سه فضانورد ایستگاه فضایی‌بین‌المللی به زمین بازگشتند

گندی پادالکا، کیهان‌نورد روس، به همراه دو فضانورد دیگر روز شنبه (21 شهریور) از ایستگاه فضایی بین‌المللی به طور ایمن به زمین بازگشتند. پادالکا رکورد گذراندن بیشترین زمان در فضا را در اختیار دارد. وی 879 روز کامل را در بیش از پنج سفر جداگانه در فضا گذرانده است.

تاریخ ویرایش: 22 شهریور ماه 1394

گندی پادالکا، کیهان‌نورد روس، به همراه دو فضانورد دیگر روز شنبه (21 شهریور) از ایستگاه فضایی بین‌المللی به طور ایمن به زمین بازگشتند.

به گزارش ایسنا، پادالکا رکورد گذراندن بیشترین زمان در فضا را در اختیار دارد. وی 879 روز کامل را در بیش از پنج سفر جداگانه در فضا گذرانده و دیروز در ساعت 51 دقیقه بامداد به وقت گرینویچ (5:21 صبح به وقت تهران)، به همراه آیدین آیبمتوف، فضانورد قزاقستانی و فضانورد دانمارکی به نام آندریاس موگنسن، بر روی زمین بایری در قزاقستان فرود آمدند.

سه فضانورد ایستگاه فضایی‌بین‌المللی به زمین بازگشتند

پادالکا رکورد حضور در فضای سرگئی کریکالف روس را که 803 روز و 9 ساعت و 41 دقیقه بود، شکست. آخرین ماموریت پادالکا روز 27 مارس (هفتم فروردین) و زمانی آغاز شد که وی از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به همراه میخائیل کورنیکف روس و اسکات کیلی امریکایی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی پروژه‌ای 150 میلیارد دلاری است که از سال 1998 تاکنون با سرعت 28 هزار کیلومتر در ساعت حول زمین مدارگردی می‌کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید