آزمایش نهایی راکت فضایی شرکت بلو اوریجین پس از 100 مرحله آزمایش اولیه

شرکت «بلو اوریجین» که سال گذشته به بوئینگ و لاکهید مارتین پیوست تا کار روی طراحی موتور راکت پرتاب به مدار زمین و سفر به مریخ را تکمیل کند، اعلام کرده است که موتور طراحی‌شده در این شرکت پس از گذراندن 100 مرحله آزمایش بسیار سخت، اکنون آماده ارائه به آزمایشگاه استاندارد است.

تاریخ ویرایش: 13 مهر ماه 1394

شرکت بلو اوریجین اعلام کرده است که موتور راکت تولیدی این شرکت پس از گذراندن آزمایش‌های لازم، اکنون آماده تست نهایی است.

به گزارش آنا به نقل از وب‌سایت بلو اوریجین، شرکت «بلو اوریجین» که سال گذشته به بوئینگ و لاکهید مارتین پیوست تا کار روی طراحی موتور راکت پرتاب به مدار زمین و سفر به مریخ را تکمیل کند، اعلام کرده است که موتور طراحی‌شده در این شرکت پس از گذراندن 100 مرحله آزمایش بسیار سخت، اکنون آماده ارائه به آزمایشگاه استاندارد است.

تست نهایی راکت فضایی شرکت بلو اوریجین پس از 100 مرحله آزمایش

براساس اعلام بلو اوریجین، این آزمون‌ها شامل تست جلوسوز سوخت و محفظه اطمینان خنک‌کننده موتور می‌شود. برای کسانی که اطلاعات زیادی درباره موتورهای موشکی ندارند، باید اینطور گفت که این شرکت اجزاء طراحی شده خود را در معرض سخت‌ترین آزمون‌ها قرار داده است که تا فشاری بالاتر از 550 هزار پوند بر فوت را روی آنها متحمل کند و اکنون برای گذراندن مراحل سخت استاندارد تولید آماده هستند.

براساس قوانین آمریکا، تولید موتورهای پایه روسی ULA برای راکت‌ها ممنوع شده است و این قوانین دستور می‌دهند که هر موتور راکت قبل از آنکه به تولید انبوه سپرده شود باید مراحل آزمون سخت در مرکز استاندارد را پشت سر بگذارد.

بلو اوریجین که مالکیت آن در اختیار سرمایه‌دار معروف عرصه تکنولوژی یعنی جف بزوس است، اعلام کرده که با اتکا به داده‌های به‌دست آمده از آزمایش‌های موتور BE-4، توانسته نواقصی را که در طراحی این موتور وجود داشته است، رفع کند و آن را برای آزمایش در یک راکت کامل آماده کند.

موتور BE-4 از دو سوخت مایع یکی اکسیژن و دیگری گاز طبیعی مایع (LNG) استفاده می‌کند و قادر است بر جاذبه زمین غلبه کرده و به آسمان برود.

ناسا و تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های آمریکایی که در حوزه پرواز و فضا فعالیت می‌کنند، تلاشی همه‌جانبه را برای رسیدن به توانایی اعزام انسان به مریخ در پیش گرفته‌اند که نتایج آن یکی پس از دیگری در حال دستیابی هستند.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا/آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید