ماهنامه «فناوری فضایی»، شماره 2، آذر 94

در اين شماره همچنين مطالبي همچون سفينه هاي عجيب ناسا، تغيير و تحولات سازمان فضايي روسيه، تلاش براي يافتن حيات در مريخ، مخابرات ماهواره اي نظامي و گزارش اختصاصي از نمايشگاه هوافضاي دبي منتشر شده است.

تاریخ ویرایش: 30 آذر ماه 1394

دومين شماره ماهنامه علمي، خبري و تحليلي فناوري فضايي همزمان با هفته پژوهش و با شعار «فناوري فضايي براي امنيت، رفاه و افزايش كيفيت زندگي» منتشر شد و به گيشه هاي مطبوعاتي سراسر كشور رفت.

در اين نشريه به سردبيري «عباس خاراباف» روزنامه نگار و كارشناس هوافضا، مطالبی جذاب و خواندني در حوزه فضا و فناوری‌های فضایی، آخرین اخبار و رويدادهاي اکتشافات و پیشرفت‌های این حوزه منتشر مي شود.

پرونده «فضانورد ايراني در تعليق» را از دست ندهيد

اعزام انسان به فضا، يكي از پر مناقشه ترين موضوعات بخش فضايي ايران است كه مابين سال هاي ٨٩ تا ٩٢ به مدت چهار سال محور فعاليت هاي فضايي قرار گرفت. هرچند اين مدت با دو دهه فعاليت فضايي در ايران چندان با سابقه به نظر نمي رسد، اما تاثير قابل توجهي بر مسير توسعه فضايي ايران به جاي گذاشت. تاثيري كه در گذشته از آن به عنوان دستاورد بزرگ كشور ياد مي شد و تبليغات زيادي هم رويش صورت گرفت. اما مخالفان سرختي نيز بين كارشناسان داشت. آنها مي گفتند اين برنامه در مسير منافع كشور نبود و توسعه فضايي كشور را از مسير صحيح خود خارج كرد.

هم اكنون با آغاز شدن دور جديد فعاليت هاي فضايي كشور بحث مجددا بر سر اين پروژه بالا گرفته و پرونده فضانورد ايراني براي گرفتن يك تصميم تاريخي روي ميز بلندپايه ترين مقامات نهادهاي فضايي كشور باز است.

ادامه اين مطلب جذاب را در پرونده ويژه شماره دوم ماهنامه فناوري فضايي بخوانيد...

ماهنامه «فناوری فضایی»، شماره 2، آذر 94

تا کنون به همت دفتر امور فضايي موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي، ٢٧ شماره از فناوری فضایی منتشر شده است اما این دومین شماره مجله فناوری فضایی است که در گیشه‌های مطبوعاتی سراسر کشور حضور دارد.

در دومين شماره این ماهنامه ٦٨ صفحه اي که داراي قالب محتوايي جذاب صفحه بندي زيبايي است، به جز بررسي آخرين اخبار و رويدادهاي داخلي و خارجي در زمينه فناوري فضايي، گزارش ها و مقالات علمي و آموزشي و تحليل هاي كارشناسي متنوع و خواندني نيز منتشر شده است.

همانطور كه اشاره شد، پرونده ويژه اين شماره از ماهنامه فناوري فضايي به موضوع فضانورد ایرانی اختصاص دارد. در اين مطلب آخرين وضعيت پروژه فضانورد ايراني و نظرات متنوع كارشناسي بررسي و نگارش شده است.

در يكي ديگر از مطالب جذاب و خواندني اين شماره، شكست هاي فضايي پنج سال اخير در سراسر دنيا مورد بررسي و تحليل قرار گرفته اند.

در اين شماره همچنين مطالبي همچون سفينه هاي عجيب ناسا، تغيير و تحولات سازمان فضايي روسيه، تلاش براي يافتن حيات در مريخ، مخابرات ماهواره اي نظامي و گزارش اختصاصي از نمايشگاه هوافضاي دبي منتشر شده است.

منبع: کیهان‌نورد

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • احمد  |  24 دی ماه 1394
    من یکی از شماره های قدیمی ماه نامه ی شما رو دیدم . خوب بود
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب