آشنایی با ماه‌نشین پریگرین

استروبوتیک یکی از ۱۶ تیمی است که در مسابقه «گوگل لونار ایکس» شرکت نموده است. قرار است در این مسابقه، مبلغ ۲۰ میلیون دلار به اولین تیمی روی سطح ماه فرود بیاید، حداقل ۵۰۰ متر روی سطح آن حرکت کند و انواع داده‌ها از جمله تصاویر ویدئویی را به زمین بازگرداند، اهدا شود.

تاریخ ویرایش: 26 خرداد ماه 1395

به گزارش پژوهشگاه فضایی ایران، شرکت استروبوتیک تکنولوژی (Astrobotic Technology) اعلام کرده است، طراحی جدید ماه‌نشین خود را با همکاری دو شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس (Airbus Defence and Space) و DHL به پایان رسانده است.

این شرکت در نمایشگاه هوایی برلین اعلام کرد ماه‌نشین جدید که پریگرین (Peregrine) نام دارد، قادر است بسته به نوع حامل و میزان سوخت موجود در آن، محموله‌هایی با وزن ۳۵ تا ۲۶۵ کیلوگرم را به سطح ماه حمل نماید. همچنین طوری طراحی شده است که بتواند به‌صورت خودکار با دقت ۱۰۰ متر روی سطح ماه فرود بیاید.

ماه‌نشین پریگرین (Peregrine)

پریگرین نمونه کوچکتر گریفین (Griffin) است که پیش از این برای مأموریت‌های ماه در نظر گرفته شده بود. یکی از تفاوت‌های طراحی بین این دو ماه‌نشین، تغییر پیشرانه است. در گریفین از یک تراستر بزرگ استفاده می‌شد، ولی در پریگرین پنج تراستر ISE-۱۰۰ تعبیه شده است.

شرکت ایرباس خدمات مهندسی و فنی لازم را به شرکت استروبوتیک ارائه کرده و در اصلاح طراحی ماه‌نشین همکاری خواهد داشت. شرکت DHL نیز قرار است خدمات انتقال و پشتیبانی مربوط، از جمله جابجایی اجزای فضاپیما و انتقال کامل پریگرین از تأسیسات استروبوتیک  به پایگاه پرتاب را ارائه نماید.

شایان ذکر است استروبوتیک یکی از ۱۶ تیمی است که در مسابقه گوگل لونار ایکس (Google Lunar X) شرکت نموده است. قرار است در این مسابقه، مبلغ ۲۰ میلیون دلار به اولین تیمی روی سطح ماه فرود بیاید، حداقل ۵۰۰ متر روی سطح آن حرکت کند و انواع داده‌ها از جمله تصاویر ویدئویی را به زمین بازگرداند، اهدا شود.

منبع خبر:  www.spacenews.com

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید