برزیل ماهواره دفاعی به فضا ارسال می‌کند

دولت برزیل اعلام کرد که برای مقابله با ماهواره‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا که تلفن‌های «دیلما روسف» رئیس‌جمهور این کشور را شنود می‌کنند و به پست‌های الکترونیکی وی نیز دسترسی دارند، در سال 2016 ماهواره‌ای دفاعی به فضا ارسال خواهد کرد.

تاریخ ویرایش: 19 شهریور ماه 1394

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که برزیل برای مقابله با ماهواره‌های جاسوسی آمریکا، ماهواره‌هایی دفاعی به فضا ارسال خواهد کرد.

به گزارش فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، دولت برزیل اعلام کرد که برای مقابله با ماهواره‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا که تلفن‌های «دیلما روسف» رئیس‌جمهور این کشور را شنود می‌کنند و به پست‌های الکترونیکی وی نیز دسترسی دارند، در سال 2016 ماهواره‌ای دفاعی به فضا ارسال خواهد کرد.

«آرتور کویمبرا» مدیر بخش تکنولوژی وزارت ارتباطات برزیل در این‌باره عنوان کرد که این ماهواره می‌تواند امنیت تبادل اطلاعات را هم در بخش‌های دولتی و هم در زمینه‌های نظامی تأمین کند و وضعیت اینترنت کشور را نیز بهبود ببخشد.

وی افزود که ارسال این ماهواره حاکمیت برزیل در زمینه ارتباطات را تقویت خواهد کرد.

این ماهواره که در فرانسه ساخته می‌شود، از سه ماهه ابتدایی سال 2017 آغاز به کار خواهد کرد و طول عمر مفید آن نیز 15 سال محاسبه شده است.

برزیل در سال 1998 نیز چند ماهواره اطلاعات نظامی را در مدارهای پایین به فضا ارسال کرده است و از آن‌ها برای نظارت‌ مناطق داخلی خود استفاده می‌کند.

روابط آمریکا و برزیل از دو سال پیش تاکنون به دلیل افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از این کشور از طریق شنود مکالمات تلفنی رئیس‌جمهور و دیگر مقامات برزیل و در پی آن لغو سفر «روسف» به آمریکا در سال 2013 دچار تاریکی و تنش دیپلماتیکی شده بود.

در همین راستا رئیس جمهور برزیل 4 جولای (13 تیر) پس از چند روز اقامت در «واشنگتن» (پایتخت آمریکا) برای حل و فصل اختلافات پیش آمده در سال 2013 در کاخ سفید با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

«اوباما» در این دیدار به «روسف» وعده داده بود که که کشورهای دوست را در مسائل جاسوسی خود درگیر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
واژه‌های کلیدی : هوافضا فضا ماهواره برزیل دفاعی