ایران ایر و بوئينگ آمریکا قرارداد خرید هواپیما امضا کردند/ورود 737 و 777

پس از چند دور مذاکره فشرده میان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا سرانجام دو طرف بر سر امضای یک تفاهم‌نامه همکاری به تصمیمی مشترک رسیدند. براساس اعلام ایران ایر، در قالب این تفاهم‌نامه بویینگ تعدادی هواپیما از خانواده نسل جدید 737 و همچنین مدل‌های 300ER و 900 از خانواده بویینگ 777 به ایران خواهد فروخت.

تاریخ ویرایش: 1 تیر ماه 1395

براساس اعلام ایران ایر، در قالب این تفاهم‌نامه بویینگ تعدادی هواپیما از خانواده نسل جدید 737 و همچنین مدل‌های 300ER و 900 از خانواده بویینگ 777 به ایران خواهد فروخت.

پس از چند دور مذاکره فشرده میان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا سرانجام دو طرف بر سر امضای یک تفاهم‌نامه همکاری به تصمیمی مشترک رسیدند.

ایران ایر و بوئينگ آمریکا قرارداد خرید هواپیما امضا کردند/ورود 737 و 777

به گزارش عصرایران،‌ ایران ایر در اطلاعیه ای رسما اعلام کرد در پی صدور مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا تفاهم‌نامه خرید هواپیما بین هما و کمپانی بویینگ در خردادماه سال جاری امضا شد.

براساس این اطلاعیه، ایران ایر اعلام کرده پس از اجرایی شدن برجام مذاکره خود با شرکت بویینگ را آغاز کرده که با توجه به اراده مدیریت ارشد وزارت راه و شهرسازی این موضوع پس از چند دور مذاکره نهایی شده است.

پس از سفر نمایندگان بویینگ به ایران و چند دور مذاکره دو طرف بر سر فروش هواپیما به شکل اجاره به شرط تملیک (لیزینگ) به تفاهمی ابتدایی دست یافتند که نهایی‌شدن این قرارداد منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا خواهد بود.

براساس اعلام ایران ایر، در قالب این تفاهم‌نامه بویینگ تعدادی هواپیما از خانواده نسل جدید 737 و همچنین مدل‌های 300ER و 900 از خانواده بویینگ 777 به ایران خواهد فروخت.

به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی چند روز قبل رسما اعلام کرده بود مذاکرات ایران با بویینگ به مراحل انتهایی خود نزدیک شده و خبرهای قطعی درباره آن منتشر می‌شود.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ایران حدود 100 فروند هواپیمای مسافرتی از شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا خریداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • parham  |  6 تیر ماه 1395
    من فکر نکنم این قراداد ها نهایی شود .من به نوع خرید ها کار ندارم چون واقعا کارشناسی شده و ما نیاز به 400 فروند هواپیما تا سال 2024 داریم و کوتاه برد و میان برد و بلند برد متنوع ایرباس و بویینگ مدرن ولی مطمئن باشید اروپا و امریکا باز امتیاز خواهند گرفت یعنی همان مسئله رهبری که برجام 2و 3 و راهم به زور اجرا میکنند پس بهتر است خودمان دست بکار شویم خیلی کشورها ی اروپایی تعدا دناوگان انها به 100 تا هم نمیرسد خوب هواپیما خریدن و قراداد پژو و رنو و سیتروئن و قطار و.. نباید حاکمیت و دفاع مارا زیر سوال ببرد خودمان تلاش کنیم خود اکتفا در زمینه های کشاورزی و برخی تولیدات شویم بعد مهم ان قطع کامل وابسطگی به نفت که شدیم خود انها التماس میکنند در برابر بشکه ای نفت هر چه بخواهیم میدهند , و ایندگان خواهند گفت چه تصمیم عاقلانه ای هم حفظ حاکمیت و دفاع و ارزشهای انقلاب و هم رسیدن به تکنولوژی روز و و مونتاژ ترن و هواپیما و ماشین و... خوب کدام بهتر است شما تلاش کنید قطع وابسطگی به نفت بشوید و بعد هر کار میخواهید بکنید
فرستادن دیدگاه جدید