ناسا در اعماق فضا اقامتگاه ویژه فضانوردان می سازد

اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا دستور طراحی اقامتگاه فضایی ویژه نخستین فضانوردان مأموریت مریخ را از کنگره دریافت کرد.

تاریخ ویرایش: 10 دی ماه 1394

اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا دستور طراحی اقامتگاه فضایی ویژه نخستین فضانوردان مأموریت مریخ را از کنگره دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناسا رؤیای فرستادن انسان به مریخ را در دهه های پیش روی دارد اما واقعیت این است که هیچ کس دقیقا نمی داند که سفر به این سیاره و برقراری اقامتگاه در آن چگونه خواهد بود.

بر اساس چشم انداز کلی اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) فضاپیمای اوریون (Orion) فضانوردان آینده این سازمان فضایی را به سیاره سرخ خواهد رساند. آنها سوار بر سیستم فضایی می شوند که قطر آن به اندازه یک کامیون خواهد بود و البته نباید از یاد برد که این سفر ماهها طول خواهد کشید. از این رو وقتی صبحت از سفری شش ماهه باشد نباید تصور کرد که با فضای بزرگی سر و کار داریم.

دانشمندان ناسا با آگاهی از این محدودیتها ایده طراحی و ساخت اقامتگاه فضایی را مطرح کرده اند که در واقع فضانوردان با استفاده از فضاپیمای اوریون به آن رسیده و در آنجا تمرینات لازم برای قدم گذاشتن به مریخ را انجام دهند.

اقامتگاه Deep Space Habitat ناسا

در همین راستا گفته می شود کنگره آمریکا ۵۵ میلیون دلار برای طراحی و ساخت مدل چنین اقامتگاهی در اعماق فضا اختصاص داده است. بر این اساس باید تا سال ۲۰۱۸ مدل پیش ساخته این اقامتگاه فضایی آماده شود.

از این رو باید گفت ناسا در سالهای پیش رو با ترافیک کاری قابل توجهی روبروست زیرا بر اساس برنامه‌ریزیهای از پیش صورت گرفته، اقامتگاه فضایی جدید این آژانس فضانوردی در اطراف ماه باید دهه آینده مورد آزمایش قرار گیرد تا مقدمات لازم برای اعزام فضانوردان به مریخ در دهه بعد آن مهیا شود.

ناسا عنوان Deep Space Habitat را برای این اقامتگاه انتخاب کرده است. پیش بینی می شود این سازه جدید که مهمترین ویژگی آن اتعطاف پذیر بودنش است در آینده نزدیک در ایستگاه فضایی بین المللی مورد آزمایش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید