بیماری‌های قلبی در کمین فضانوردان آپولو

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد فضانوردان ماموریت‌های آپولو، ۴ تا ۵ برابر نسبت به سایر فضانوردانی که هیچ‌گاه از مدار زمین خارج نشده‌اند، در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. پژوهشگران برای اثبات این فرضیه بر روی 100 فضانورد آزمایش انجام دادند که هفت نفر از آنها فضانوردان ماموریت آپولو بودند.

تاریخ ویرایش: 14 مرداد ماه 1395

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد فضانوردان ماموریت‌های آپولو، ۴ تا ۵ برابر نسبت به سایر فضانوردانی که هیچ‌گاه از مدار زمین خارج نشده‌اند، در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهو، پژوهشگران برای اثبات این فرضیه بر روی 100 فضانورد آزمایش انجام دادند که هفت نفر از آنها فضانوردان ماموریت آپولو بودند. فضانوردانی که در تصویر مشاهده می‌کنید و در بین سال‌های 1968 و 1972 در ماموریتهای سفر به ماه شرکت کرده‌ بودند، از سپر مغناطیسی دور زمین که مگنتوسفر نام دارد و از کره‌ زمین در برابر تابش‌های کیهانی محافظت می‌کند خارج شده‌اند.

بنابراین دلیل محققان بر این باورند که تابش‌هایی که از بیرون منظومه‌ ما آمدند در سیستم گردش خون این فضانوردان اختلال ایجاد کرده‌اند.

بیماری‌های قلبی در کمین فضانوردان آپولو

محققان این پژوهش برای آزمایش این فرضیه، از چند موش آزمایشگاهی استفاده کردند و آنها را در حالت بی‌وزنی قرار دادند. آن‌ها سپس این موش‌ها را در معرض تابش‌هایی مشابه با تابش‌هایی که فضا نوردان با آنها تماس داشتند قرار دادند.

 همانطور که این محققان انتظار داشتند، آزمایش‌ها نشان دهنده این امر بود که شرایط بی‌وزنی هیچ تاثیر خاصی بر روی این موجودات کوچک نداشته و  تشعشات مغناطیسی تنها عامل اختلال در آنزیمی در خون بود که وظیفه‌ کنترل توانایی استراحت رگ‌های بدن را دارد.

نتایج این آزمایش‌ها نشان داد که رگ‌های خونی در برابر این تابش‌ها از خود مقاومت نشان داده و سعی در استحکام و استقامت داشتند. همین امر باعث می‌شود تا خون به سختی در رگها جریان پیدا کند و در نهایت این امر در انسان ها سبب فشار خون بالا و مشکلات قلبی و سکته شود.

این تحقیقات درک ما را از خطرات احتمالی که فضانوردان را در سفرهای اکتشافی تهدید می کند افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب