تیم ربات­‌های پرنده دانشگاه امیرکبیر نایب قهرمان جهان شد

در این مسابقات، 17 تیم از کشورهای آلمان، هلند، فرانسه، چین، سنگاپور، برزیل، هند و ایران با یکدیگر رقابت کردند که تیم ربات های ریزپرنده پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تنها تیم از ایران بود که موفق به کسب مقام شد.

تاریخ ویرایش: 1 مهر ماه 1394

تیم ربات های ریزپرنده پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر ARC در مسابقات جهانی ربات­های پرنده (IMAV2015) آلمان نایب قهرمان شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سرپرست تیم­ ربات های ریزپرنده پژوهشکده رباتیک دانشگاه امیرکبیر گفت: این مسابقات از 14 الی 18 سپتامبر (23 تا 27 شهریورماه) در کشور آلمان برگزار شد و تیم ربات های ریز پرنده پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر که به همراه سه تیم دیگر از ایران در این دوره از رقابت­ها شرکت کرده بود، موفق شد پس از تیم AKAMAV آلمان، به مقام دوم این رقابت­ها دست یابد و تیم TU Delft از کشور هلند نیز به مقام سوم دست یافت.

فرزاد احمدی­‌نژاد افزود: در این مسابقات، 17 تیم از کشورهای آلمان، هلند، فرانسه، چین، سنگاپور، برزیل، هند و ایران با یکدیگر رقابت کردند که تیم ربات های ریزپرنده پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تنها تیم از ایران بود که موفق به کسب مقام شد.

به گفته وی این دوره از مسابقات رباتیک در دو بخش داخل ساختمان و خارج ساختمان برگزار می­شود و هدف آن ناوبری خودکار ربات­ها در شرایط مختلف است.

احمدی­‌نژاد خاطرنشان کرد: مسابقات ربات های پرنده از نظر زمان بندی بسیار فشرده بوده و هر تیم تنها اجازه دارد یکبار و به مدت 15 دقیقه به رقابت بپردازد.

اعضای تیم ربات های ریزپرنده پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر ARC در این دوره از مسابقات را فرزاد احمدی نژاد، مسعود حیدری و شیرین ریحانیان مشهدی تشکیل می دادند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • امیر  |  1 مهر ماه 1394
    تبریک!
  • امینی  |  10 مهر ماه 1394
    با سلام و خسته نباشید.
    از دانشجویان زحمت کش دانشگاه و مسئولین محترمی که هماهنگی های لازم را بانجام میرسانند تا چنین استعدادهایی شکوفا شوند تشکر و قدردانی می نمایم. دانشگاه با در دست داشتن چنین تجربه و کسب مقامی میتواند در صنعت حضور قوی داشته باشد و این نیاز به ارتباط نزدیک دانشگاه و صنعت است. صنعت باید قبول کند که بایستی در کنار همه تجربیات خودش نیاز به تکنولوژی ، دانش و علم بروز دارد که میتواند همه اینها را از دانشگاه تامین کند بنابراین لازم است دانشگاه را نیز در کنار خود و یک ارتباط تنگاتنگ برقرار کند. یک مشکلی از نظر حفاظت و اطلاعات وجود خواهد داشت که به راحتی با مدیریت دانش و اطلاعات به راحتی قابل حل است.
    پیشنهاد میشود به مسئولین محترم که چنین ارتباطی را شکل دهند.
فرستادن دیدگاه جدید