نازل سوخت با کاربرد در صنعت هوایی کشور ساخته شد

نازل سوخت با کاربرد در صنایع هوایی توسط محققان یک شرکت دانش بنیان، طراحی و ساخته شد. وظیفه این قطعه پاشش سوخت در موتور توربینی است که در آن سوخت با فشار از راهگاه های میانی قطعه به صورت دورانی، پرفشار و پاششی در موتور انجام می گیرد.

تاریخ ویرایش: 31 مرداد ماه 1394

نازل سوخت با کاربرد در صنایع هوایی توسط محققان یک شرکت دانش بنیان، طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد همتی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان سرو هیدرولیک پویا در خصوص چگونگی راه اندازی خط تولید این محصول گفت: نازل سوخت موتور توربینی با همت نخبگان و متخصصان ایرانی، برای نخستین بار در کشور ساخته شد.

وی در رابطه با قیمت خرید این قطعه از دیگر کشورها افزود: این قطعه به دلیل اینکه باید پس از مدتی تعویض شود، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است و قیمت تمام شده نمونه خارجی آن پنج برابر قیمت نمونه مشابه داخلی است.

همتی اضافه کرد: کاربرد این قطعه به طورمشخص درموتور توربینی صنایع هوایی، صنایع نفت و گاز و نازل های مشابه مورد استفاده قرار می گیرد که در صورت نیاز می توانیم این قطعات را بسازیم.

این پژوهشگر بیان کرد: وظیفه این قطعه پاشش سوخت در موتور توربینی است که در آن سوخت با فشار از راهگاه های میانی قطعه به صورت دورانی، پرفشار و پاششی در موتور انجام می گیرد.

همتی گفت: به طور متوسط سالانه ۱۲۰ عدد از این نازل مورد نیاز صنعت هوایی کشور است که با توجه به ارتقا ناوگان هوایی امکان نیاز به این قطعه درآینده افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه نمونه داخلی این محصول با توجه به پارامترهای کلی و جزئی به لحاظ جنس، دقت، کیفیت و تولید با نمونه خارجی آن برابری می کند، افزود: اکنون با توجه به اخذ گواهینامه های داخلی برای این محصول در صدد دریافت گواهینامه بین المللی برای آن هستیم.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه برای تولید این قطعه از زمان ارایه ایده تا تولید محصول حدود ۱۰ ماه زمان صرف شده است، افزود: برای تجاری سازی و ارایه این محصول به بازار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده که کل این مبلغ در قالب تسهیلات و توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است.

همتی گفت: تولید دستگاه ها و قطعات با فناوری بالا در کشور علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا برای کشور، موجب رونق اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: درمجموعه این شرکت دانش بنیان ۱۰نخبه از اعضای بنیاد ملی نخبگان فعال هستند و توانسته ایم طی دو سال اخیر برای بیش از ۶۰ نفر شغل ایجاد کنیم. بیشتر پرسنل این شرکت افراد تحصیل کرده دانشگاه های معتبر کشور هستند و سعی شده بستری برای نخبگان و متخصصان داخل فراهم شود تا از خروج آنان از کشور جلوگیری شود.

این شرکت دانش بنیان که در زمینه هوافضا فعالیت دارد توانست دانش فنی تولید انژکتور موتور توربین هوایی را تدوین و خط تولید آن را راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید