نوآوری شرکت ایرباس: کنترل کیفیت هواپیما با پهپاد

قاعده مشخصی وجود دارد که بر اساس آن پهپادها و هواپیماها نباید در نزدیکی یکدیگر باشند اما حالا شرکت ایرباس دست به سنت شکنی زده است. این شرکت در حال آزمایش و به کارگیری نحوه استفاده از پهپادها برای بررسی دقیق هواپیماهای تولید شده پیش از تحویل به مشتریانشان است.

تاریخ ویرایش: 26 تیر ماه 1395

قاعده مشخصی وجود دارد که بر اساس آن پهپادها و هواپیماها نباید در نزدیکی یکدیگر باشند اما حالا شرکت ایرباس دست به سنت شکنی زده است.

به گزارش مهر، شرکت ایرباس در حال آزمایش و به کارگیری نحوه استفاده از پهپادها برای بررسی دقیق هواپیماهای تولید شده پیش از تحویل به مشتریانشان است.

تا پیش از این بازرسان کنترل کیفی ایرباس مجبور بودند که برای بررسی دقیق هواپیماهای تولید شده و اطمینان خاطر حاصل کردن از این نکته که هیچ نقصی در بدنه آنها وجود ندارد از پلکانهای مخصوصی بالا رفته و برای ساعتها مشغول به کار شوند.

این فرآیند کار دشواری بوده و در برخی موارد تا دو ساعت به طول می انجامد. حال اما نوبت به استفاده از فناوری نوظهور پهپادها رسیده است. ایرباس نشان داد که با بهره گیری از این سیستمهای پروازی، فرآیند بررسی دقیق هواپیماها تنها در ۱۰ دقیقه به طول می انجامد.

برای این منظور شرکت ایرباس با شرکت آلمانی AscTec همکاری گسترده ای را برای به کارگیری پهپادها در فرآیند بررسی هواپیماها آغاز کرده است.

این شرکت یک فروند پهپاد اصلاح شده فالکون ۸ را که به دوربینهای RealSense ساخت اینتل مجهز هستند برای بررسی موشکافانه و البته هوشمند بدنه هواپیماها به کار گرفته است.

نوآوری شرکت ایرباس: کنترل کیفیت هواپیما با پهپاد

این پهپاد به دوربین ۴۲ مگاپیکسلی قدرتمندی مجهز است که از آن به عنوان ابزار اصلی جمع آوری داده ها استفاده می کند. پهپاد پس از آغاز پرواز از پیش برنامه ریزی شده خود به دور هواپیما، اقدام به تصویربرداری خودکار از بخشهای مختلف آن می کند. در این میان یک هدایت گر از روی زمین تمام حرکات پهپاد را زیر نظر خواهد داشت.

در این بررسی‌ها تا ۱۵۰ تصویر گرفته می شود که در ادامه توسط بازرسان و در قالب مدلسازیهای سه بعدی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

این نوآوری بر روی هواپیماهای ایرباس A۳۳۰ و A۳۵۰ به کار گرفته شده است.

Save

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب