ایران در راه نمایشگاه هوایی ماکس 2015 روسیه

نمایشگاه هوایی «ماکس» که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هوایی و فضایی جهان به حساب می آید و هر دو سال یکبار در اواخر ماه آگوست درشهر «ژوکوفسکی» روسیه برگزار می‌شود. این نمایشگاه در واقع وارث اولین نمایشگاه هوایی روسیه است که از سال 1911 برگزار می شود.

تاریخ ویرایش: 21 مرداد ماه 1394

نمایشگاه هوایی «ماکس» که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هوایی و فضایی جهان به حساب می آید و هر دو سال یکبار در اواخر ماه آگوست درشهر «ژوکوفسکی» روسیه برگزار می‌شود.

نمایشگاه هوافضای ماکس 2015 روسیه

نمایشگاه هوایی ماکس 2015 در واقع وارث اولین نمایشگاه هوایی روسیه است که از سال 1911 برگزار می شود. در زمان اتحاد شوروی این نمایشگاه به صورت مانورها و جشن های هوایی ادامه داشت اما به شکل کنونی خود بعد از فروپاشی اتحاد شوروی از سال 1993 شروع به کار نمود. ماکس یکی از نمایشگاههایی است که در نوع خود در سطح بسیار بالایی برگزار می گردد به همین علت هم اغلب شخص رئیس جمهور روسیه آن را افتتاح می کند. ماکس جزء برترین نمایشگاههای هوایی دنیا است و در مجموع در کنار ایرشوهای لبورژه پاریس که از قدیمی ترین و وسیع ترین نمایشگاه های جهان و نمایشگاه دبی که از نظر حجم قراردادهای منعقد شده در آن پیشرو می باشد، قرار دارد. نمایشگاه ماکس به لحاظ وسعت فناوریهای پیشرفته ارائه شده در آن نسبت به سایر نمایشگاه ها بزرگتر می باشد. به همین دلیل هم نمایشگاه ماکس یک اتفاق بزرگ در دنیا به حساب می آید که هر دو سال یکبار در روسیه برگزار می گردد.  برای ما از نظر برقراری ارتباط با صاحبان صنایع هواوفضا، خرید محصولات و فناوری های مرتبط  بسیار حائز اهمیت می باشد. امسال حدود 750 کمپانی در نمایشگاه شرکت خواهند داشت که احتمالا تا روزهای پایانی این آمار اضافه هم خواهد شد. شرکت کنندگان از 40 کشور جهان که دارای صنایع و فناوری های هواوفضا می باشند امسال حضور خواهند داشت و لازم به ذکر است که در دوره گذشته در حدود 21 میلیارد دلار قرارداد در این نمایشگاه بسته شده است.

کشور ایران نیز از همان دوره های آغازین نمایشگاه، پس از فروپاشی اتحاد شوروی به صورت بازدیدکننده و بسیار محدود حضور داشت. از سال 2000 به بعد شکل حضور ایران در نمایشگاه متفاوت شد، هیات ها از سازمان های دولتی مرتبط با صنایع هوایی و فضایی ایران در سطح کارشناسی و مدیریتی حضورشان پررنگ تر شد. ایران در سالهای بعد از 2000 با غرفه های کوچک 8 یا 12 متری حضور خود را فعال تر نمود تا اینکه ما امسال یک غرفه بزرگ 105 داریم و مجموعه ای از شرکتهای هوایی و فضایی و بخش خصوصی حضور دارند، و اکنون به مرحله ارائه محصولات رسیده ایم.

محصولاتی که ایران قرار است امسال در این نمایشگاه ارائه دهد، در بخش فضایی شامل تعدادی ماهواره که ایران به فناوری آن دست پیدا کرده است و تعدادی ماهواره بر ارائه خواهد داد. در بخش هوایی نیز ماکت تعدادی بالگرد و هواپیما که در دست طراحی داریم و بعضی از آنها ساخت داخل است ارائه خواهیم داد. بخش خصوصی نیز به معرفی قطعات و زیرسیستم های ساخته شده در ایران، موتورهای هوایی و سیستم های ناوبری که طراحی و ساخته شده، معرفی می گردد.

در غرفه ایران محصولات تحت عنوان سه برند معرفی می گردند. یکی مرکز ملی فضایی ایران، دیگری شرکت «اویکو» به نمایندگی از بخش هوایی و همچنین اتحادیه صنایع هوا و فضا که از سوی بخش خصوصی حضور دارد، علاوه بر آن پژوهشکده شریف پژوهان به نمایندگی از بخش دانشگاهی نیز شرکت می نماید. در کل حدود 40 شرکت ایرانی  چه به صورت حضور در غرفه و چه به صورت بازدید کننده در نمایشگاه  از بخش دانشگاهی گرفته تا بخش خصوصی و سازمان های دولتی صنایع هواوفضایی حضور خواهند داشت.

نمایشگاه هوافضای ماکس 2015 روسیه

امسال فضای نمایشگاه نسبت به سالهای قبل کمی متفاوت است و برای کشور ما شرایط بین المللی جدیدی رقم خورده است. دستاوردهای مورد انتظار برای ایران شامل یکسری همکاریهای دو جانبه میان بخشهای خصوصی روسیه و ایران است به علاوه همکاری در زمینه تولید محصولات و فناوری های مشترک، خرید محصولات روسی که احتمالا در بخش های دولتی دنبال می شود. یکی از موضوعاتی که ما امسال وارد می شویم بحث فناوری پیشرفته مرتبط با هوا و فضا می باشد که انتظار می رود مشتریانی در بازارهای بین المللی بیابد و قطعا با قیمتهای قابل رقابت نیز ارائه می گردد. در واقع موضوع توسعه صادرات امسال از مباحث جدیدی است که ایران مد نظر قرار داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب