گام بلندی دیگر به سوی ساخت هواپیمای فضایی

دولت آمریکا با پرداخت ۱۳ میلیون دلار دیگر، گام بلندی به سوی ساخت هواپیمای فضایی فوق مدرنی برداشت که در آینده نزدیک مأموریتهای مداری را با هزینه ای اندک انجام خواهد داد.
آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) به هر یک از دو شرکت بوئینگ و نورتوپ گرامان ۶.۵ میلیون دلار دیگر پرداخت کرده تا ایده های خود درخصوص طراحی و ساخت هواپیمای فضایی روباتیکی ارتش آمریکا را هر چه سریعتر تکمیل کنند.

تاریخ ویرایش: 17 مرداد ماه 1394

دولت آمریکا با پرداخت ۱۳ میلیون دلار دیگر، گام بلندی به سوی ساخت هواپیمای فضایی فوق مدرنی برداشت که در آینده نزدیک مأموریتهای مداری را با هزینه ای اندک انجام خواهد داد.

هواپیمای فضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) به هر یک از دو شرکت بوئینگ و نورتوپ گرامان ۶.۵ میلیون دلار دیگر پرداخت کرده تا ایده های خود درخصوص طراحی و ساخت هواپیمای فضایی روباتیکی ارتش آمریکا را هر چه سریعتر تکمیل کنند.

این هواپیمای خاص XS-۱ نام دارد و هم اکنون از آن به عنوان یکی از پیچیده ترین و در عین حال مدرن ترین پروژه های هوا-فضای جهان یاد می شود. قرار است در آینده از آن برای حمل بار به مدار زمین و همچنین پرتاب ماهواره ها استفاده شود.

قرار است این بودجه قابل توجه بر روی فاز Phase ۱B برنامه هواپیمای فضایی XS-۱ صرف شود.

به جز این دو شرکت، Masten Space Systems نیز به عنوان سومین شرکت در این رقابت حضور دارند.

این سه شرکت پیشتر و در تابستان سال ۲۰۱۴ برای فاز ابتدایی تر این برنامه بودجه قابل توجهی دریافت کرده بودند.(بوئینگ و نورتوپ گرامان هر یک ۴ و Masten Space Systems حدود ۳ میلیون دلار دریافت کرده بودند.)

هواپیمای فضایی که در پایان این رقابت ساخته خواهد شد باید قابلیت آن را داشته باشد که در یک بازه زمانی ۱۰ روزه، برای ۱۰ بار در مأموریتهای بی نقص مداری شرکت کند. همچنین یکی از معیارهای اصلی این است که حمل ۱۳۶۱ تا ۲۲۶۸ کیلوگرم بار به مدار زمین را تنها با صرف ۵ میلیون دلار انجام دهد.

پیش بینی می شود آزمایش این هواپیمای فضایی در ابتدای سال ۲۰۱۸ صورت گیرد

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید