بازگشت کپسول فضایی «دراگون» شرکت اسپیس‌ایکس به همراه 12 موش به زمین

کپسول فضایی دراگون شرکت اسپیس‌ایکس به همراه بیش از 1360 کیلوگرم محموله و تجربیات علمی از جمله 12 موش با موفقیت در نزدیکی مکزیک در اقیانوس اطلس سقوط کرد. کپسول دراگون (اژدها) پس از فرود موفق در اقیانوس، توسط کارکنان شرکت اسپیس‌ایکس بازیابی شد و توسط کشتی به بندری در نزدیکی لس‌آنجلس منتقل شد تا برخی از بارهای آن برای ناسا ارسال شود.

تاریخ ویرایش: 7 شهریور ماه 1395

کپسول فضایی دراگون شرکت اسپیس‌ایکس به همراه بیش از 1360 کیلوگرم محموله و تجربیات علمی از جمله 12 موش با موفقیت در نزدیکی مکزیک در اقیانوس اطلس سقوط کرد.

به گزارش آنا به نقل از ایسنا، این فضاپیمای بدون سرنشین صبح روز جمعه از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و در ساعت 15:47 به وقت گرینویچ به زمین بازگشت.

بازگشت کپسول فضایی «دراگون» شرکت اسپیس‌ایکس به همراه 12 موش به زمین

سکنه ایستگاه فضایی این کپسول را با محموله‌های ناسا، تجهیزات و نمونه‌های تحقیقاتی پر کردند و به زمین فرستادند. کپسول دراگون (اژدها) پس از فرود موفق در اقیانوس، توسط کارکنان شرکت اسپیس‌ایکس بازیابی شد و توسط کشتی به بندری در نزدیکی لس‌آنجلس منتقل شد تا برخی از بارهای آن برای ناسا ارسال شود.

فضاپیمای دراگون در روز 20 ژوئیه به همراه محموله‌ای شامل تجهیزات علمی، آزمایش‌ها، ابزارها و تدارکاتی برای سکنه ایستگاه فضایی به این آزمایشگاه مدارگرد ملحق شد. این کپسول همچنین نخستین آداپتور الحاق بین‌المللی را نیز با خود انتقال داده بود که چندی پیش طی یک پیاده‌روی فضایی به ایستگاه متصل شد.

در میان محموله‌های بازگردانده شده به زمین، 12 موش هستند که برای 30 روز در ایستگاه فضایی نگهداشته شده بودند. اکنون محققان با بازگشت این حیوانات قصد دارند DNA اندام آنها و همچنین فرزندانشان را که در فضا متولد شده‌اند، بررسی کنند.

بازگشت کپسول فضایی «دراگون» شرکت اسپیس‌ایکس به همراه 12 موش به زمین

نتایج این بررسی به محققان در درک بهتر تاثیرات ریزگرانش بر فعالیت DNA کمک خواهد کرد. فضانوردان این هفته قصد دارند یک پیاده‌روی فضایی دیگر را برای برداشتن یک رادیاتور کنترل گرمایشی انجام دهند که دیگر مورد نیاز نیست و همچنین حداقل یک دوربین وضوح بالا را روی فضای بیرونی ایستگاه متصل کنند. برداشتن این رادیاتور به حفظ آن در برابر ضایعات فضایی و حفظ آن به عنوان یک لوازم یدکی برای استفاده در آینده کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید