پهپادهایی که آتش را با گلوله‌های آتش خاموش می‌کنند

پژوهشگران امریکایی موفق به ساخت پهپادی شده‌اند که در شرایط خاص و آتش سوزی‌ها می‌تواند به کمک آتش‌نشانان بشتابد.

تاریخ ویرایش: 18 آبان ماه 1394

پژوهشگران امریکایی موفق به ساخت پهپادی شده اند که در شرایط خاص و آتش سوزی ها می تواند به کمک آتش نشانان بشتابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سال های اخیر، پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین مورد توجه بسیاری از مخترعان قرار گرفته اند به طوری که پهپادهایی با قابلیت های جدیدی عرضه می شوند تا بتوانند کاستی یا ضعف های پهپادهای گذشته را پوشانده و وارد بخش های جدیدی از زندگی انسان ها شده و به ارتقای کیفی زندگی آنها بپردازند.

پهپادهایی که آتش را با گلوله‌های آتش خاموش می‌کنند

کمپانی های فناوری مانند گوگل نیز پروژه های جدیدی را برای استفاده از پهپادها و همینطور انتقال کالاها در پیش گرفته اند. گوگل پروژه جدیدی را با نام  Wing آغاز کرده که تا دو سال آینده یعنی ۲۰۱۷ میلادی به مرحله اجرا رسیده و می تواند تحول عظیمی را در سیستم انتقال و تحویل کالاها به وجود آورد.

اکنون پهپادها وارد فاز جدیدی از فعالیت های خود شده اند تا بتوانند در زمان های خاص نیز به کمک انسان ها بشتابند. از کاربردهای مفید پهپادها می توان به نقشه برداری یا کنترل گونه های مختلف جانوری در جنگل ها را اشاره کرد.

یکی از کاربردهای اصلی پهپادها را می توان در حذف نقش حضور انسان در شرایط خاصی دانست که احتمال به خطر افتادن جان آنها وجود دارد. آتش سوزی، یکی از این نمونه های بارز این شرایط خاص است. پهپاد جدیدی توسط محققان امریکایی دانشگاه Nebraska–Lincoln طراحی شده که می تواند به کمک آتش نشانان بشتابد.

این پهپاد (Unmanned Aerial System for Fire Fighting (UAS-FF نام داشته و سیستم هوایی خودکاری برای مهار آتش محسوب می شود که به شکل ویژه ای برای مهار آتش سوزی در جنگل ها طراحی شده است. این پهپادها از سیستم جدیدی برای خاموش کردن آتش استفاده می کنند.

این پهپاد برخلاف سیستم های اطفاء حریق به کپسول یا شلنگ های مخصوص آتش نشانی مجهز نبوده و تنها با خود آتش حمل کرده و برای مقابله و مبارزه با آتش های غیرقابل کنترل به پرتاب گلوله های آتش به مناطق خاصی می پردازد تا بتواند یک محیط کنترل شده ایجاد کند.

یکی از موارد مهمی که در آتش سوزی های جنگل ها رخ می دهد، عدم کنترل آتش سوزی است و آتش هر آنچه را که سر راه خود باشد را می سوزاند اما با پرتاب گلوله های آتش به برخی از مناطق و سوزاندن علف و چمن ها می توان از پخش شدن آتش جلوگیری کرد.

این شکل خاص از کنترل آتش سوزی، روش جدیدی نیست و در گذشته نیز از این روش برای ممانعت از پخش شدن آتش سوزی استفاده می شده است اما این روش کاملا ایمن بوده و خطری را مواجه انسان ها نمی کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید