امضای قرارداد پرتاب نخستین ماهواره "واقعیت افزوده" به فضا

شرکت SpaceVR به تازگی قراردادی را برای پرتاب ماهواره واقعیت افزوده خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2017 توسط یک موشک فالکون 9 امضا کرده است. شرکت SpaceVR قصد دارد این فناوری را به عنوان یک سرویس اشتراکی به فروش برساند که در آن، دارندگان تجهیزات سازگار با واقعیت افزوده می‌توانند بر روی تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های 360 درجه ماهواره Overview 1 زوم کنند.

تاریخ ویرایش: 22 مرداد ماه 1395

شرکت SpaceVR به تازگی قراردادی را برای پرتاب ماهواره واقعیت افزوده خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2017 توسط یک موشک فالکون 9 امضا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، این شرکت کوچک برای آماده‌سازی ماهواره مکعبی Overview 1 که از دو دوربین برخوردار است، قراردادی را با شرکت NanoRacks امضا کرده است. این شرکت کار اجرای آزمایشگاه موجود در ایستگاه فضایی را برعهده دارد.

تیم شرکت SpaceVR
تیم شرکت SpaceVR

ماهواره یادشده درون یکی از کپسول‌های باری دراگون شرکت اسپیس‌ایکس برای ماموریت تدارکاتی CRS-12 در تابستان سال آینده به ایستگاه پرتاب خواهد شد و سپس توسط سیستم NRCSD به مدار اعزام می‌شود.

شرکت SpaceVR در اصل در سال 2015 به عنوان یک پروژه عام‌المنفعه کیک‌استارتر آغاز به کار کرد. برنامه اولیه در آن زمان، ارسال یک ابزار مجهز به 12 دوربین با قابلیت ثبت تصاویر 360 درجه سه‌بعدی به ایستگاه فضایی بود. اما این کمپین کمک مالی 500 هزار دلاری موفق نشد و پس از یک ماه کنار گذاشته شد.

ماهواره مکعبی واقعیت افزوده Overview 1 شرکت SpaceVR
ماهواره مکعبی واقعیت افزوده Overview 1 شرکت SpaceVR

این شرکت مجددا با تغییر هدف ماموریت خود در این سایت منبع‌یابی شرکت کرد و با هدفگذاری جذب 100 هزار دلار توانست سرمایه‌ای معادل 1.25 میلیون دلار بدست بیاورد. این سرمایه قرار است برای ادغام دو دوربین در یک ماهواره کیوب‌ست استفاده شود که بطور مستقل در اطراف زمین به عنوان نخستین دوربین ماهواره واقعیت مجازی گردش می‌کند.

از جمله تجهیزات این ماهواره می‌توان به رادیو، سیستم کنترل ارتفاع، چرخ‌های واکنش و گردش‌نما اشاره کرد که به حفظ ثبات می‌پردازد. این کیوب‌ست پس از پرتاب از سیستم اعزام NRCSD بطور کاما تحت کنترل شرکت SpaceVR خواهد بود. این شرکت پس از دریافت تصاویر، آن‌ها را به شکل یک کره 360 درجه به هم خواهد چسباند.

شرکت SpaceVR قصد دارد این فناوری را به عنوان یک سرویس اشتراکی به فروش برساند که در آن، دارندگان تجهیزات سازگار با واقعیت افزوده می‌توانند بر روی تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های 360 درجه ماهواره Overview 1 زوم کنند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید