ناسا در حال آماده‌سازی برای پرتاب فضاپیما در نزدیکی سیارک «بنو»

ناسا در حال آماده‌سازی برای پرتاب یک فضاپیما در نزدیکی سیارک «بنو» است؛ به گفته دانشمندان این سیارک می‌تواند در اواخر قرن 22 با زمین برخورد کند. فضاپیمای OSIRIS-Rex از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا در هشتم سپتامبر 2016 (18 شهریور 95) به فضا پرتاب خواهد شد.

تاریخ ویرایش: 22 مرداد ماه 1395

ناسا در حال آماده‌سازی برای پرتاب یک فضاپیما در نزدیکی سیارک «بنو» است؛ به گفته دانشمندان این سیارک می‌تواند در اواخر قرن 22 با زمین برخورد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ناسا، فضاپیمای OSIRIS-Rex از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا در هشتم سپتامبر 2016 (18 شهریور 95) به فضا پرتاب خواهد شد.

ناسا در حال آماده‌سازی برای پرتاب فضاپیما در نزدیکی سیارک «بنو»

در ذیل به برخی نکات لازم درباره ماموریت OSIRIS-Rex می‌پردازیم:

-  OSIRIS-Rex یک فضاپیمای بدون سرنشین است که به بنو سفر خواهد کرد. این سیارک که در مجاورت زمین قرار دارد، غنی از کربن بوده و تاریخ اولیه منظومه شمسی را در خود دارد.

- OSIRIS-Re اولین ماموریت ناسا برای سفر به یک سیارک خواهد بود که با نمونه‌برداری به زمین بازخواهد گشت.  

- این فضاپیما پس از دو سال تعقیب سیارک بنو سرانجام در آگوست 2018 به آن خواهد رسید.

- پس از انجام مطالعات دقیق در مدار بنو این فضاپیما روی سطح آن فرود خواهد آمد و نمونه‌ای از آن را با خود در سال 2023 به زمین می‌آورد.

- پس از دو سال از بازگشت نمونه، این تیم علمی نمونه را فهرست‌بندی کرده و برای رسیدن به اهداف علمی این ماموریت آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

- دانشمندان معتقدند این نمونه اولیه شواهد مهمی از منبع حیات در زمین و احتمال اینکه حیات از جایی دیگر از منظومه شمسی سرچشمه گرفته باشد، ارائه خواهد کرد.

- حداقل 75 درصد از این نمونه در مرکز پرواز فضایی جانسون در هیوستون برای تحقیقات بیشتر دانشمندان جهان از جمله دانشمندان نسل‌های آینده نگهداری خواهد شد.

- اگرچه بنو رسما به عنوان یک سیارک خطرناک شناخته شده است، اما به گفته دانشمندان ناسا احتمال برخورد آن با زمین هنگام عبور از بین سیاره ما و ماه در سال 2135 تنها 0.037 درصد است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید