ورود فناوری پیشرفته سامانه ناوبری فضایی «بیدو» به ایران

شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) اعلام کرد: فناوری پیشرفته سامانه ناوبری فضایی «بیدو» با امضای تفاهم نامه ای بین ایران و چین وارد کشور می شود.

تاریخ ویرایش: 26 مهر ماه 1394

شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) اعلام کرد: فناوری پیشرفته سامانه ناوبری فضایی «بیدو» با امضای تفاهم نامه ای بین ایران و چین وارد کشور می شود.

به گزارش ایرنا از گروه صنایع فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران)، انتقال فناوری و پیاده سازی فنی سامانه ناوبری فضایی بیدو به کشور، در راستای ایجاد ارتباطات بین المللی در حوزه فناوری های پیشرفته انجام می شود.

بدین ترتیب با همکاری چین، فعالیت هایی از قبیل ایجاد ایستگاه های زمینی بیدو و برپایی مرکز جمع آوری اطلاعات و داده های فضایی توسط شرکت صنایع الکترونیک ایران در کشور اجرا خواهد شد.

همچنین قرار است ایجاد دانش فنی و سرریز فناوری در حوزه سیستم های پیشرفته ناوبری فضایی به داخل کشور توسط این شرکت انجام شود.

بنابراین گزارش، سامانه های ناوبری فضایی دارای ویژگی های زیادی هستند و ورود فناوری و امکان استفاده از خدمات سامانه ناوبری فضایی بیدو، یک اتفاق خوب برای کشور محسوب می شود.

صاایران که پیش از این در حوزه فضایی به عنوان سازنده ماهواره های فضایی ایران از جمله امید، فجر و طلوع مشهور بود، اکنون وظیفه توسعه فناوری سامانه های ناوبری فضایی در کشور را برعهده گرفته و با افزایش سامانه ناوبری پیشرفته بیدو در کنار جی پی اس، خدمات و امکانات خاص موقعیت یابی و ناوبری فضایی را تکمیل خواهد کرد.

ورود فناوری پیشرفته سامانه ناوبری فضایی «بیدو» به ایران

تاکنون آمریکا به عنوان کشور صاحب فناوری جی پی اس به ایران امکان دسترسی به خدمات خاص و دقت بالا نداده بود اما با افزودن سامانه ناوبری فضایی بیدو و انتقال فناوری آن به کشور، امکان بهره مندی از چنین خدماتی فراهم و دانش فنی ناوبری فضایی در کشور ایجاد خواهد شد.

سامانه فضایی بیدو که اکنون سراسر کشور و برخی از کشورهای همسایه را تحت پوشش دارد، برخلاف سامانه جی پی اس، تمام نقاط کور کشور را نیز پوشش می دهد، دستگاه ها و تجهیزات بیدو از جمله سیستم دریافت سیگنال آن، همزمان توانایی دریافت اطلاعات از جی پی اس و گلوناس را نیز دارند و این یک ویژگی بسیار خوب به حساب می آید.

بر اساس این گزارش، شرکت صاایران قصد دارد با برگزاری یک رویداد با عنوان 'سمینار شناخت قابلیت های سیستم هدایت و ناوبری بیدو' در پنجم آبان ماه سال جاری، خدمات و ویژگی های این سامانه فوق پیشرفته را برای فناوران و شرکت های دولتی و خصوصی تشریح کند.

علاقمندان و فعالان بخش خصوصی و دولتی برای دریافت فرم های مخصوص شرکت در این همایش می توانند به پایگاه اینترنتی 'ایران بیدو' به نشانی http://iranbeidou.ir و ایمیل info@iranbeidou.ir مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید