«اسپیس‌ایکس» نتیجه آخرین آزمایش «کپسول اژدها» را منتشر کرد

شرکت فضایی خصوصی SpaceX که متعلق به میلیاردر اینترنتی، ایلان ماسک است، هم‌زمان روی دو پروژه «فرود آرام» کار می‌کند و امروز نتایج شگفت‌انگیز آخرین آزمایش فضاپیمای خود را در اختیار عموم گذاشته است.

تاریخ ویرایش: 6 بهمن ماه 1394

شرکت فضایی خصوصی SpaceX که متعلق به میلیاردر اینترنتی، ایلان ماسک است، هم‌زمان روی دو پروژه «فرود آرام» کار می‌کند. این شرکت نتایج شگفت‌انگیز آخرین آزمایش فضاپیمای خود را در اختیار عموم گذاشته است.

به گزارش آنا به نقل از وب‌سایت ناسا، شرکت اسپیس‌ایکس، یکی از معدود فعالان عرصه فضانوردی خصوصی است که نتایج پیشرفت کار خود را در اختیار افکار عمومی می‌گذارد و واهمه‌ای از اینکه گاهی آزمایش‌ها مطابق انتظار پیش نمی‌روند، ندارد. این شرکت در نوامبر 2015 (آبان 1394) آخرین آزمایش فرود با کپسول فضای بسیار جالب خود یعنی Dragon V2 را انجام داد که نتیجه آن شگفت‌انگیز بود.

«اسپیس‌ایکس» نتیجه آخرین آزمایش «کپسول اژدها» را منتشر کرد

در اطلاعات منتشر شده آمده است که دراگون موفق شد تا سقف 33 هزار پوند نیوری پیشرانه تولید کند و به مدت 5 ثانیه در هوا معلق بماند. این زمان اگرچه خیلی طولانی نیست، زمانی کافی برای یک فرود موفق روی خشکی محسوب می‌شود.

هدف نهایی پروژه کپسول اژدها، دستیابی به فضاپیمایی است که بتواند فضانوردان را در یک فرود کاملاً امن، روی خشکی پیاده کند و کپسول اژدها قصد دارد این کار را با کمک هشت موتور SuperDraco انجام دهد.

البته این کپسول قبلا آزمایش‌های فرود با چتر در اقیانوس را با موفقیت پشت سر گذاشته است اما ترجیح می‌دهد با پاهای موتور جت خود، روی خشکی بنشیند.

ناسا اعلام کرده است که باوجود نتایج رضایت‌بخش اولیه، این سازمان به این زودی‌ها قصد استفاده از فرود روی خشکی را برای مأموریت‌های ایستگاه بین‌المللی فضایی به کار نخواهد گرفت.

براساس اعلام ناسا این سازمان به‌زودی از کپسول دراگون برای فرود آمدن فضانوردان در دریا و با استفاده از چتر نجات‌هایی که به این کپسول وصل شده‌اند، استفاده خواهد کرد.

خبرگزاری آنا/مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید