طراحی‌های منحصر به‌فرد سفینه‌های فضایی نسل آینده (+عکس)

شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده است امکانات گسترده‌ای برای ساخت فضاپیما مشهور به استارلاینر (starliner) که به cst-100 نیز مشهور است در نظر گرفته است. گفتنی است، انتظارها حاکی از این است که این سفینه فضایی منحصر به فرد در عرض 2 سال آینده فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی iss منتقل خواهد کرد.

تاریخ ویرایش: 26 شهریور ماه 1394

شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده است امکانات گسترده‌ای برای ساخت فضاپیما مشهور به استارلاینر (starliner) که به CST-100 نیز مشهور است در نظر گرفته است.

گفتنی است، انتظارها حاکی از این است که این سفینه فضایی منحصر به فرد در عرض 2 سال آینده فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) منتقل خواهد کرد.

طراحی‌های منحصر به‌فرد سفینه‌های فضایی نسل آینده

همچنین از این فضاپیما می‌توان برای انجام سفرهای توریستی برای مشتریان غیرفضانورد برای گشت‌زنی در فضای بالای جو کره زمین و حس بی‌وزنی استفاده کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این فضاپیما در حال ساخت در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدای ایالات متحده است.

محل ساخت فضاپیما جایی است که سال‌ها پیش برای ساخت شاتل‌های فضایی و آزمایش موتورهای اصلی شاتل مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

ناسا تا به حال برای ساخت و پرواز آزمایشی کپسول فضایی استارلاینر حدود 4 و 2 دهم میلیارد دلار هزینه کرده است در حالی که با شرکت اسپیس‌ایکس برای ساخت موشک فضایی آن شرکت قراردادی 2 و 6 دهم میلیارد دلاری منعقد کرده است.

طراحی‌های منحصر به‌فرد سفینه‌های فضایی نسل آینده

کارشناسان ناسا در طرح‌های پیشتازانه در نظر دارند از این موشک فضایی برای ارسال فضانورد به سایر سیارات منظومه شمسی به ویژه سیاره مریخ استفاده کنند.

قرار است این سفاین فضایی نوظهور تا 100 سال آینده نیاز فضانوردان به رفتن به فضا را برطرف کنند.

طراحی‌های منحصر به‌فرد سفینه‌های فضایی نسل آینده

طراحی‌های منحصر به‌فرد سفینه‌های فضایی نسل آینده

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید