آزمایش روبات مریخ نورد در تأسیسات نفتی

فناوری‌های آینده نگری که برای توسعه اکتشافات فضایی به خصوص در مریخ طراح می شوند، حداقل فعلا در زمین کارایی منحصر بفردی دارند. به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس فضانوردی اروپا (اسا) با همکاری گروه GMV در اسپانیا که از شرکای این آژانس به شمار می آید روباتی ساخته است که قابلیت به کارگیری در صنایع نفت و گاز را دارد.

تاریخ ویرایش: 26 تیر ماه 1394

فناوری‌های آینده نگری که برای توسعه اکتشافات فضایی به خصوص در مریخ طراح می شوند، حداقل فعلا در زمین کارایی منحصر بفردی دارند.

آزمایش روبات مریخ نورد در تأسیسات نفتی

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس فضانوردی اروپا (اسا) با همکاری گروه GMV در اسپانیا که از شرکای این آژانس به شمار می آید روباتی ساخته است که قابلیت به کارگیری در صنایع نفت و گاز را دارد.

به گفته دانشمندان اسا، از این روبات می توان برای ارتقای ایمنی نیروهای انسانی در مواقع بروز اتفاقات مختلف استفاده کرد.

طراحی این روبات به عنوان بخشی از برنامه اروپا جهت توسعه برنامه‌های فضایی و رسیدن به مریخ و سایر اجرام فضایی صورت می گیرد.

این روبات که Foxoris نام دارد برای رقابتی ویژه آماده می شود که در آن روباتهای مخصوصی از سراسر جهان گردهم آمده و توانایی خود در انجام کارهای مختلف و بعضا پیچیده را به نمایش می گذارند.

کارهایی که این روباتها انجام می دهند با هدف کمک به بهبود شرایط در مواقع بروز حوادث صورت می گیرد و صنایع نفت و گاز نیز از جمله این موارد است.

در روبات جدید آژانس فضانوردی اروپا از پروتکلهای ارتباطی پیشرفته ای استفاده شده تا بتواند مسیریابی مستقل را با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهد.

مجموعه ای از فناوری های پیشرفته از جمله حسگرهای گاز، میکروفون و سیستمهای تصویربرداری حرارتی در این روبات تعبیه شده است.

مجموعه این حسگرها به روبات این امکان را می دهد تا محل دقیق نشت گاز و سایر ترکیبات نفتی را شناسایی کند.

این سیستم پیشرفته قابلیت دسترسی به نقاطی را دارد که عملا حضور نیروهای انسانی در آنجا خطرناک و حتی مرگبار است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید