مختصری درباره پارک فناوری پردیس (+عکس)

پارك فناوري پرديس به‌عنوان مهم‌ترين و بزرگترين پارك فناوري كشور در سال 1384 در زيرمجموعه نهاد رياست‌جمهوري با هدف تجاري‌سازي دستاوردهاي فناوران و ايجاد بستر مناسب براي رشد فناوري و توسعه بازار شركت‌هاي دانش‌بنيان تاسيس شد.

تاریخ ویرایش: 8 مهر ماه 1394

پورتال هوافضای ایران- پارك فناوري پرديس به‌عنوان مهم‌ترين و بزرگترين پارك فناوري كشور با مجوز شوراي گسترش آموزش عالي در سال 1384 در زيرمجموعه نهاد رياست‌جمهوري و با همكاري تعدادي از دانشگاه‌ها و مراكز علمي - پژوهشي كشور با هدف تجاري‌سازي دستاوردهاي فناوران و ايجاد بستر مناسب براي رشد فناوري و توسعه بازار شركت‌هاي دانش‌بنيان تاسيس شد.

آرم پارک فناوری پردیس

به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تاکنون بیش از یکصد و پنجاه واحد فناور دانش‌بنیان از بین بیش از 1500 متقاضی در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون به عضویت پارك فناوري پرديس پذيرفته شده و اين واحدهاي فناور توانسته‌اند مراکز تحقیق یا دفاتر طراحی و مهندسی خود را در پارک فناوري پرديس ايجاد و مستقر نمايند.

مسولان پارک فناوری پردیس معتقدند که این پارک، «سیلیکون ولی» ایران است. این نکته را می‌توان در عبارت زیر آرم این پارک فناوری مشاهده کرد.

تارنمای پارک فناری پردیس: techpark.ir

تصاویر:

[اختصاصی پورتال هوافضای ایران]

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس

پانوشت:

دره سیلیکون (سیلیکون ولی):

درهٔ سیلیکون (به انگلیسی: Silicon Valley) نام رایج و غیررسمی منطقه‌ای در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومهٔ سانتا کلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است. شهرت این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه‌ است. نام این منطقه ابتداً برگرفته از تعداد زیاد شرکت‌های تولید کنندهٔ تراشه‌های سیلیسیمی در این منطقه بود که بعدها به نمادی از وجود کمپانی‌های زیاد فعّال در زمینه فناوری‌های پیشرفته در این منطقه تبدیل شد. دره سیلیکون شهرهای بسیاری را دربر می‌گیرد که مهمترین آنها سان خوزه مشهور به پایتخت دره سیلیکون می‌باشد.

منابع:

تارنمای پارک فناوری پردیس
ویکی‌پدیا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید