روسيه و چين به دنبال همکاری مشترک در ساخت هواپيماي پهن پيکر

روسيه و چين از ساخت يک هواپيماي پهن پيکر به صورت مشترک خبر داده اند. روسيه و چين قصد دارند با همکاري يکديگر هواپيماي پهن پيکري بسازند که با هواپيماهاي جت ساخت شرکت بوئينگ و ايرباس گروه SE رقابت خواهد کرد.

تاریخ ویرایش: 31 شهریور ماه 1394

روسيه و چين از ساخت يک هواپيماي پهن پيکر به صورت مشترک خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از تارنماي بريکس، روسيه و چين قصد دارند با همکاري يکديگر هواپيماي پهن پيکري بسازند که با هواپيماهاي جت ساخت شرکت بوئينگ و ايرباس گروه SE رقابت خواهد کرد.

يوري ها اسليوسار، رئيس شرکت هواپيمايي روسيه اعلام کرده است: درباره توافق ساخت هواپيماي مذکور با شرايط به اشتراک گذاري سود و مسئوليت و با الزامات فني مربوطه تا مارس سال آينده تصميم گيري مي شود.

اسليوسار اظهار کرده است: تا کنون مذاکرات درباره اين پروژه به خوبي پيش رفته است، و برنامه ريزي ها درباره تعيين الزامات فني، مشخصات و روش برون سپاري ادامه دارد.

روسيه و چين قصد دارند با همکاري يکديگر هواپيماي پهن پيکري بسازند که با هواپيماهاي جت ساخت شرکت بوئينگ و ايرباس گروه SE رقابت خواهد کرد.
روسيه و چين قصد دارند با همکاري يکديگر هواپيماي پهن پيکري بسازند که با هواپيماهاي جت ساخت شرکت بوئينگ و ايرباس گروه SE رقابت خواهد کرد.

شرکت هواپيمايي روسيه و شرکت تجاري هواپيمايي چين گفتگو در مورد ساخت اين هواپيما را طي سال هاي گذشته انجام داده اند، تا اينکه در مه سال 2014 دو طرف تفاهم نامه اي را در اين زمينه امضا کردند.

شرکت هواپيمايي روسيه اعلام کرده است که روسيه و چين قصد دارند اين هواپيما را نه فقط براي بازار دو کشور، بلکه براي عرضه به بازارهاي ديگر توليد کنند.

شرکت بوئينگ در ماه گذشته اظهار کرد: پيش بيني مي شود که صنعت هوانوردي چين با مقاومت در برابر نوسانات فعلي بازارهاي مالي، ناوگان هواپيماهاي تجاري خود را در طول دو دهه آينده به سه برابر ميزان فعلي افزايش دهد.

اين شرکت اعلام کرد: چين به بيش از 6 هزار و 330 هواپيماي جديد به ارزش 950 ميليارد دلار در صنعت هوانوردي خود طي دو دهه آينده نياز دارد.

شرکت بوئينگ پيش بيني کرده است که صنعت هوانوردي چين طي دو دهه آينده از ايالات متحده نيز پيشتر مي رود و به بزرگترين بازار مسافرت هوايي در جهان تبديل مي شود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید