فراخوان ناسا برای طراحی برنامه نرم‌افزاری ساعت مچی فضانوردان

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) در فراخوانی در سایت Freelancer از داوطلبان خواسته است برنامه نرم افزاری (اپلیکیشن) را برای ساعت های مچی هوشمند قابل استفاده فضانوردان طراحی کنند.

تاریخ ویرایش: 22 مرداد ماه 1394

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) در فراخوانی در سایت Freelancer از داوطلبان خواسته است برنامه نرم افزاری (اپلیکیشن) را برای ساعت های مچی هوشمند قابل استفاده فضانوردان طراحی کنند.

به گزارش ایرنا از رویترز، از زمانی که فضانوردان از جو کره زمین خارج شدند، همواره ساعت های مچی را به همراه خود داشته اند. اکنون که عصر ساعت های مچی هوشمند پیش روی ما قرار دارد، فضانوردان به ساعتی فراتر از ساعت های مچی کلاسیک نیاز دارند.

بر اساس اعلام ناسا، چالش اصلی تولید این اپلیکیشن، طراحی یک رابط کاربر عمومی به منظور استفاده از اپلیکیشن های مورد استفاده در ایستگاه فضایی بین المللی است. قرار است این اپلیکیشن اطلاعات بسیار مهمی را برای فضانوردان نمایش دهد.

ناسا نمونه هایی از قابلیت های اپلیکیشن موردنظر را منتشر کرده است که شامل هشدارها، وضعیت ارتباط با زمین و خط زمان مورد استفاده فضانوردان برای برنامه ریزی و انجام وظایف مختلف است.

در حال حاضر این قابلیت ها از طریق یک iPad یا لپ تاپ در اختیار فضانوردان قرار می گیرد اما با طراحی اپلیکیشن مناسب تمام این قابلیت ها با استفاده از صفحه نمایشگر کوچک ساعت های مچی هوشمند قابل استفاده خواهد بود.

ساعت هوشمند موردنظر برای استفاده از اپلیکیشن، یک ساعت سامسونگ مدل Gear 2 است. لازم نیست داوطلبان، اپلیکیشن موردنظر ناسا را به طور کامل تولید کنند. بلکه کافی است رابط کاربر آن را طراحی کنند و طرح های نهایی را در قالب تصاویر گرافیکی در اختیار ناسا قرار دهند.

با توجه به اینکه فضانوردان در هنگام استفاده از ساعت هوشمند، لباس فضانوردی به تن خواهند داشت، نحوه استفاده از صفحه نمایش لمسی و کوچک ساعت مچی، یکی از بخش های چالش برانگیز کار محسوب می شود.

بر پایه‌ی این گزارش، ناسا برای برنده این فراخوان مبلغ 1500 دلار جایزه تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید