نسل جدید پهپادها با قابلیت پرتاب از زیر آب

از پهپادها به عنوان یکی از مظاهر پرکاربرد فناوری های نوین یاد می شود که از جمله استفاده های آن می توان به امور نظامی اشاره کرد. حالا قرار است نسل جدیدی از آنها که قابلیت پرتاب از زیر آب را دارند وارد ارتش آمریکا شود.

تاریخ ویرایش: 30 اردیبهشت ماه 1395

نسل جدیدی از پهپادها وارد ارتش آمریکا می شود که مهمترین قابلیت آنها امکان پرتابشان از زیر آب است.

به گزارش مهر، از پهپادها به عنوان یکی از مظاهر پرکاربرد فناوری های نوین یاد می شود که از جمله استفاده های آن می توان به امور نظامی اشاره کرد. حالا قرار است نسل جدیدی از آنها که قابلیت پرتاب از زیر آب را دارند وارد ارتش آمریکا شود.

نسل جدید پهپادها با قابلیت پرتاب از زیر آب

این دسته از پهپادها که با نام Blackwing شناخته می شوند به گونه ای طراحی شده اند که بتوان آنها را از روی زیردریایی و یا سایر سیستمهای زیرآبی بدون سرنشین پرتاب کرد.

این پهپادها توسط AeroVironment طراحی شده و بر پایه پلت فورم طرح قبلی این شرکت یعنی پهپادهای Switchblade ساخته شده است. این دسته از پهپادها نخستین بار در سال ۲۰۱۱ در عراق و افغانستان به کار گرفته شدند.

استراتژی که برای استفاده از این پهپادهای جدید به کار گرفته شده بر این اساس است که امور نظارتی و کنترلی در محیطهای نظامی با هزینه ای کمتر از قبل صورت گیرد.

ارتش آمریکا این استراتژی را در سال ۲۰۱۵ نهایی کرده و حالا از پهپادها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی عملیاتی کردن آن استفاده می کند.

این دسته از پهپادها به حسگرهای مادون قرمز و الکترو اپتیکی مجهز هستند. همچنین می توان به قابلیتهای مهم دیگری نظیر ارتباطات دیجیتالی و سیستم موقعیت یاب جهانی در آنها اشاره کرد.

پهپادهای جدید ارتش آمریکا همچنین قابلیت پرواز مستمر برای بیش از یک ساعت را دارند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید