معاون علمی و فناوری رییس جمهور خبر داد؛ مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها در حوزه فضایی

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تحولات حوزه فضایی در دوره اخیر گفت: در بخش زیرساخت فناوری های فضایی برای حضور شرکتهای خصوصی و دانش بنیان تحولات عظیمی رخ داده است، که امیدوارم این تحولات تسریع شود.

تاریخ ویرایش: 24 اردیبهشت ماه 1395

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریس جمهور ایران در نشست تخصصی فضایی که در مرکز فضایی البرز برگزار شد، تحولات بخش زیرساخت حوزه فناوری های فضایی را برای حضور شرکتهای خصوصی و دانش بنیان عظیم و اساسی دانست و اظهار امیدواری کرد که این تحولات تسریع شده و ادامه داشته باشد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر سورنا ستاری در حاشیه بازدید از مرکز فضایی البرز، سازمان فضایی ایران در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که در دو سال اخیر اتفاقات مهمی در حوزه فضایی کشور رخ داده است، افزود: هم اکنون زمینه های لازم برای حضور شرکتهای خصوصی و دانش بنیان آماده است تا شکوفایی در این حوزه رخ دهد.

وی با تاکید بر این که اقدامات سازمان فضایی و مسؤولان آن در حوزه فضا قابل ستایش است، افزود: باید دستاوردهای سازمان فضایی در سطح جامعه ارائه شود.

ستاری با اشاره به توسعه فناوری‌های فضایی در کشور و با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ توسعه فناوری در کشور گفت: ما به توسعه فیزیکی این حوزه فکر نمی‌کنیم بلکه مهم این است که در زمینه سنجش فضا اقدام به توسعه فناوری کنیم تا این فرهنگ جدید نهادینه گردد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر این که توسعه فناوری‌های فضایی بدون حضور بخش خصوصی قابل انجام نیست، یادآور شد: تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه‌ فضایی یکی از اقدامات مهمی است که باید انجام شود؛ چرا که دستاوردهای سازمان فضایی باید در سایر بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان فضایی، دریافت تصاویر ماهواره‌ای و سنجش از راه دور را بخشی از دستاوردهای این سازمان نام برد و یادآور شد: باید در این سازمان رویکرد تجاری‌سازی فناوری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تحولات حوزه فضایی در دوره اخیر گفت: در بخش زیرساخت فناوری های فضایی برای حضور شرکتهای خصوصی و دانش بنیان تحولات عظیمی رخ داده است، که امیدوارم این تحولات تسریع شود.

ستاری افزود: حوزه فناوری‌های فضایی حوزه‌ای است که با ورود بخش خصوصی شکوفا می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین از مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها در حوزه فضایی خبر داد و گفت: در این زمینه سه پروژه بزرگ با پنج دانشگاه تعریف شده است که زمان اجرای این پروژه‌ها در سال جاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید