توربوپمپ موتور موشکی چاپ سه‌بعدی ناسا با موفقیت آزمایش شد

ناسا به تازگی نوعی توربوپمپ موتور موشک چاپ سه‌بعدی را با موفقیت در مرکز پرواز فضایی مارشال واقع در آلاباما آزمایش کرده است. این توربوپمپ پیچیده‌ترین بخش موتور موشک چاپی سه‌بعدی لقب گرفته که تاکنون ساخته شده است.

تاریخ ویرایش: 10 شهریور ماه 1394

ناسا به تازگی نوعی توربوپمپ موتور موشک چاپ سه‌بعدی را با موفقیت در مرکز پرواز فضایی مارشال واقع در آلاباما آزمایش کرده است.

توربوپمپ موتور موشکی چاپ سه‌بعدی ناسا با موفقیت آزمایش شد

به گزارش ایسنا این توربوپمپ پیچیده‌ترین بخش موتور موشک چاپی سه‌بعدی لقب گرفته که تاکنون ساخته شده است.

این پمپ توسط مهندسان مرکز مارشال طراحی شده و قادر به انجام عملیات بیش از 90 هزار چرخش در دقیقه و تولید بیش از 2000 اسب بخار (1500 کیلووات) نیرو است. این پمپ 4500 لیتر هیدروژن مایع برودتی را در دقیقه پمپاژ می‌کند.

بر اساس اعلام ناسا، چاپ سه بعدی به این پمپ امکان دارابودن 45 درصد بخش‌های کمتری را در مقایسه با طرح‌های معمولی فراهم می‌کند.

پمپ مزبور در معرض 15 آزمایش تمام‌قدرتی قرار گرفته و در طول این آزمایش‌ها، سوخت را در دمای -240 درجه سانتی‌گراد ارائه داد و سپس این سوخت در دمای بالغ بر 3315 درجه سانتی‌گراد سوخت.

ناسا چاپ سه‌بعدی را به عنوان روشی برای تولید به‌صرفه‌تر اجزای فضاپیما و همچنین انجام عملیات ماموریت‌های سرنشین‌دار فضای عمیق بدون نیاز به ذخیره‌سازی بخش‌های یدک می‌پندارد.

این آژانس اعلام کرده نحوه طراحی موتور و داده‌های آزمایشی برای شرکت‌های امریکایی که بر روی موتورهای فضایی آینده کار می‌کنند، در دسترس است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید