ساخت نسل جدیدی از پهپادهای بازودار در ژاپن

استفاده از پهپادها در دنیای امروز هر روز بیش‌تر می‌شود و بسیاری از کارها با وجود آنها راحت‌تر شده است. اما تصور کنید این هواپیماهای بدون سرنشین بتوانند اشیا را در دست بگیرند، آنگاه کار با آنها به مراتب آسان‌تر و کاربردی‌تر می‌شد.

تاریخ ویرایش: 21 شهریور ماه 1395

پژوهشگران ژاپنی نسل جدیدی از پهپادها را تولید کرده است که با توجه به ابزارهای گیره‌مانندی که برای آن تعبیه شده است، می‌تواند اشیا را در دست بگیرد.

به گزارش آنا به نقل از گیزمگ، استفاده از پهپادها در دنیای امروز هر روز بیش‌تر می‌شود و بسیاری از کارها با وجود آنها راحت‌تر شده است. اما تصور کنید این هواپیماهای بدون سرنشین بتوانند اشیا را در دست بگیرند، آنگاه کار با آنها به مراتب آسان‌تر و کاربردی‌تر می‌شد.

ساخت نسل جدیدی از پهپادهای بازودار
ساخت نسل جدیدی از پهپادهای بازودار در ژاپن

شرکت ژاپنی Prodrone به‌تازگی از یک پهپاد جدید رونمایی کرده است که دو دسته مانند دست برای تعبیه شده است. آنها این پهپاد را در نمایشگاه InterDrone لاس‌وگاس که در این هفته برگزار شد، رونمایی کردند.

پهپاد PD6B-AW-ARM نخستین پهپاد رباتیک دو بازویی دنیا لقب گرفته است. این پهپاد براساس طرح بدنه نمونه موجود PD6B-AW ساخته شده است.

ویژگی منحصر به فرد این پهپاد، وجود دو بازوی 5 محوره قابل کنترل از راه دور است که قابلیت گرفتن، حمل کردن و آزاد کردن بار تا 10 کیلوگرم را دارد. الگوریتم‌های به کار رفته در نرم‌افزار داخلی این پهپاد به آن کمک می‌کند که هنگام بلند کردن اشیاء، بتواند مرکز ثقل خود را حفظ کند و ثابت باقی بماند.

ساخت نسل جدیدی از پهپادهای بازودار
ساخت نسل جدیدی از پهپادهای بازودار در ژاپن

در این پهپاد ضد آب از باتری 16 هزار میلی‌آمپر استفاده شده است که با هر بار شارژ تا 30 دقیقه می‌تواند پرواز کند و با سرعت 60 کیلومتر در ساعت و تا ارتفاع 5000 متری قادر به پرواز است.

از پهپاد PD6B-AW-ARM برای قطع کردن کابل، اتصال یا وصل کردن اشیاء به یکدیگر و رساندن جلیقه نجات به شناگران استفاده می‌شود.

مترجم: ندا اظهری/آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید