ارائه‌ی دستاوردهای هوافضای ۴۰۰ شرکت ایرانی و خارجی در هفتمین نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی ایران

هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و فضایی ایران آبان ماه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۴۰۰ شرکت دانش بنیان ایرانی و خارجی دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند؛ از این تعداد نزدیک به ۸۰ شرکت خارجی هستند.

تاریخ ویرایش: 25 شهریور ماه 1395

هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و فضایی ایران آبان ماه برگزار می شود و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان داخلی و خارجی دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

بهمن افتخاری، عضو هیات مدیره اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و دبیر هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و فضایی ایران در گفتگو با مهر اظهار داشت: اتحادیه صنایع هوایی و فضایی سال ۸۸ تاسیس شد که اکنون بیش از ۲۰۰ شرکت زنجیره تامین صنعت هوایی و فضایی کشور در بخش خصوصی را نمایندگی می کند.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران

وی با بیان اینکه در مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق ایران بیش از  ۲۵ اتحادیه دانش بنیان حضور دارند که یکی از آنها اتحادیه هوافضا است، اظهار داشت: بخش خصوصی کشور در اقتصاد مقاومتی وظیفه سنگینی دارد به همین دلیل این اتحادیه هر ساله نمایشگاهی در حوزه هوا فضا برگزار می کند.

به گفته افتخاری، به واسطه برگزاری این نمایشگاه، شرکت ها می توانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل مسائل پسابرجام و تمایل شرکت های زنجیره تامین جهانی، حضور خارجی ها در کشور بیشتر شده است، گفت: به همین دلیل کشورهایی هستند که تمایل دارند با ایران همکاری کنند.

دبیر هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و فضایی ایران با تاکید بر اینکه ما هم در صورت تمایل کشورها برای همکاری تنها بر پایه انتقال تکنولوژی همکاری خواهیم داشت، گفت: این بدان معناست که همکاری شرکت های داخلی با خارجی باید به صورت مشترک باشد و به بازار مشترک دست بیابند؛ البته این موضوعی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است.

وی با اشاره به هفتمین نمایشگاه هوایی و فضایی ایران اظهار داشت: در این نمایشگاه ۴۰۰ شرکت دانش بنیان ایرانی و خارجی دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند؛ از این تعداد نزدیک به ۸۰ شرکت خارجی هستند.

وی با بیان اینکه البته پیش بینی می شود این تعداد تا زمان برگزاری نمایشگاه که در آبان ماه است، افزایش یابد، عنوان کرد: از کشورهای هلند، فرانسه، المان، انگلستان، بلژیک، روسیه، چین در این نمایشگاه حضور می یابند. البته که شرکت های امریکایی نیز اظهار  تمایل برای شرکت در نمایشگاه کرده اند.

افتخاری گفت: کمپانی های مختلف هواپیماسازی در نشست ها و گفتگو های این نمایشگاه حضور می یابند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه برای اولین بار است که در سطح بین المللی برگزار می شود، گفت: در منطقه غرب آسیا ایران، هارتلند منطقه است و به خاطر سالها دوری از صنایع جهان و تحریم های ظالمانه و سوء رفتار برخی کشور ها با ملت ما، دوبی سالهاست که «دوبی ایرشو» را برگزار می کند.

وی ادامه داد: از این رو ضروری است که ایران هم نمایشگاهی در حوزه هوایی و فضایی در سطح منطقه برگزار کند تا دستاوردهای محققان خود را به نمایش بگذارند.

به گفته وی، هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و فضایی ایران از ۴ تا ۷ آبان ماه در فرودگاه امام خمینی برگزار می شود.

به گزارش مهر، عباس احمد آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ریاست هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و فضایی ایران را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید