تخصیص بودجه ناسا برای هشت طرح بلندپروازانه فضایی

سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) به تازگی از تخصیص بودجه برای هشت طرح بلندپروازانه فضایی جدید خبر داده است که شامل ساخت زیستگاه‌های جدید دور از سیاره زمین، یک سیستم میدان مغناطیسی، اتاق خواب عمیق برای فضانوردان مسافر به مریخ و چند توقفگاه در مسیر این سیاره سرخ‌فام می شود.

تاریخ ویرایش: 2 خرداد ماه 1395

سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) به تازگی از تخصیص بودجه برای هشت طرح بلندپروازانه فضایی جدید خبر داده است که شامل ساخت زیستگاه‌های جدید دور از سیاره زمین، یک سیستم میدان مغناطیسی، اتاق خواب عمیق برای فضانوردان مسافر به مریخ و چند توقفگاه در مسیر این سیاره سرخ‌فام می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس آلرت، این طرح های نسبتا عجیب و غریب از جمله طرح های برنامه ای موسوم به مفاهیم پیشرفته و نوآورانه ناسا (NIAC) هستند. این برنامه وظیفه رسیدگی به فناوری های دور از ذهنی را دارد که ممکن است روزی برای سفرهای فضایی موثر واقع شوند. ایده های انتخاب شده برای برنامه مفاهیم پیشرفته و نوآورانه ناسا باید از لحاظ فنی پذیرفتنی باشند که چند ایده جدید آن به شرح ذیل است:

- اتاق های خواب عمیق، این اتاق ها شبیه محفظه انجماد خواب که ممکن است در فیلم ها دیده باشید، نیستند بلکه اتاقی هستند که برای حمایت پزشکی فضانوردان در وضعیت خواب عمیق، طراحی شده اند. مهندسان ناسا درصدد بررسی این موضوع هستند که چگونه می توان از خواب عمیق برای سرحال نگاه داشتن فضانوردان استفاده کرد.

-ساخت پایگاه هایی با سیستم میدان مغناطیسی در اعماق فضا، این پایگاه ها توسط ربات ها ساخته می شوند و به انسان ها برای پیش رفتن هر چه بیشتر در اعماق فضا کمک می کنند. این طرح برای مقابله با مشکلات فراروی انسان در پروازهای طولانی فضایی، از جمله اثرات جاذبه طراحی شده است. سازه های جدید جاذبه مصنوعی ایجاد خواهند کرد و نیز از فضانوردان در برابر پرتو محافظت می کنند؛ قرار است اولین ساختار دقیقا در خارج از مدار زمین احداث شود.

-پس از رسیدن به مریخ، در نهایت زمانی که فضانوردان به مریخ رسیدند، یک پوسته پیشنهادی به نام Magnetoshell با ایجاد حوزه های مغناطیسی در اطراف فضاپیمای در حال نزدیک شدن به مریخ به عنوان ترمز دوم عمل می کند و میزان سوخت لازم برای فرود را کاهش می دهد. سوخت کمتر به معنای کاهش محموله و کاهش هزینه فضاپیماست. به واقع، این پوسته، فرود روی سیارات و قمرها را در جایی که جو برای فرود فضاپیما مناسب نیست، راحت تر می کند. از پلاسمای مغناطیسی شده برای کاهش جریان جوی در کنار یک فضاپیما و کاهش حرارت حاصل از فرسایش در پی ورود فضاپیما به مدار سیاره، استفاده خواهد شد.

ک پوسته پیشنهادی به نام Magnetoshell با ایجاد حوزه های مغناطیسی در اطراف فضاپیمای در حال نزدیک شدن به مریخ به عنوان ترمز دوم عمل می کند و میزان سوخت لازم برای فرود را کاهش می دهد

با این همه، باید اذعان داشت که این طرح ها هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارند.

از دیگر طرح هایی واجد شرایط برای دریافت مرحله دوم بودجه ناسا هستند، یک ماهواره جوی کم هزینه، دو سیستم نسل بعدی نیروی محرکه با انرژی بالا، یک تلسکوپ که بتواند در فضا خود را پیکربندی کند و یک نوع جدید پوشش انعکاسی است که می تواند اشعه خورشید را در فضا منعکس کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید