راکت فالکون ۹ با موفقیت رفت و برگشت

با پرتاب دقایق پیش راکت فالکون ۹ به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی که از کیپ کاناورال فلوریدا انجام شد، حالا اسپیس ایکس به یکی از نقاط عطف فعالیت خود رسیده است. این شرکت نه تنها توانست راکت مداری خود را پس از پرتاب، بر روی سکوی از پیش تعیین شده فرود آورد بلکه حالا با ۷ پرتاب موفقیت آمیز در سال ۲۰۱۶، رکوردی تازه برای خود دست و پا کرده است.

تاریخ ویرایش: 28 تیر ماه 1395

شرکت اسپیس ایکس راکت دیگری را با موفقیت به سوی ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد تا بدین ترتیب دو رکورد تاریخی را به نام خود به ثبت رسانده باشد.

به گزارش مهر، با پرتاب دقایق پیش راکت فالکون ۹ به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی که از کیپ کاناورال فلوریدا انجام شد، حالا اسپیس ایکس به یکی از نقاط عطف فعالیت خود رسیده است. این شرکت نه تنها توانست راکت مداری خود را پس از پرتاب، بر روی سکوی از پیش تعیین شده فرود آورد بلکه حالا با ۷ پرتاب موفقیت آمیز در سال ۲۰۱۶، رکوردی تازه برای خود دست و پا کرده است.

راکت فالکون ۹ با موفقیت رفت و برگشت

با توجه به موفقیت‌های اخیر شرکت اسپیس ایکس، می توان این شرکت را در زمینه تلفیق نوآوری‌های فضایی و کاستن از هزینه ها یک پیشگام مهم به شمار آورد.

طی پرتاب اخیر که در ساعت ۴ و ۴۵ صبح امروز به وقت گرینویچ انجام شد، راکت فالکون ۹ توانست کپسول فضایی «دراگون» را که حامل ۲.۵ تن محموله می شود را در مسیر ایستگاه فضایی بین المللی قرار دهد. به جز غذا، آب و اکسیژن، انبوهی از تجهیزات علمی نیز راهی این ایستگاه فضایی می شود.

۷ دقیقه پس از پرتاب، بخش اول راکت فالکون ۹ با موفقیت در کیپ کاناورال فلوریدا فرود آمد.

همچنین در این مأموریت یک تطبیق دهنده مخصوص نیز راهی ایستگاه فضایی بین المللی می شود تا اتصال آتی فضاپیماهای سرنشین دار به  این سامانه فضایی به راحتی صورت گیرد. پیش تر و در سال گذشته قرار بود این تطبیق دهنده به ایستگاه فضایی برسد که در حین انفجار راکت فالکون ۹ نابود شد.

ارزش کل محموله ای که کپسول دراگون با خودش به سمت ایستگاه فضایی می برد ۱۱۸ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید