ساخت پایدارترین ارتباطات هوایی

برنامه جدید دارپا که از آن با عنوان «تطبیق شبکه پویا برای بهینه سازی ماموریت» یاد می شود به دنبال رفع مشکلات موجود در سیستم هوایی با جستجوی فناوری جدیدی است تا شبکه های مختلف بتوانند ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنند.

تاریخ ویرایش: 30 مهر ماه 1394

دارپا از سیستم ارتباط هوایی جدیدی خبر داده که نه تنها بر حملات هوایی دشمنان غلبه می کند بلکه با حجم عظیمی از داده ها نیز سازگار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مشکلات سیستم های ارتباطی هوایی مدرن را می توان در استفاده از شبکه هایی رادیویی دانست که با یکدیگر سازگار نبوده در نتیجه هواپیماهای مختلف از فرمت های فرکانس رادیویی RF بهره می برند. لینک خاصی وجود دارد که می تواند این مشکل را رفع کند اما در این میان ظرفیت محدود حجم اطلاعات تبادل شده می تواند مشکل مهم و بزرگی باشد. محدودیت حجم اطلاعات رد و بدل شده با دنیای پارازیت ها در ارتباطات ترکیب می شود تا بر مشکلات شبکه های ارتباط هوایی بیافزاید.

ساخت پایدارترین ارتباطات هوایی

این مشکلات در حالی است که ارتباطات هوایی نظامی، یکی از حساس ترین نقاطی محسوب می شود که نه تنها باید بر حملات دشمنان غلبه کرد بلکه باید با مشکلات بسیاری در دریافت سیستم های مختلف نیز روبرو بود. اما دارپا موفق به ایجاد سیستم جدیدی شده که نه تنها ارتباطات را بهبود می بخشد بلکه با سیستم های بدون سرنشین نیز ارتباط برقرار کرده و ایمن تر است.

برنامه جدید دارپا که از آن با عنوان «تطبیق شبکه پویا برای بهینه سازی ماموریت DyNAMO» یاد می شود به دنبال رفع مشکلات موجود در سیستم هوایی با جستجوی فناوری جدیدی است تا شبکه های مختلف بتوانند ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنند. این شبکه علاوه بر ارتقاء نسبت به سیستم های گذشته، همزمان به خنثی سازی تلاش های دشمنان نیز پرداخته و از سازگاری قابل توجهی با حجم عظیمی از داده ها برخوردار شده است.

Wayne Phoel مدیر این پروژه می گوید:«شبکه های هوایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند فاقد قابلیت های لازم برای ماموریت های رزمی و مدرن بوده و این مشکل با توسعه ارتباطات بیش از پیش احساس می شود. هدف از پروژه DyNAMO را می توان در افزایش قدرت خلبان یک نوع هواپیما با مجموعه ای از ابزارهای خاص از سنسورها در به اشتراک گذاری اطلاعات با انواع دیگری از سیستم های بدون سرنشین یا سرنشین دار دانست.»

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب