معرفی فعالیت‌های فضانوردی به آینده‌سازان

پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی اشاعه فرهنگ فضایی ایران و ضرورت آشنایی و دستیابی به فناوری فضایی را در میان سطوح مختلفی علمی، دانشگاهی، دانش‌آموزی در دستور کار خود قرار داده است. به این منظور هر ساله با اجرای  مراسم هفته جهانی فضا (برای جوانان و نوجوانان)، کارشناسان متخصص را به مراکز علمی، دبیرستان‌ها، و نمایشگاه‌های متعدد اعزام می‌کند تا با ارائه سمینارهای علمی متعدد این قشر از جامعه را با فناوری‌های روز جهان و ایران آگاه سازد.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، یاتا (IATA)

انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی در سال ۱۹۴۵ توسط بسیاری از شرکت‌های هوایی برای حل مسائل و مشکلاتی که در اثر گسترش سریع حمل و نقل هوایی در پایان جنگ جهانی دوم به وجود آمده بود بنیان نهاده شد.

سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری، ایکائو (ICAO)

سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری، ایکائو (ICAO) در سال ۱۹۴۷ بر اساس پیمان شیکاگو به عنوان بخشی از سازمان ملل متحد پایه‌گذاری شد. مرکز آن در مونترال کانادا است.

سازمان هواپیمایی کشوری (CAO)

سازمان هواپیمایی کشوری (CAO) یک سازمان دولتی ایران است که وظیفهٔ سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تدوین آیین‌نامه‌ها و استانداردها، انتخاب و ساماندهی ناوگان هوایی کشور، ساخت و گسترش فرودگاه‌های کشور و عقد قراردادهای بین‌المللی در امور حمل و نقل هوایی را به عهده دارد، و به عنوان طرف ایرانی ایکائو شناخته می‌شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت هواپیمایی کشور

برای ورود به پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت هواپیمایی کشور کلیک کنید.

ماهنامه فضانورد شماره 160 فروردین 1393

ماهنامه «خبرهای هوافضایی» با پیشینه‌ای سیزده ساله در اطلاع‌رسانی جدیدترین خبرهای هوافضایی، از بهمن ماه ۱۳۹۱ با محتوایی غنی‌تر و ظاهری آراسته‌تر با نام «فضانورد» در اختیار خوانندگان قرار گرفت. این ماهنامه وابسته به پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی (پژوهشگاه هوافضای سابق) است. برای دریافت این ماهنامه کلیک کنید.

 

زبان برنامه‌نویسی فرترن (FORTRAN)

فرترن یا فورترن (FORTRAN مخفف FORmula TRANslation) زبان برنامه‌نویسی مفسری است (ایستای کامپایل شده). زبان برنامه‌نویسی فورترن زبانی ساده و محاسباتی است و پروژه‌های بسیاری از رشته‌های فنی مهندسی [به‌ویژه هوافضا] به کمک این زبان نوشته و اجرا شده‌است.

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی

ستادهای توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی، دریایی، و همچنین مرکز ملی فضایی به انضمام فعالیت‌های مربوط به توسعه فناوری‌های ریلی و جاده‌ای، در قالب ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته پیگیری خواهد شد.

انتشارات اندیشگاه فناوری‌های نوین ناشر تخصص حوزه هوافضا و هوانوردی


این انتشارات توسط شبکه متخصصان ارشد هوافضا و هوانوردی اداره می‌شود.
بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، مصلای تهران، سالن بیست و یک ناشران دانشگاهی، غرفه پنجاه و یک
دهم تا بیستم اردیبهشت ماه 1393
ده صبح تا هشت بعدازظهر
کتب، نشریات و فیلم‌ها دارای تخفیف نمایشگاهی

کمیته دائمی تشعشعات فضایی

كميته دائمی تشعشعات فضايی به منظور تبیین سیاست های کلان در زمینه تشعشعات فضایی حول فعالیتهای پژوهشی هوافضایی تشکیل گردیده است و هدف از تشکیل آن آشنايی و ايجاد زمينه‌های همكاری و تعامل به منظور ارتقای سطح دانش پژوهشگران فضایی در زمینه تشعشعات فضایی مخرب و سیاست‌گذاری اهداف علمی و راهبردی در این حوزه می باشد.

کاوشگر پژوهش، پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی

«کاوشگر پژوهش»، جدیدترین دستاورد از طرح کاوشگرهای فضایی ایران است. پیش از این، پژوهشگران و محققان ایرانی توانسته‌اند در بازة سال‌های 1385 تا 1391، 7 کاوشگر تماماً ایرانی را با موفقیت به فضا پرتاب و آزمایش کنند.

ششمین دوره‌ مسابقات دانش‌آموزی-دانشجویی هوافضا دانشگاه امیرکبیر

ششمین دوره‌ مسابقات ملی  دانش‌آموزی-دانشجویی هوافضا در سال 93 توسط دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. مهلت نام‌نویسی در این مسابقات تا پایان فروردین 93 تمدید شده است.

پژوهش‌های زیست فضایی

توسعه دانش بشری در حوزه زیست‌فضایی دستاوردهای زیادی برای سفرهای فضایی در بر داشته است و نقش حیوانات به عنوان نخستین مسافران فضا بر کسی پوشیده نیست. البته مطالعات زیستی در فضا منحصر به حضور حیوانات در فضا نیست و بخش زیادی از پژوهش‌ها بر روی گیاهان، سلول‌ها و سایر ارگانیسم‌های زیستی صورت می‌پذیرد.

آشنایی با کاوشگر فضایی

کاوشگر فضایی عبارت است از محموله علمی‌ـ‌پژوهشی که به وسیله یک پرتاب‌کننده به فضا انتقال می‌یابد و ضمن ارسال و مخابره نتایج، در بازگشت به زمین، بازیابی و نتایج آزمایش‌های علمی و تحقیقاتی از آن استخراج می‌شود.

پژوهشکده مواد و انرژی، پژوهشگاه فضایی ایران

پژوهشکده مواد و انرژی از پژوهشکده های پژوهشگاه فضایی ایران است که در اصفهان قرار دارد. حوزه های ماموریتی این پژوهشکده در مواد و فناوری‌های ساخت و شکل دهی، مولدهای انرژی، آشکارسازها و ماشین آلات و تجهیزات ویژه است.

پژوهشکده مکانیک، پژوهشگاه فضایی ایران

این واحد پژوهشی در سال ۱۳۶۵ با هدف تامین بخشی از نیازهای فنی و مهندسی صنایع کشور و ارائه خدمات به این بخش ها به عنوان مرکز در شیراز تاسیس شده و وابسته به پژوهشکده مهندسی وزارت جهاد کشاورزی بوده که در سال ۱۳۸۹ به سازمان فضایی ایران منتقل شده و اکنون از پژوهشکده های وابسته به پژوهشگاه فضایی ایران است.

پژوهشکده رانشگرهای فضایی، پژوهشگاه فضایی ایران

مرکز تحقیقات مهندسی در آذربایجان شرقی از سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز نمود. این مرکز در سال ۱۳۹۰ در پژوهشگاه فضایی ایران با عنوان پژوهشکده رانشگرهای فضایی ارتقاء یافته و ادامه فعالیت می دهد.

پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، پژوهشگاه فضایی ایران

پژوهشکده تحقیقات فضایی در سازمان فضایی ایران، با مجوز شورای گسترش آموزش عالی، به منظور پاسخ گویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در زمینه فناوری‌های فضایی در سال ۱۳۸۶ راه اندازی شد و اینک با عنوان پژوهشکده سامانه‌های ماهواره در پژوهشگاه فضایی ایران فعالیت دارد.

پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی، پژوهشگاه فضایی ایران

این پژوهشکده از سال ۱۳۶۲ در عرصه‌های مختلف علمی و فنی به اجرای پروژه‌های متنوع کاربردی در راستای نیازهای ملی فعالیت داشته و از سال ۱۳۸۹ به سازمان فضایی ایران انتقال یافته است. پژوهشکده سامانه‌های حمل‌ونقل فضایی در حال حاضر یکی از پژوهشکده‌های سیستمی پژوهشگاه فضایی ایران می باشد.

ماهنامه فضانورد

دوره‌ی انتشار: ماهنامه
زبان: فارسي
صاحب امتياز: پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی، پژوهشگاه فضایی ایران

پژوهشگاه فضایی ایران

این پژوهشگاه که در بدو تشکیل در ذیل سازمان فضایی ایران شروع به فعالیت کرده است، از بهمن ۱۳۹۳ بر اساس ابلاغیه شورای عالی اداری، به وزارت ارتباطات و اطلاعات منتقل و به فعالیت خود در این وزارت ادامه می دهد.

مسابقات دانش‌آموزی و دانشجویی طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی

 

قطب علمی سامانه‌های هوافضایی وابسته به دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه شریف هرساله مسابقات دانش‌آموزی و دانشجویی با عنوان طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی را برگزار می‌کند. دانش‌آموزان و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند از طریق وبگاه این مسابقات به نشانی http://www.asdc.ir/fa پیگیر برگزاری مسابقات و شیوه‌ی نام‌نویسی در آن باشند.

مرکز تحقیقات قابلیت اطمینان، پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی

با توجه به نیاز روز افزون و لزوم ایجاد مرکزی برای جذب نخبگان و  ارائه خدمات فنی و مهندسی به مراکز علمی و صنعتی کشور، پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی اقدام به تاسیس مرکز تحقیقات قابلیت اطمینان نموده است.

چهارمین دوره مسابقات ملی کن ست ایران

چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران، نیمه دوم مهرماه سال ۱۳۹۳، توسط پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی وابسته به پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می‌گردد. نام‌نویسی چهارمین دوره مسابقات کن ست ایران از اول اسفندماه ۱۳۹۲ آغاز شده و مهلت آن تا ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۳ خواهد بود.

چهارمین دوره مسابقات ملی کن ست ایران

چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران، نیمه دوم مهرماه سال ۱۳۹۳، توسط پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی وابسته به پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می‌گردد. نام‌نویسی چهارمین دوره مسابقات کن ست ایران از اول اسفندماه ۱۳۹۲ آغاز شده و مهلت آن تا ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۳ خواهد بود.

قطب علمی مهندسی هوافضای محاسباتی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

قطب علمی مهندسی هوافضای محاسباتی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر، درسال 1385 به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید. این قطب، نخستین و تنها کرسی قطب علمی کشور در رشته‌ی مهندسی هوافضا می‌باشد.

قطب علمی سامانه‌های هوافضایی، دانشگاه صنعتی شریف

قطب علمی سامانه ­های هوافضایی یکی از نهادهای متخصص و تراز اول کشور در  طراحی و ساخت سامانه ­های هوافضایی است که با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان گروهی از اساتید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۸ تأسیس و پا به عرصه وجود نهاد.

جشنواره کارگاه‌های آموزشی هوافضا-فرصتی برای دانشجویان و علاقه‌مندان هوافضا

برای آگاهی بیشتر می‌توانید به پایگاه اینترنتی سیزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران مراجعه نمایید.
برای مشاهده «فايل چکيده» و «سرفصل‌هاي کارگاه‌ها» بر روی آن کلیک کنید.
به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها، گواهي انجمن هوافضاي ايران داده مي‌شود.

 

ماهنامه صنایع هوافضا، شماره 94، دی ماه 92


در این شماره می خوانید: آیا سرعت مهمتر از پنهانکاری می شود؟ - تلاش روسیه برای منع صادرات موتور راکتی به آمریکا - مخازن سوخت مایع را سبک تر کنیم - چهارمین نمایشگاه توانمندی های  صنایع هوافضایی ایران - لبه های دانش و فناوری هوافضای جهان در سال 2013 - دفاع از کروز - گزارشی از سیزدهمین نمایشگاه هوافضای دبی - فراخوان سیزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران - موشک کروز خا-55

شرکت مهندسی سُورین توربوماشین

خدمات فنی، مهندسی، مشاوره و اجرا در زمینه‌ی: فناوری هوافضا، توربوماشین‌ها و تجهیزات دوار، تونل باد، سامانه‌های تست و آزمون، سامانه‌ها و ابزارهای اندازه‌گیری، داده‌برداری و پایش وضعیت

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب