بر اساس رتبه‌بندی علمی سایماگو در سال 2015: ایران در رتبه نخست علمی هوافضا در خاورمیانه و یازدهم در جهان

بر اساس گزارش سایت نظام رتبه بندی علمی سایماگو (SCImago) دانشگاه گرانادا اسپانیا؛ ایران در سال 2015 با انتشار 341 مقاله و تعداد 101 ارجاع در حوزه مهندسی هوافضا، در رتبه نخست علمی هوافضا در خاورمیانه و رتبه یازدهم در جهان قرار دارد.

تاریخ ویرایش: 15 تیر ماه 1395

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: بر اساس گزارش سایت نظام رتبه بندی علمی سایماگو (SCImago) دانشگاه گرانادا اسپانیا؛ ایران در رتبه نخست علمی هوافضا در خاورمیانه و رتبه یازدهم در جهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی افزود: آمار منتشر شده از سوی سایت نظام رتبه بندی سایماگو، از ارتقاء رتبه ایران در تولیدات علمی حوزه مهندسی هوافضا در سال 2015 خبر داد.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ایران در سال 2015 بالاتر از کشورهای اسپانیا، هلند، برزیل، سوئیس، مکزیک و اوکراین در رتبه یازدهم تولیدات علمی رشته مهندسی هوافضا قرار گرفت و امیدواریم که این رشد علمی بتواند منجر به توسعه فناوری‌ها و صنعت هوافضای و هوانوردی کشور شود.

به گفته وی، کشور ایران با انتشار 341 مقاله و تعداد 101 ارجاع در حوزه مهندسی هوافضا جایگاه نخست علمی خاورمیانه و یازدهم جهان را به خود اختصاص داده، این در حالی است که ایران در سال 2014 در رتبه 14 و پایین تر از کشورهای اسپانیا و هلند قرار داشت.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید