پرورش پهپاد در آزمایشگاه، به کمک فناوری نوظهور کمپیوتر (Chemputer)

زمانیکه با فناوری چاپگر سه‌بعدی، قسمت‌های مختلفی از یک دستگاه را می‌توان ساخت، این بار با فناوری "Chemputer" پژوهشگران قادر به تسریع فعل و انفعالات شیمیایی در مولکول می شوند که این امر باعث می شود یک هواپیمای پهپاد با مواد شیمیایی تولید شود و به جای تخصیص دادن چند ماه برای ساخت آن، فقط چند هفته مراحل تولید پهپاد به طول بیانجامد.

تاریخ ویرایش: 14 تیر ماه 1395

پژوهشگران انگلیسی در حال توسعه روشی برای پرورش پهپاد به جای تولید آن هستند.

به گزارش مهر، یکی از روش های تولید سریع هواپیماهای پهپاد یا بدون سرنشین، بکارگیری فناوری چاپگر سه بعدی است که می توان در زمان کوتاهی اقدام به تولید پهپاد کرد.

اما این بار در آخرین فناوری ساخت هواپیماهای پهپاد، محققین انگلیسی در حال استفاده از تکنیک چاپگر سه بعدی به نوع دیگری برای تولید پهپادها هستند.

در این شیوه که "Chemputer" نام دارد در مقام تئوری می‌توان در مقیاس کوچک، هواپیمای بدون سرنشین را به جای تولید کردن، پرورش داد یا به عبارت دیگر در شرایط آزمایشگاهی هواپیمای پهپاد ساخت.

پرورش پهپاد در آزمایشگاه، به کمک فناوری نوظهور کمپیوتر (Chemputer)

یعنی زمانیکه با فناوری چاپگر سه بعدی، قسمت‌های مختلفی از یک دستگاه را می‌توان ساخت، این بار با فناوری "Chemputer" پژوهشگران قادر به تسریع فعل و انفعالات شیمیایی در مولکول می شوند که این امر باعث می شود یک هواپیمای پهپاد با مواد شیمیایی تولید شود و به جای تخصیص دادن چند ماه برای ساخت آن، فقط چند هفته مراحل تولید پهپاد به طول بیانجامد.

پرورش پهپاد در آزمایشگاه، به کمک فناوری نوظهور کمپیوتر (Chemputer)

به گفته محققین انگلیسی، اجرای این شیوه شبیه به صحنه های موجود در فیلم های علمی-تخیلی است، اما این دستاورد به دور از انتظار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید