ثبت «قلب پلوتو» در واضح‌ترین تصویر کاوشگر «افق‌های نو»

ناسا در جدیدترین تصویر ارسالی از کاوشگر نیوهورایزنز (افق‌های نو)، به نمایش یک ویژگی قلب شکل در سطح سیاره پلوتو پرداخته که دقیق‌ترین تصویر ثبت‌شده تاکنون محسوب می‌شود.
دانشمندان ماموریت نیوهورایزنز ناسا واضحترین تصویر از سیاره کوتوله قهوه‌ای رنگ پلوتو را دریافت کردند که توسط دوربین LORRI بر روی این کاوشگر ثبت شده بود.

تاریخ ویرایش: 21 تیر ماه 1394

ناسا در جدیدترین تصویر ارسالی از کاوشگر نیوهورایزنز (افق‌های نو)، به نمایش یک ویژگی قلب شکل در سطح سیاره پلوتو پرداخته که دقیق‌ترین تصویر ثبت‌شده تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ساعات اولیه روز چهارشنبه (17 تیر) دانشمندان ماموریت نیوهورایزنز ناسا واضحترین تصویر از سیاره کوتوله قهوه‌ای رنگ پلوتو را دریافت کردند که توسط دوربین LORRI بر روی این کاوشگر ثبت شده بود.

این تصویر در فاصله کمتر از هشت میلیون کیلومتری پلوتو ثبت شده و به نمایش یک ویژگی بزرگ قلب مانند با وسعت 2000 کیلومتر در سطح سیاره پرداخته است.

در سمت چپ پلوتو یک لکه تیره 3000 کیلومتری در کنار استوای سیاره قرار دارد که دانشمندان آن را «وال» نامیده‌اند. در بالای این ویژگی‌ها یک منطقه قطبی است که روشنایی متوسطی دارد.

این منظره تقریبا در مرکز ناحیه‌ای قرار دارد که در نزدیکترین رویارویی کاوشگر نیوهورایزنز در روز 14 ژوئیه (23 تیر) مشاهده خواهد شد. این سمت پلوتو تحت سلطه سه منطقه گسترده با درخشش‌های متفاوت قرار دارد.

جف مور از مرکز تحقیقاتی ایمز ناسا اظهار کرد: دفعه بعدی که این بخش از پلوتو را در فاصله نزدیک ببینیم، بخشی از این منطقه با وضوح 500 برابر بیشتر از امروز به تصویر کشیده خواهد شد.

نزدیکترین رویایی نیوهورایزنز با پلوتو در هفته آینده زمانی رخ می‌دهد که این کاوشگر از فاصله 10 هزار کیلومتری سطح سیاره با سرعت 43 هزار کیلومتر در ساعت عبور خواهد کرد.

کاوشگر نیوهورایزنز پس از یک سفر 9 ساله در فاصله نزدیک به 4.8 میلیارد کیلومتر از زمین قرار دارد که از این فاصله، سیگنال‌های رادیویی حتی با سرعتی نزدیک به نور به 4.5 ساعت نیاز دارند که به زمین برسند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید