ماهواره سنجش از دور چین در مدار زمین قرار گرفت

چین روز جمعه یکی دیگر از ماهواره های سنجش از راه دور ساخت خود را در چارچوب گسترش فعالیت‌های فضایی‌اش به فضا فرستاد تا بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده در مدار کره زمین قرار بگیرد. چینی‌ها با پرتاب‌های پی در پی ماهواره به فضا به دنبال ثبت رکوردهای جدید در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های علمی هستند.

تاریخ ویرایش: 6 آذر ماه 1394

چین روز جمعه یکی دیگر از ماهواره های سنجش از راه دور ساخت خود را در چارچوب گسترش فعالیت های فضایی اش به فضا فرستاد تا بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده در مدار کره زمین قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، مسوولان سازمان هوافضای چین زمان پرتاب این ماهواره را ساعت 5 و 45 دقیقه صبح امروز (به وقت محلی) اعلام کردند که از مرکز هوایی «تا یو آن» در استان «شان شی» در شمال کشور صورت گرفته است.

سیستم سنجش از راه دور شامل تجهیزاتی برای اندازه گیری و ثبت انرژی بازتابی از سطح زمین و جو پیرامون آن از یک نقطه مناسب بالاتر از سطح زمین است.

بر اساس این گزارش، پرتاب این ماهواره توسط موشک ماهواره بر «لانگ مارچ بی چهار» صورت گرفته که از مجموعه یاگوآن سال 2006 محسوب می شود.

قرار است این ماهواره برای انجام آزمایش های علمی، بدست آوردن اطلاعات درباره منابع طبیعی، تخمین برداشت محصولات کشاورزی و جلوگیری از بلایای طبیعی مورد استفاده گیرد.

 ماهواره سنجش از دور چین در مدار زمین قرار گرفت

گفته می شود این دویست و نوزدهمین ماموریت خانواده پرتابگرهای «لانگ مارچ» است. آخرین پرتاب ماهواره سنجش از راه دو چین، هجدهم آبان ماه سالجاری صورت گرفته بود.

همه این ماهواره ها که با موفقیت به مدار زمین پرتاب شده توسط شرکت فناوری «چانگ گوان» ساخته شده که یکی از شرکت های معتبر در زمینه فعالیت های فضایی در کشور چین است.

چینی ها با پرتاب‌های پی در پی ماهواره به فضا به دنبال ثبت رکوردهای جدید در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های علمی هستند.

چین که اکنون به یکی از قدرت های جهان در حوزه های مختلف تبدیل شده است، بلند پروازی‌های فضایی دیگری از جمله اعزام انسان به ماه را در سر می پروراند.

این کشور همچنین تلاش دارد تا سامانه موقعیت سنجی خود را توسعه داده و در این زمینه جایگزینی برای سامانه جهت یابی آمریکا موسوم به «جی پی اس» پیدا کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید