت فشار در طبقه دوم موشک و 21 ژوئن به دلیل بدی آب و هوا، بالاخره با موفقیت به انجام رسید.

شرکت یونایتد تکنولوژی (United Technologies)

یونایتد تکنولوژی (United Technologies) شرکت خوشه‌ای آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر هارتفورد، کنتیکت مستقر می‌باشد.

شرکت پرت اند ویتنی (Pratt & Whitney)

پرت اند ویتنی (Pratt & Whitney) شرکت آمریکایی تولیدکننده موتورهای جت، موتورهای موشک و موتورهای مورد استفاده در توربین‌های گازی است.

شرکت رولز-رویس (Rolls-Royce)

رولز-رویس هولدینگز (Rolls-Royce Holdings) شرکت هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری بریتانیایی و چندملیتی است، که از طریق شرکت‌های تابعه خود، در حوزه‌های طراحی، ساخت و عرضه سیستم‌های تولید، انتقال و توزیع برق، همچنین تولید تجهیزات دفاعی و فناوری هوافضا دارای فعالیت می‌باشد.

شرکت بمباردیه (Bombardier)

بمباردیه یا بمباردیر (به فرانسوی: Bombardier) شرکت خوشه‌ای کانادایی است، که در زمینه مهندسی هوافضا، طراحی و ساخت تجهیزات دفاعی و ترابری ریلی فعالیت می‌نماید.

شرکت ایرباس هلیکوپترز (Airbus Helicopters)

ایرباس هلیکوپترز (Airbus Helicopters) با نام پیشین یوروکوپتر یک شرکت بین‌المللی بالگردسازی است که در سال ۱۹۹۲ با ادغام بخش‌های هلیکوپترسازی شرکت فرانسوی ایراسپیشیال و شرکت آلمانی دایملر-بنز با نام یوروکوپتر تشکیل شده و در ژانویه ۲۰۱۴ نام خود را به ایرباس هلیکوپترز تغییر داد.

Aircraft Flight

نام فارسی: پرواز هواپیما
نویسندگان:
R. H., Barnard; D. R., Philpott
ناشر: Pearson Education Ltd
سال چاپ: 2009، چاپ چهارم
شمار صفحات:
384

Aircraft Design: A Systems Engineering Approach

نام فارسی: طراحی هواپیما: رویکرد مهندسی سیستم
نویسنده:
Mohammad H. Sadraey (محمدهاشم صدرایی)
ناشر: Wiley
سال چاپ: 2013، چاپ نخست
شمار صفحات:
808

Theory of Lift

نام فارسی: نظریه‌ی برآ
نویسنده:
G. D. McBain
ناشر: Wiley
سال چاپ: 2012، چاپ نخست
شمار صفحات:
342

طراحی سازه‌های هوافضایی، آشنایی با ماهواره‌بر و اصول بارگذاری آن، جلد 1

نویسنده: مرتضی رحیمی
ناشر: انتشارات یامهدی (عج)
سال چاپ: 92
شمار صفحات: 158

تحلیل سازه‌های هوافضایی

نویسنده: دکتر شهرام یوسفی
ناشر: انتشارات صنایع هوافضا
سال چاپ: 85
شمار صفحات: 278

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری