آزمایش موفقیت‌آمیز بالگرد چند موتوره الکتریکی (+تصاویر)

شرکت E-Volo یکی از پیشتازان عرصه ساخت هلی‌کوپترهای الکتریکی برای حمل انسان است که تاکنون نمونه‌های اولیه مختلفی از نیمه‌پهپادهای خود ارائه داده است اما مدل تازه که Volocopter VC200 نام دارد، توانسته است، موفقیت خاصی به‌دست بیاورد.

تاریخ ویرایش: 26 فروردین ماه 1395

شبه‌پهپادی که می‌تواند یک نفر انسان را جابه‌جا کند و چند موتور دارد، برای نخستین بار با یک خلبان مورد آزمایش قرار گرفت و از آن سربلند بیرون آمد.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Popular Mechanics، شرکت E-Volo یکی از پیشتازان عرصه ساخت هلی‌کوپترهای الکتریکی برای حمل انسان است که تاکنون نمونه‌های اولیه مختلفی از نیمه‌پهپادهای خود ارائه داده است اما مدل تازه که Volocopter VC200 نام دارد، توانسته است، موفقیت خاصی به‌دست بیاورد.

این هلی‌کوپتر که از چندین موتور و ملخ برای پرواز بهره می‌گیرد، نیازی به سوخت ندارد و تماما الکتریکی است. شرکت ای-ولو در نخستین آزمایش انسانی خود که آن‌ را به تصویر کشیده است، موفق شد بدون هیچ خطری این وسیله را به پرواز درآورده و با آن یک نفر را جابجا کند.

بالگرد الکتریکی 8 موتوره مدل  Volocopter VC200

بالگرد الکتریکی 8 موتوره مدل  Volocopter VC200

بالگرد الکتریکی 8 موتوره مدل  Volocopter VC200

این هلی‌کوپتر چندملخه می‌تواند با حداقل صدای ممکن پرواز کند و در نتیجه برای جابه‌جایی در مکان‌هایی که به صدا حساس است بسیار مناسب می‌کند.

خلبان آن نیز نیازی به آموزش‌های پیچیده پرواز ندارد و این هلیکوپتر کار بلند شدن و نشستن و هدایت را به‌صورت نیمه‌خودکار برایش انجام می‌دهد. شرکت اعلام کرده که قصد دارد نخستین سفارش‌های خود را تا پایان سال جاری میلادی دریافت کند و امیدوار است که این وسیله به یک سبک تازه در جابه‌جایی تجاری تبدیل شود.

مرحله بعدی آزمایش این مولتی‌کوپتر دستیابی به سقف سرعت آن یعنی 96 کیلومتر در ساعت است. ای-ولو همچنین طرح بلندپروازانه بعدی خود را هم ارائه داده است.

بالگرد الکتریکی 8 موتوره مدل  Volocopter VC200

بالگرد الکتریکی 8 موتوره مدل  Volocopter VC200

این شرکت برنامه‌ای برای ساخت یک تاکسی پرنده الکتریکی با استفاده از پایه همین مولتی‌کوپتر در دست دارد. آنها برای انجام این پروژه ابتدا باید یک صندلی اضافه و توان مورد نیاز برای بلند کردن یک نفر دیگر را به هلیکوپتر هشت‌موتوره خود اضافه کنند یا اینکه آن‌ را به تجهیزاتی مجهز کنند که به‌صورت یک پهپاد (ربات پرنده) کامل درآید.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا/خبرگزاری آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید