پخش زنده پیاده‌روی‌ فضایی روس‌ها در ایستگاه بین‌المللی فضایی

ناسا پیاده‌روی فضایی دو خدمه روسی مقیم ایستگاه بین‌المللی را امروز دوشنبه به صورت زنده پخش می‌کند.
فرمانده ماموریت Expedition 44 به نام گنادی پادالکا و مهندس پرواز به نام میخائیل کونینکو، هر دو از آژانس فضایی فدرال روسیه، امروز ساعت 18:44 به وقت تهران، لباس‌های فضایی‌شان را به تن می‌کنند و از قفل‌ هوایی ایستگاه خارج می‌شوند.

تاریخ ویرایش: 19 مرداد ماه 1394

ناسا پیاده‌روی فضایی دو خدمه روسی مقیم ایستگاه بین‌المللی را امروز دوشنبه به صورت زنده پخش می‌کند.

پخش زنده پیاده‌روی‌ فضایی روس‌ها در ایستگاه بین‌المللی فضایی

به گزارش ایسنا فرمانده ماموریت Expedition 44 به نام گنادی پادالکا و مهندس پرواز به نام میخائیل کونینکو، هر دو از آژانس فضایی فدرال روسیه، امروز ساعت 18:44 به وقت تهران، لباس‌های فضایی‌شان را به تن می‌کنند و از قفل‌ هوایی ایستگاه خارج می‌شوند.

هدف از این پیاده‌روی فضایی نصب تجهیزات جدید بر روی بخش روسی ایستگاه و بازرسی دقیق تصویری از بخش خارجی پست مدارگرد اعلام شده است.

پادالکا و کورنینکو ابزاری موسوم به gap spanner را بر روی بدنه ایستگاه نصب خواهند کرد. این ابزار حرکات خدمه را در پیاده‌روی‌های فضایی آتی آسان خواهد کرد.

فضانوردان همچنین بست‌هایی را بر روی آنتن‌های ارتباطاتی نصب خواهند کرد و یک آنتن قدیمی مورد کاربرد برای الحاق‌های وسایط‌نقلیه در پورت‌های الحاق روسی را جایگزین خواهند کرد.

این پیاده‌روی فضایی، صد‌وهشتادوهشتمین پیاده‌روی در پشتیبانی از مونتاژ ایستگاه بین‌المللی و حفظ آن است. همچنین این دهمین پیاده‌روی فضایی پادالکا به شمار می‌آید و وی بیش از هر انسان دیگری در فضا بوده‌ است.

همچنین، در تاریخ 22 اوت سال 2013 مهندسان پرواز به نام‌های الکساندر میزورکین و فیودور یورچیخین که هر دو از آژانس فضایی فدرال روسیه بودند، یک پیاده‌روی فضایی پنج ساعت و 58 دقیقه‌ای را برای جایگزین‌کردن تجهیزات آزمایشگاهی ارتباطات لیزری ، نصب تجهیزات کمکی پیاده‌روی فضایی و بازرسی پوشش‌دهی آنتن در بخش بیرونی ایستگاه بین‌المللی انجام دادند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید