حضور 35 کشور جهان در اجلاس «هوانوردی ایران- 2016»

نمایندگانی از شرکت‌های سازنده هواپیما از جمله «بمباردیر کانادا، امبرائر برزیل، ای.تی.ار (ایتالیایی-فرانسوی) و شرکت ایرباس در این اجلاس بین المللی راهکارهای فروش هواپیما به شرکت های ایرانی را مورد بررسی قرار می دهند.

تاریخ ویرایش: 3 بهمن ماه 1394

به گزارش ایرنا، احمدرضا بیاتی روز شنبه در نشست خبری افزود: نمایندگانی از شرکت‌های سازنده هواپیما از جمله «بمباردیر کانادا، امبرائر برزیل، ای.تی.ار (ایتالیایی-فرانسوی) و شرکت ایرباس در این اجلاس بین المللی راهکارهای فروش هواپیما به شرکت های ایرانی را مورد بررسی قرار می دهند.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات صدور روادید، شرکت بوئینگ نمی تواند در اجلاس هوانوردی ایران 2016 شرکت کند، گفت: در این اجلاس چند شرکت اجاره دهنده هواپیما در جهان نیز به همراه نهادهای تامین کننده منابع مالی برای خرید و یا اجاره هواپیماهای مسافری حضور دارند.

بیاتی افزود: با لغو تحریم ها و اجرای برجام شرایط مناسبی برای توسعه صنعت هوانوردی کشور فراهم شده است؛ براین اساس در اجلاس تهران بیش از 160 میهمان و متخصص عرصه صنعت هوانوردی از 35 کشور جهان از جمله یاتا و ایکائو شرکت می کنند.

دبیر اجلاس هوانوردی ایران 2016 یادآورشد: امروزه در جهان شرکت های هوایی برای تامین ناوگان هوایی خود بیشتر به اجاره کردن هواپیما تمایل دارند، لذا با توجه به نیاز شرکت های هوایی ایران به ناوگان مناسب در این اجلاس چند شرکت بزرگ اجاره دهنده هواپیما نیز حضور فعالی خواهند داشت.

وی گفت: مرکز اجاره و لیزینگ هواپیما در جهان در قاره اروپا قرار دارد و نمایندگان 70 درصد این شرکت ها به صورت فعال در اجلاس هوانوردی ایران 2016 میهمان جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

وی گفت: ایران در موقعیت استراتژیک مسیر هوایی شرق به غرب و بالعکس قرار دارد و عبور از آسمان ایران برای شرکت های هوایی غیرقابل چشم پوشی است، لذا بسیاری از شرکت های تولید کننده تجهیزات فرودگاهی و کمک ناوبری در این اجلاش حضوری فعال خواهند داشت.

بیاتی افزود: ایران بازار بزرگی برای صنعت هوانوردی جهان است و شرکت های بزرگ جهان نیز در این عرصه درصددند با حضور گسترده خود در این بازار، سرآغاز نوینی را برای صنعت هوانوردی ایران فراهم کنند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در این نشست خبری گفت: برگزاری این اجلاس در تهران با دو رویداد بزرگ رفع تحریم ها و اجرای برجام و اجرای طرح آزادسازی نرح پروازهای هوایی مزیت های زیادی را برای صنعت هوانوردی کشور به وجود می آورد.

محمد خداکرمی افزود: شرکت های هوایی در دوران تحریم های سختی های زیادی را متحمل شدند، زیرا به شرکت های سازنده هواپیما و قطعه دسترسی مستقیمی نداشتند؛ از این رو برگزاری این اجلاس چشم اندازهای بسیار خوبی را در این عرصه برای ایران به وجود آورده است.

وی بر کاهش سن متوسط ناوگان هوایی کشور نیز تاکید کرد و گفت: با آزادسازی نرخ ها انگیزه شرکت ها برای نوسازی ناوگان هوایی خود بیشتر شده و برگزاری این اجلاس در تهران میزان سرمایه گذاری های را در صنعت هوانوردی کشور افزایش خواهد داد.

وی با یادآوری اینکه امسال پروازهای بین المللی در مقایسه با پارسال 10 درصد افزایش داشته است، افزود: بررسی ها نشان می دهد که روند رو به رشد همچنان در این صنعت در ایران ادامه خواهد داشت؛ لذا خرید تجهیزات خدمات فرودگاهی و سیستم های ناوبری برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیشنهاد سازمان هواپیمایی؛ اجاره به شرط تملیک

معاون سازمان هواپیمایی کشوری یادآورشد: با توجه به حضور شرکت های اجاره دهنده هواپیما در این اجلاس، پیشنهاد سازمان هواپیمایی کشوری اجاره هواپیما به شرط تملیک است تا از این طریق بتوانیم متوسط سن ناوگان هوایی خود را کاهش دهیم.

خداکرمی گفت: هم اکنون پروازهای بین المللی از کشورهای پرتغال، آلمان، اتریش، ایتالیا و فرانسه به ایران آغاز شده و با کشورهای اسپانیا، یونان، لوگزامبورگ، بلژیک، ژاپن و چین در حال مذاکره هستیم تا پروازهای خود را به ایران برقرار کنند، زیرا با افزایش پروازهای بین المللی شرکت های ایرانی سود بیشتری را کسب می کنند.

با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، بزرگترین اجلاس هوانوردی ایران با عنوان «ایران 2016» چهارم و پنجم بهمن ماه با مشارکت مرکز هوانوردی آسیا - پاسیفیک(کاپا)، شرکت فرودگاه های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری در تهران برگزار می شود.

همکاری و مشارکت مرکز هوانوردی آسیا – پاسیفیک (کاپا)، در برگزاری این اجلاس در تهران سبب شده شرکت های مهم سازنده هواپیما و تعدادی از شرکت های هواپیمایی جهان با اجرای برجام در این اجلاس شرکت کنند.

وظیفه مرکز هوانوردی آسیا - پاسیفیک(کاپا)

مرکز هوانوردی آسیا و پاسیفیک موسوم به «کاپا» موسسه بین المللی هوانوردی است که در سال 1990 در استرالیا تاسیس شد؛ در ابتدا فعالیت این مرکز محدود به منطقه آسیا پاسیفک بود و به همین دلیل با نام centre for Asia pacific aviation و عنوان اختصاری CAPA به مخاطبان معرفی شد، اما فعالیت این موسسه بعدها با همین عنوان به همه قاره های جهان گسترش یافت.

هدف اصلی تشکیل کاپا، ارائه آمار واطلاعات هوانوردی به کاربران بود، اما در ادامه تحلیل های اقتصادی بازار هوانوردی به فعالیت های آنان اضافه شد و هم اینک بسیاری از کشورها٬ پژوهش ها و تحلیل های مربوط به اقتصاد صنعت هوانوردی را از طریق این مرکز دریافت می کنند.

کاپا سالیانه یک اجلاس جهانی دارد که هر سال در یک کشور برگزار می شود؛ علاوه بر این در همه بخش های تخصصی حمل ونقل هوایی همچون اقتصاد ایرلاین، توسعه ناوگان هوایی، تکنولوژی های جدید در صنعت هواپیمایی، اقتصاد توریسم و شرکت های مسافرتی و زمینه های دیگر صنعت هواپیمایی، فعالیت می کند.

گستردگی فعالیت های تخصصی کاپا سبب شده است که از اعتبار ویژه ای در میان بزرگان صنعت هوانوردی جهان برخوردار شود؛ این اعتبار سبب شده که در فراخوان های اجلاس مربوط به کاپا، بسیاری از شرکت ها و سازمان های معتبر هوانوردی حضور پیدا کنند و از جوایز سالیانه این موسسه با عنوان Capa Awards بهره مند شوند.

این جوایز سالیانه به بهترین خطوط هوایی، بهترین فرودگاه و بهترین مدیر شرکت های هواپیمایی یا فرودگاه تعلق می گیرد و در مراسمی در یکی از اجلاس جهانی یا قاره یی اعطا می شود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید