چین به‌دنبال ساخت بزرگ‌ترین هواپیمای جهان با همکاری اوکراین

چین در نظر دارد با همکاری اوکراین که زمانی غول هواپیماسازی دنیا بود بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا را بسازد. شرکت اوکراینی «آنتونوف» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی در دوران حاکمیت شوروی سابق بود که حالا دیگر شکوه گذشته را ندارد. حالا اما خبر می رسد که با همکاری چین و اوکراین بزرگترین هواپیمای جهان ساخته می شود.

تاریخ ویرایش: 15 شهریور ماه 1395

چین در نظر دارد با همکاری اوکراین که زمانی غول هواپیماسازی دنیا بود بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا را بسازد.

به گزارش مهر، شرکت اوکراینی «آنتونوف» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی در دوران حاکمیت شوروی سابق بود که حالا دیگر شکوه گذشته را ندارد. حالا اما خبر می رسد که با همکاری چین و اوکراین بزرگترین هواپیمای جهان ساخته می شود.

چین به‌دنبال ساخت بزرگ‌ترین هواپیمای جهان با همکاری اوکراین

آنتونوف به ساخت هواپیماهای غول پیکر شهرت دارد. این شرکت در دهه ۸۰ میلادی بزرگترین هواپیمای جهان را که An-۲۲۵ Mriya نام داشت طراحی کرد و ساخت. به این هواپیما که تنها یک فروند از آن هم اکنون به کار گرفته می شود «رؤیا» هم می گویند.

از این هواپیما برای حمل سازه های غول پیکر نظیر پره توربینها تا ماشین آلات بزرگ نفتی استفاده می شود. حالا چین وارد عمل شده و در نظر دارد تا رکورد بزرگترین هواپیمای دنیا را به نام خود بزند.

در واقع هواپیمایی که چین می خواهد نسخه دوم An-۲۲۵ Mriya است که بر اساس توافقنامه اخیر پکن و کیف ساخته می شود.

این هواپیما در مقایسه با نمونه اول طولانی تر بوده و دارای دو موتور اضافی است. کف این هواپیما در مقایسه با نمونه قبلی تقویت شده است. همچنین بالها بزرگتر بوده و دم هواپیما نیز بزرگتر شده است.

چین به‌دنبال ساخت بزرگ‌ترین هواپیمای جهان با همکاری اوکراین

تمامی این تغییرات عمده به معنای آن است که بزرگترین هواپیمای آتی دنیا قابلیت حمل تا ۷۰۰ تن را خواهد داشت که ۲۰۰ تن بیشتر از بوئینگ ۷۴۷ و ۵۰ تن بیشتر از ایرباس AN۳۸۰–۸۰۰F به عنوان بزرگترین هواپیمای مسافربری حال حاضر دنیا و دومین هواپیمای غول پیکر جهان است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید