همکاری شرکت‌های چینی برای راه‌اندازی شبکه جهانی پهنای باند موبایل

هلدینگ ماهواره‌ای APT که یک ی از اپراتورهای ناوگان ماهواره‌ای هنگ‌کنگ است، تصمیم دارد با همکاری دیگر مؤسسات کشور چین یک شبکه جهانی ماهواره‌ای پهنای باند موبایل را پرتاب نماید. خدمات پهنای باند این ماهواره‌‌ها در بازار هوانوردی و دریایی کاربرد خواهد داشت.

تاریخ ویرایش: 7 شهریور ماه 1395

هلدینگ ماهواره‌ای APT که یک ی از اپراتورهای ناوگان ماهواره‌ای هنگ‌کنگ است، تصمیم دارد با همکاری دیگر مؤسسات کشور چین یک شبکه جهانی ماهواره‌ای پهنای باند موبایل را پرتاب نماید.

به گزارش پژوهشگاه فضایی ایران به نقل از اسپیس‌نیوز، چنانچه پرتاب این شبکه ماهواره‌ای مطابق با برنامه پیش برود، موجب تغییر موقعیت APT از یک اپراتور ماهواره‌ای متوسط به یک اپراتور جهانی خواهد شد. از جمله دیگر شرکت‌هایی که چنین هدفی را برای پیشرفت خود در نظر داشته‌‌اند، می‌توان به اپراتورهای ناوگان ماهواره‌ای ViaSat، Intelsat، SES و Inmarsat اشاره نمود.

همکاری شرکت‌های چینی برای راه‌اندازی شبکه جهانی پهنای باند موبایل

نتیجه این برنامه مشترک، مجموعه‌ای متشکل از ۳ ماهواره دارای عملکرد بسیار قوی است که از مدار زمین‌ثابت، مناطق آسیا، اروپا، آفریقا، خاور میانه و آمریکای لاتین را پوشش خواهند داد. خدمات پهنای باند این ماهواره‌‌ها در بازار هوانوردی و دریایی کاربرد خواهد داشت. مواردی همچون هزینه کل سامانه و اینکه در باند Ka عمل می‌کند یا در باند Ku هنوز اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید