رونمایی از هواپیمای آتش‌نشانی تا اواخر آبان ماه

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی از رونمایی هواپیمای آتش‌نشانی تا اواخر آبان ماه سال جاری خبر داد.

تاریخ ویرایش: 27 مهر ماه 1394

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی از رونمایی هواپیمای آتش‌نشانی تا اواخر آبان ماه سال جاری خبر داد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی و رئیس مرکز ملی فضایی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از هواپیماهای قدیمی می‌توانیم به عنوان هواپیمای آتش‌نشان استفاده کنیم به صورتی که مخازنی که بر روی هواپیماها قرار می‌گیرد که قابلیت حمل 20 تا 40 تن آب را داشته باشد و تخلیه آب را نیز بین 5 تا 20 ثانیه انجام دهد. چنین اقدامی انجام شده و اواخر آبان ماه یا اوایل آذر سال جاری هواپیمای آتش نشانی عرضه می‌شود.  

منطقی بیان کرد: در حال حاضر در بخش هواپیمای قدیمی 23 فروند توپولف وجود دارد و تا 5 سال آینده 200 هواپیمای قدیمی اضافه می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی تصریح کرد: آنچه که در دو سال گذشته از هواپیماهای قدیمی بهره گیری کردیم و در دستور کار قرار دارد تبدیل هواپیماهای قدیمی به هواپیماهایی برای باروری ابرها می‌باشد.

وی با اشاره به تعداد هواپیماهای آتش‌نشانی خاطر نشان کرد: به طور کلی 12 هواپیمای آتش‌نشان برای ایران کفایت می‌کند و از هواپیمای آتش‌نشان یک نمونه رونمایی می‌شود و سپس این هواپیماها به صورت سریالی رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید