فضاپیمای دیگر ناسا در راه «مشتری» است

تاریخ ویرایش: 29 تیر ماه 1394

پس از خبرسازی های تاریخی کاوشگر «افق‌های نو» از پلوتو، حالا فضاپیمای روباتیکی دیگر ناسا به روز موعود ملاقات با غول سیاره های منظومه شمسی نزدیک می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از مأموریت موفقیت آمیز کاوشگر روباتیکی «افق‌های نو» در رسیدن به دورترین عضو شاخص منظومه شمسی یعنی پلوتو، حالا همگان چشم به فضاپیمای روباتیکی دیگر ناسا به نام جونو (Juno) دارند که پیش بینی می شود در جولای سال 2016 خود را به مدار مشتری برساند.

پس از خبرسازی های تاریخی کاوشگر «افق های نو» از پلوتو، حالا فضاپیمای روباتیکی دیگر ناسا به روز موعود ملاقات با غول سیاره های منظومه شمسی نزدیک می شود.
پس از خبرسازی های تاریخی کاوشگر «افق های نو» از پلوتو، حالا فضاپیمای روباتیکی دیگر ناسا به روز موعود ملاقات با غول سیاره های منظومه شمسی نزدیک می شود.

این فضاپیمای خورشیدی ضمن بررسی دقیق مشتری به نقشه برداری از میدان های مغناطیسی و جاذبه این سیاره غول پیکر می پردازد.

دانشمندان ناسا امیدوارند که با این بررسی ها پی به اسرار مشتری ببرند. اینکه آیا این سیاره دارای هسته ای جامد است، همچنین گذشته آن و فرآیند تکاملی که در گذر زمان داشته، همگی از جمله مواردی است که ناسا در پی رمزگشایی از آنهاست.

در خلال مأموریت فضاپیمای روباتیکی Juno که سال ۲۰۱۱ به فضا پرتاب شد، تصاویر شفافی از مناطق قطبی مشتری گرفته خواهد شد.

اسکات بولتون محقق اصلی مأموریت Juno می گوید: این فضاپیما تاکنون بیش از ۹۰ درصد راه را پیموده است و حالا که تنها یک سال از مسیر باقی مانده است در تلاش هستیم تا مأموریت مورد نظر را با بالاترین کیفیت ممکن به سرانجام برسانیم.

پیشتر قرار بود این فضاپیمای روباتیکی هر ۱۱ روز یک بار به دور مشتری چرخیده و در کل طی ۱۵ ماه مأموریت ۳۰ بار به دور این سیاره گردش کند اما در ادامه برنامه تغییر کرد و حالا قرار است Juno گردش مداری به دور این سیاره را در ۱۴ روز انجام دهد و در مجموع ۳۲ بار به دور آن بچرخد، مأموریتی که حالا مدت آن افزایش یافته و به ۲۰ ماه رسیده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید